Hembionördar... bygga hush box

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Fläktljudet börjar gå mig på nerverna rejält nu, hur ska jag bygga en hushbox utan att få värmeproblem? Nu står den på en hylla men helst skulle jag vilja ha den uppochner i taket. Dessutom måste jag komma åt översidan lätt alltså måste man ha en lucka under. Jag har googlat och inte hittat nå vettigt.

Släng in lite bilderpå era biorum så man får lite inspiration och fixa sitt eget risiga :squid

Last edited:
Vad är det för proj?
Sätta i tystare fläktar är enklare kanske? Funkar bra om man har en CRT som för hemmabruk bara går på tomgång iaf.

Ulf W skrev:
Vad är det för proj?
Sätta i tystare fläktar är enklare kanske? Funkar bra om man har en CRT som för hemmabruk bara går på tomgång iaf.

En Mitsubishi AX80 tror jag den heter. Det är massvis med fläktar i den och man kommer inte åt nån utan att riva allt.

Rigge skrev:
En Mitsubishi AX80 tror jag den heter. Det är massvis med fläktar i den och man kommer inte åt nån utan att riva allt.

Ok, låter inte som det är enklare at byta fläktar då.
Hittar ingen info om AX80 så jag vet inte hur den ser ut.
Vet en som satte i tysta fläktar i en Barco, i den satt det 2 el 3 vanliga typ datorfläktar så det var väl lättare. Den låter nästan inget alls nu...

Last edited:
Att bara bygga en låda kommer nog göra att värmen blir för hög. Min projje låter också för mycket men jag kommer satsa på att skruva den i bitar och sätta i bättre fläktar.

Såg en tråd på zatzy om detta förut men sidan var visst nere nu.

Du får bygga en låda som du sätter i ett par små borstlösa fläktar i,dom e helt ljudlösa o billiga.Se till att det funkar innan du drar igång projen bara.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D