Hem-, hoj-, företags- och bilförsäkring

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Hur gör du?

Insplanet ska visst kunna hjälpa till. Nån som har erfarenhet?

Blir det alltid bäst om man samlar ihop alla i en?

Jag har en tvåa utan nåt speceillt dyrt. En gammal bil. Hojen ska säljas snart och företaget ska startas -07 och då i liten skala.

Hur har du gjort?

Last edited:
Jag personligen har alla försäkringar på samma ställe.

Jag skulle nog nästan gå in personligen till mitt lokala försäkringsbolag o prata med de personligen o få lite bra försäkringar på alltihopa...

Min erfarenhet av dem är att de favoriserar vissa bolag. Ett praktexempel på det var senast när polaren hade kontakt med dem och de envisades med att påpeka att trygghansa, eller vad det nu var, skulle vara billigast för hans del. Sen visade det sig att hans befintliga försäkringar var billigare allihop :D

Så jag tror du tjänar mer pengar om du ringer själv men vem orkar göra det. Jag har allt samlat hos länsförsäkringar och sen betalar jag och ser glad ut. Bilen skulle bli 300:- billigare per kvartal hos IF men det känns smidigast att ha allt på ett ställe. Eller är jag dum?

Jag använde Insplanet för att teckna bilförsäkring, men jag ringde även runt själv och både jag och Insplanet kom fram till samma bolag, men gick jag via dom så fick jag försäkringen 100 spänn billigare. Dom kollar bara mot ett visst antal bolag, så vill du vara säker på att få det allra billigaste priset så är det bäst att ringa själv till alla bolag.

Som MC-ägare så är det sällan man tjänar på att ta samma bolag för allt. If ringde mig och ville "sitta och gå igenom dina försäkringar och se vad vi kan erbjuda". Jag har 2 hojar, en bil och hemförsäkring (brf) utspridda på tre bolag. Det visade sig att hade jag flyttat alla mina försäkringar till If (där jag har en av mina hojar) så hade det blivit åtskilliga tusen dyrare, bl.a så betalar jag löjligt lite för min XR hos Folksam med SMC-försäkring, något If inte kunde matcha på långa vägar (vi snackar 5-6 tusen mer om året) och även bilen (hos Tennant) var betydligt dyrare, trots "mängdrabatt".

Det kan vara värt att kolla, men räkna med att det billigaste är att lägga försäkringarna på olika bolag där du får de bästa priserna.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg