Helvetes Spss!!!!

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
Är det någon som har koll på det här???? ??? :mad: :mad: :mad:
Om du inte har använt det så är detta inlägg helt ointressant och du kan sluta läsa.

Sitter och gör ett skolarbete som ska vara inne på måndag.
Först öppnar jag filen med data, bil.sav Inga problem.

Jag har gjort lite grafer och regressionsanalyser som jag har sparat.
Den filen kallas väll output.spo ?
När jag öppnar denkommer det upp en ruta som heter "unexpected file format".
Är inte sugen på att göra om allt. :näsblod

Problemet är alltså att jag inte längre kan se mina grafer etc. :huvet
Varför blir det så? :mad: :mad: :mad: :mad:
Vart finns dom???
Kan man trolla tillbaka dom??????
Sånt här kommer att ge mig hjärtinfarkt :mad:

Ja jag vet att det här inte är en support.
Ja jag har försökt själv i 1,5h. :gnissla

/Arg, ledsen, rädd och besviken.

Hjälper inte dig så mycket, men en liknande grej hände mig en gång. Satt uppe på kvällen till natten och skrev ett projektarbete som skulle vara inne nån gång i dagarna efter för att jag skulle få godkänt. Använde open office. När jag suttit i inte mindre än fyra timmar och redigerat lite råmaterial jag skrivit innan, lagt på ca 8 sidor och klippt bilder och kämpat för att få det att se snyggt ut. Plötsligt slutade programmet att svara, och jag var tvungen att starta om. Den frågade då om jag ville återskapa dokumentet. JA! Naturligtvis. Datorn jobbade en stund och öppnade sen dokumentet..
Inget... INGET av det jag hade skrivit den kvällen fanns kvar, bara lite text och den förgående projektidén..

Jag fick en psyksammanbrott. Visste varken utan eller innan. Stack ut vid ett på natten, och var ute och gick/mumlade.. Kom hem sju på morgonen och la mig och sov på trägolvet i vardagsrummet utan kudde eller täcke. :D

FreddaGädda skrev:
2538788 Inget... INGET av det jag hade skrivit den kvällen fanns kvar, bara lite text och den förgående projektidén..

Jag fick en psyksammanbrott. Visste varken utan eller innan. Stack ut vid ett på natten, och var ute och gick/mumlade.. Kom hem sju på morgonen och la mig och sov på trägolvet i vardagsrummet utan kudde eller täcke. :D

:pannkyss
Ritkigt störigt är vad det är.

Jag ska också sova på golvet! :tomten

Jag vet inte ens vad spss är, men jag känner igen namnet....:va Om du misstänker att detta beror på att du inte kan programmet så får du väl ringa runt till folk som kan det.

Jag minns för ett halvår sedan när jag jobbade på en rapport. Jag hade suttit hela dagen och halva dagen innan. Plötsligt hänger sig datorn och jag får starta om. Ingen fara tänker jag eftersom jag har sparat då och då. Men när jag öppnar filen så är den helt tom. Jag blev alldeles kall och bara stirrade in i skärmen en lång stund. Alldeles innan jag skulle slå sönder hela datorn så lyckades jag få tillbaka det, kommer inte ihåg exakt hur.

Jag vet hur det känns så jag lider med dig. :pannkyss

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...