helvetes skithoj!!!

LGS

Ett rött mullrande moln...
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster 620Sie -03
Farsan skulle köra in miton till verkstan för att byta en packbox, en resa på ca. 4,5 mil.
När han i stort sett är framme och stannar i en korsning så lägger skiten av och vägrar att starta, inte ens startmotorn går runt.
Lemon hade problem med en tändspole och jag har för mig att det hände ungefär likadant som nu när den la av för honom.
Det kanske bara är nån liten skit grej men annars så är min sommar förstörd...
Uppkörning om drygt en vecka och en intensivkurs mellan, som jag skulle köra med miton. Som det ser ut nu så blir det väll inget.
Vet inte vad jag ska göra. :mad: :mad: :mad:

Ta det bara lugnt, så ska det nog ordna sig. Är la bara att låna en kompis' hoj, uppkörningen är lätt om man kan trafiken :tummenupp

Last edited:
Fy fasen vad trist! :(

Speciellt med tanke på hur mycket trubbel Lemon hade med den. Bättre att låta oss med gamla skithojar få problem så ni med nya svindyra pärlor får köra ordentligt. :D

Last edited:
Aj Aj......Skulle varit bättre ifall du haft en Aprilia ang reservdelar alltså , nu måste du beställa från nånstans långt bort....

Last edited:
Ok,är nog inte samma fel som jag hade, när den la av för mej så gick startmotorn runt(fanns batteri),alla lampor osv funkade, gör dom det för dej?

Kolla ALLA kontakter på hojjen så det inte är oxid i dom.

Kolla tändspolen ifall det är glapp där...Du fick väl med en ny sån eller fick du inte? :confused:

Hoppas det löser sej,har du fixat blinkersarna?

Nån el som funkar ? lyse ? kontrollampor ? Går det att rulla igång den ? Går motorn att dra runt ? Finns kanske nån central säkring som brunnit av nån anledning.
/u

Precis, börja med att putta.. sen säkringar, sen gnista och efter det kontakter och skadade kablar.

Jag tror det fixade sig, nått glapp i elen tror jag det va, men jag undrar om den klarar en veckas intensiv utan strul.
Det är bara å hoppas, men jag blev riktigt rädd när det hände, trodde det både skulle ta lång tid att fixa och gå på ett antal tusenlappar.
Blinkersen är fixade, satt fel sorts relä, så det va enkelt att fixa.

de kanske bytte när du lämna in den, det fanns inget jordat uttag
alltså hängde det en lös sladd, ett nytt relä med tre uttag så funka det.

*/ ?>
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back