Helvete

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Plockade ner gamla p3:an i molekyler och slängde i de nya grejorna i lådan.
Tror ni inte snubben på webhallen har gett mig ett AGP-kort istället för PCI-E kortet jag skulle ha. Det blir till att vänta några dagar till då :huvet :huvet :huvet

Starstriker skrev:
Tror ni inte snubben på webhallen har gett mig ett AGP-kort istället för PCI-E kortet jag skulle ha. Det blir till att vänta några dagar till då :huvet :huvet :huvet
:tummenupp :tummenupp

Starstriker skrev:
En sak ska jag säga dig, du har inte haft det lätt med din uppgradering av dator :7peta :hihi :rofl

R1 Uffe skrev:
En sak ska jag säga dig, du har inte haft det lätt med din uppgradering av dator :7peta :hihi :rofl

Näe helvette. Haha. Man kan ju göra det lättare. Till att börja med kan man ju bestämma vad man ska ha från början så att man slipper springa ner och byta bit för bit. Sen är det ju bra om man får ett bort med två IDE-kontakter. Vem fan kollar det när man handlar...... Sen vore det ju kul också om man får det man beställer, och inte nåt annat.

Jaja. Nu är allt på plats i lådan, bara grafikkortet som saknas. Ska hänga på låset till webhallen imorrn så jag fåt ett av de 2 N6600GT *PCI-E* dom har inne. Annars är ju hela helgen förstörd. Vill inte sitta med den här sunkiga laptopen en minut till.

Tips till er som skall bygga dator: Gör rätt från början.

Starstriker skrev:
Tips till er som skall bygga dator: Gör rätt från början.
Eller läsa på själv i en vecka och få en uppfattning om vissa saker, sen kan man fråga sig fram genom att sätta upp en budget. "Vad kan jag få för bra saker för tex 6000"

R1 Uffe skrev:
Eller läsa på själv i en vecka och få en uppfattning om vissa saker, sen kan man fråga sig fram genom att sätta upp en budget. "Vad kan jag få för bra saker för tex 6000"

Så kan man ju också göra. Själv upptäckte jag i fredags att jag hade en massa stålars över, så jag gick ner och köpte lite pryttlar. När jag sen kom hem och började läsa om grejjerna så........ var det ju inte precis det jag ville ha :)

Starstriker skrev:
Så kan man ju också göra. Själv upptäckte jag i fredags att jag hade en massa stålars över, så jag gick ner och köpte lite pryttlar. När jag sen kom hem och började läsa om grejjerna så........ var det ju inte precis det jag ville ha :)
Vet hur det är, tjackade en dyr laptop för ett tag sedan med det mesta inbyggt. Köpte en router av märket D-Link 624+ för att kunna surfa trådlöst.
Sen när man började läsa om detta märke så märkte jag att det var många som klagade. men när jag köpte den så kunde jag inget om routrar. Har haft lite strul med den från början, men lite piller med olika firmware så verkar den stabil nu

YES!

Webhallen hade kortet jag ville ha inne. Det stog fel i deras system, det var därför jag fick ett AGP kort först. Fatta hur snopen jag blev när jag insåg att jag inte ens med våld kan trycka ner ett AGP-kort i PCI-bussen. Moahaha.

Ska pysa hem nu på lunchen och bängla i graffan. Är som ett barn på julafton :banana Risken är att det blir en långlunch :D (köpte även UT2004, för att testa med)

Hoppas att allt nu snurrar som det ska. Är fortfarande inte helt övertygad om att CDn kommer snurra på controllern jag köpte. Tydligen är de tinte alla IDE-kontrollers som stödjer CD....... Och det står aldrig utskrivet i manual eller på förpackning, utan det är visst trial and error som gäller. Håll tummarna!

Historien fortsätter......... fan

Jag har ett "Abit - AA8XE-3RD-EYE" moderkort med en P4 3.2 på.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=36086

Jag har aldrig haft grejjerna igång, idag var första "påsättningen"

Vid uppstart säger den:

"Warning, CPU has changed, re-enter CPU-settings in CMOS setup"

Sagt och gjort. In och pilla lite, sen F10 för att "Save & exit"

MEN. INGET händer. Det står bara typ "Save and exit (Y/N)? _Y_"

Där kan jag inte göra något alls. Inte trycka N, enter funkar inte. INGET. Någon som har ett tips? Är jag en idiot ?

Jag börjar surna till lite nu. :huvet

Starstriker skrev:
MEN. INGET händer. Det står bara typ "Save and exit (Y/N)? _Y_"

Där kan jag inte göra något alls. Inte trycka N, enter funkar inte. INGET. Någon som har ett tips? Är jag en idiot ?

Jag börjar surna till lite nu. :huvet

Vet du vad, tryck på [ENTER] så blir det nog bra ska du se :)

Om cd´n inte startar med kontrollerkortet så sätter du cd´n på första idé kontakten där du har din hårddisk, installerar windows, och sedan så flyttar du tillbaka allt igen.

The-PatriX skrev:
Vet du vad, tryck på [ENTER] så blir det nog bra ska du se :)

Om cd´n inte startar med kontrollerkortet så sätter du cd´n på första idé kontakten där du har din hårddisk, installerar windows, och sedan så flyttar du tillbaka allt igen.

Kolla i mitt ursprungliga inlägg så ser du att inte ens ENTER funkar....
CD och kontrollerkort är inte installerat ännu. En sak i taget :)

Starstriker skrev:
Kolla i mitt ursprungliga inlägg så ser du att inte ens ENTER funkar....
CD och kontrollerkort är inte installerat ännu. En sak i taget :)

Opppsssss, missade.

Men om du gör om samma sak och väljer dischard changes and exit, funkar enter knappen då?

The-PatriX skrev:
Opppsssss, missade.

Men om du gör om samma sak och väljer dischard changes and exit, funkar enter knappen då?

Nope. Där står ett "Y", och det går inte att ändra. Fan, det här är skitskumt.
Har testat ALLA knappar. Kan det ha att göra med att jag har ett trådlöst tgb? Borde inte ha att göra med det eftersom jag ju kan göra alla inställningar etc.

Har du nollställt CMOS, alltså byglat om

Hoppas inte jag har lika mycket otur som du har haft :gnissla , har just beställt nya grejor från datorbutiken.se som ska komma nästa vecka!

R1 Uffe skrev:
Har du nollställt CMOS, alltså byglat om

Yepp. Nollställt. Plockat ur batteriet och pluggat ur kontakten.

Fan. Jag ORKAR bara inte plocka ur allt igen och traska ner och byta kortet....

/K

Om du går in i BIOSET och väljer "Load Default Setting" elle rvad det nu heter i ditt BIOS, har du provar det

R1 Uffe skrev:
Om du går in i BIOSET och väljer "Load Default Setting" elle rvad det nu heter i ditt BIOS, har du provar det

Det är ju det jag försöker göra.... Det går bra att ladda default, men sen går det inte att spara. Datorn hänger sig vid rutan "Save settings & exit (Y/N)?"

Starstriker skrev:
Nope. Där står ett "Y", och det går inte att ändra. Fan, det här är skitskumt.
Har testat ALLA knappar. Kan det ha att göra med att jag har ett trådlöst tgb? Borde inte ha att göra med det eftersom jag ju kan göra alla inställningar etc.

Vet du vad, testa med ett vanligt sladd tangentbord.
Mitt moderkort är lite smått kinkigt med mitt trådlösa, får använda sladdbordet ibland.

Annars så kan det fungera bättre om du flashar bioset till ett nyare, dock så görs detta på egen risk :).

The-PatriX skrev:
Vet du vad, testa med ett vanligt sladd tangentbord.
Mitt moderkort är lite smått kinkigt med mitt trådlösa, får använda sladdbordet ibland.

Annars så kan det fungera bättre om du flashar bioset till ett nyare, dock så görs detta på egen risk :).

Jag har provat två olika tangentbord......(båda PS/2 - ett trådlöst och ett med tråd...)

/K

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...