Helvete vad svårt det skall vara o åka på bakhjulet

Rasorblade skrev:
2164072 Dåligt väder nu denna vecka.....men nästa vecka onsdag och framåt så blir det nog en resa dit vajre dag! :D (om vädret tillåter)

Behöver också träna lite, vi kan väl försöka hålla den här tråden levande ett tag så kan vi dra ihop ett wheelie-öva-gäng i nästa vecka och sticka till krossen
:näsblod

Hur menar ni... att åka bakhjul är ju som vilken körning som helst?? fast man får ju knycka till med gasen först så den kommer upp.... Sen är det ju bara att fortsätta och växlna precis som när man åker två hjul ??

jaha, då verkar man ju fått sålt hojen till helgen...vågar nog inte dra och wheeeeeela innan jag har skaffat en ny. känns ju som om det är någongång man ska vurpa så lär det ju vara nu när hojen ska byta ägare :gnissla

Förhoppningsvis är jag snart motardägare istället :banana
skall bara bestämma mig för vilken jag vill ha först

Last edited:
Rasorblade skrev:
2166422 Jo både du och Bauen har visat mig det :tungan

Jag få själv upp den på tvåan, men sen kommer kycklingen fram och man fegar ur :huvet

Jag tror att du lutar dig fram så fort du känner att framhjulet lyfter...

Alltså jag måste vara någon slags unikum.

Jag har åkt motocross sedan jag var 10 år, haft landsvägskort sedan 2001, men jag kan faanimej inte åka på bakhjulet!

Stoppies med zx9,an var inga problem (långa och höga dessutom), knäskrap på allmän väg har hänt med, men bakhjulsåkat var ingen vacker syn! Har aldrig klarat det med crossen heller... Iofs en 125 som max, men det ska ju gå.

Kanske lättare med en motard eller dyl?

juha01 skrev:
2168029 Alltså jag måste vara någon slags unikum.

Jag har åkt motocross sedan jag var 10 år, haft landsvägskort sedan 2001, men jag kan faanimej inte åka på bakhjulet!

Stoppies med zx9,an var inga problem (långa och höga dessutom), knäskrap på allmän väg har hänt med, men bakhjulsåkat var ingen vacker syn! Har aldrig klarat det med crossen heller... Iofs en 125 som max, men det ska ju gå.

Kanske lättare med en motard eller dyl?
Då är vi två :3freak

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey