Helvete.Jävlar

pucko

Medlem
Gick med
21 May 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
Honda CBR 600 RR 07
En granne kom för en halvtimme sen och ringde på dörren. :mad: :mad:
och säger jocke ursäkta att jag stör.det är ingen fara säger jag,sen säger han att en fyllegubbe har vält min hoj :dummer
jag får tag på fyllegubben,och han försöker smita när jag ringer polisen.jag håller kvar han.jag är nu rätt arg.sen kommer polisen och dom tar uppgifter.
har fått skador på kåpa blinkers och avgassystem.idioten :kocko var för full att prata så han fick åka polisbil.
Jag kommer prata med honom imorgon. var bara tvungen att skriva av mig.
 

DonDiego

Muttern
Gick med
11 Oct 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Trajja Daytona
Det suger....men en fråga - höll du kvar honom tills polisen kom??

pucko skrev:
En granne kom för en halvtimme sen och ringde på dörren. :mad: :mad:
och säger jocke ursäkta att jag stör.det är ingen fara säger jag,sen säger han att en fyllegubbe har vält min hoj :dummer
jag får tag på fyllegubben,och han försöker smita när jag ringer polisen.jag håller kvar han.jag är nu rätt arg.sen kommer polisen och dom tar uppgifter.
har fått skador på kåpa blinkers och avgassystem.idioten :kocko var för full att prata så han fick åka polisbil.
Jag kommer prata med honom imorgon. var bara tvungen att skriva av mig.
 

Herman Hedning

skit så länge hängslena håller....
Gick med
7 Mar 2003
Ort
i skogen vid en sjö...
Hoj
Kryper runt på alla fyra, Kawa brute force 750....
Samma hände mig för 4 år sedan...
Fyllskallen hade inga pengar så det kostade mig 6000kr i självrisk (mina kåpor pajade)...

Lycka till!
 

Aleksander

................
Gick med
6 Jun 2005
Ort
GÖTEBORG
Hoj
525 + pitpro 125cc
pucko skrev:
En granne kom för en halvtimme sen och ringde på dörren. :mad: :mad:
och säger jocke ursäkta att jag stör.det är ingen fara säger jag,sen säger han att en fyllegubbe har vält min hoj :dummer
jag får tag på fyllegubben,och han försöker smita när jag ringer polisen.jag håller kvar han.jag är nu rätt arg.sen kommer polisen och dom tar uppgifter.
har fått skador på kåpa blinkers och avgassystem.idioten :kocko var för full att prata så han fick åka polisbil.
Jag kommer prata med honom imorgon. var bara tvungen att skriva av mig.
d e gött jobbat kompis! eloge! rätt gjort! :tummenupp :tummenupp
 

pucko

Medlem
Gick med
21 May 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
Honda CBR 600 RR 07
Herman Hedning skrev:
Samma hände mig för 4 år sedan...
Fyllskallen hade inga pengar så det kostade mig 6000kr i självrisk (mina kåpor pajade)...

Lycka till!
min kåpa fick lite repor är inte trasig fick märken på handtag och avgassytem :kocko idioten sa att han bara fick gå ut en gång om året för frugan. det var en gång för mycket :mad:
 

DonDiego

Muttern
Gick med
11 Oct 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Trajja Daytona
pucko skrev:
En granne kom för en halvtimme sen och ringde på dörren. :mad: :mad:
och säger jocke ursäkta att jag stör.det är ingen fara säger jag,sen säger han att en fyllegubbe har vält min hoj :dummer
jag får tag på fyllegubben,och han försöker smita när jag ringer polisen.jag håller kvar han.jag är nu rätt arg.sen kommer polisen och dom tar uppgifter.
har fått skador på kåpa blinkers och avgassystem.idioten :kocko var för full att prata så han fick åka polisbil.
Jag kommer prata med honom imorgon. var bara tvungen att skriva av mig.

Hoppas han inte anmäller dig nu bara (för frihetsberövande). Du skulle bett grannarna dra å gett han en jävla omgång med något hårt tillhygge istället å skitigt i att ringa polisen. Men jag förstår dig...hoppas du får ut pengar nu. Lycka till

Muttern
 

pucko

Medlem
Gick med
21 May 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
Honda CBR 600 RR 07
DonDiego skrev:
Hoppas han inte anmäller dig nu bara (för frihetsberövande). Du skulle bett grannarna dra å gett han en jävla omgång med något hårt tillhygge istället å skitigt i att ringa polisen.

JO egentligen kanske jag skulle gjort det men nu kanske man kan få det lagat utan att bråka vilket är att föredra.våld löser inget
 

hrc

Desillusionerad
Gick med
3 May 2004
Ort
Sollentuna
Hoj
Yamaha Tracer 900 GT
Aj, vad ont sånt där gör! Ständigt får man vara orolig för att nåt fucko vandaliserar eller tippar omkull hojen. Jag hade haft min förra i c:a en månad när den blev påbackad, vält och svårt sårad av en halvblind, senil gammal gubbe i en PV. Det slutade dock väl med komplett och bra rep. utan kostnad. Hoppas det fixar sig!
 

pucko

Medlem
Gick med
21 May 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
Honda CBR 600 RR 07
hrc skrev:
Aj, vad ont sånt där gör! Ständigt får man vara orolig för att nåt fucko vandaliserar eller tippar omkull hojen. Jag hade haft min förra i c:a en månad när den blev påbackad, vält och svårt sårad av en halvblind, senil gammal gubbe i en PV. Det slutade dock väl med komplett och bra rep. utan kostnad. Hoppas det fixar sig!
va gött att löste sig . hoppas det går att prata med fylletrtten imorgon :kocko
 

Falcon

BikerBoyz medlem
Gick med
11 Apr 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Z1000 -04, Hornet 600 -01
Bra gjort Pucko! (vad skönt det känns att skriva det utan att vara elak :D )
Hoppas det inte blev får mycket skador på hojen.
 

t-quick

oldie but goldie, HSK
Gick med
6 Mar 2003
Ort
småland
Hoj
KTM 625sxc, zx636r -03*såld, gsx750r -05 *RIP*
DonDiego skrev:
Hoppas han inte anmäller dig nu bara (för frihetsberövande). Du skulle bett grannarna dra å gett han en jävla omgång med något hårt tillhygge istället å skitigt i att ringa polisen. Men jag förstår dig...hoppas du får ut pengar nu. Lycka till

Muttern
rätta mig om jag har fel men gjorde han inte bara ett envarsgripande? (?)
 

pucko

Medlem
Gick med
21 May 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
Honda CBR 600 RR 07
Riverpool skrev:
Bra gjort Pucko! (vad skönt det känns att skriva det utan att vara elak :D )
Hoppas det inte blev får mycket skador på hojen.

Den är inte trasig. den går att köra på .Lördag ar det kortege genom stan tror inte jag kan köra eftersom blinkersen gick åt h######.
 

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
DonDiego skrev:
Hoppas han inte anmäller dig nu bara (för frihetsberövande)

Muttern


Han har inte gjort något fel, ett brott har begåtts och han ingriper tills polis dyker upp..
 

Frick

I´m spartacus
Gick med
31 May 2005
Ort
Karlstad
Hoj
GSX 1400
om han bara får gå utt en gång om året
är det ju ingen helltids fyllegubbe

så då har han väll förhoppningsviss inkomst/jobb
och kan göra rätt för sej

sen kan ju olyckor hända när man är på fyllan
men att försöka smita finns det ju ingen ursäkt för
 

DonDiego

Muttern
Gick med
11 Oct 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Trajja Daytona
Vanish skrev:
Han har inte gjort något fel, ett brott har begåtts och han ingriper tills polis dyker upp..

Får bara göra envars ingripande om straffet på brottet innefattar fängelse....vilket jag inte tror det gör om man vällt en hoj ....eller?
 

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
DonDiego skrev:
Får bara göra envars ingripande om straffet på brottet innefattar fängelse....vilket jag inte tror det gör om man vällt en hoj ....eller?

Vettefasen om det är fängelse på att välta en hoj, låter iofs inte speciellt troligt! Jag hade nog iaf gjort samma sak som pucko. Jag hade blivit jättearg :mad:
 

Frick

I´m spartacus
Gick med
31 May 2005
Ort
Karlstad
Hoj
GSX 1400
Hur ska en privatperson kunna vetta / bedöma vad som kan
kan eller ger fängelse :va
 

DonDiego

Muttern
Gick med
11 Oct 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Trajja Daytona
Frick skrev:
Hur ska en privatperson kunna vetta / bedöma vad som kan
kan eller ger fängelse :va

det kan vi förmodligen inte...lagarna i sverige suger...så ibland e det bättre att inte blanda in lagen ;)
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top