helt ny åkare

elvin2008

Ny medlem
Gick med
21 May 2004
Ort
hgjd
Hoj
adgd
Tjena!

Tog ett mc kort här i Australien förra veckan, från att aldrig suttit på en motorcykel till att ha lappen i handen, 1 dag. Det är barnsligt lätt att ta körkortet här och det syns på vägen oxå.
Allt vi behövde göra var reglera blinkers, tuta, heljus och reserv switch utan att titta på dom. En höger och vänster sväng. Stanna med framhjulet i 1 m2 ruta samt en nödbromsning från 20 km/h sen var vi licenserade och redo att köra själva.
Jag förstår att brickan inte gäller i sverige, blir svenskt kort i juli.

CALLE :fyllisar
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Blir o blir..reglerna är INTE lika lätta för att få svenskt kort, har du kört på "det lätta sättet" så blir det nog inte kort..
 

elvin2008

Ny medlem
Gick med
21 May 2004
Ort
hgjd
Hoj
adgd
kle1991 skrev:
Blir o blir..reglerna är INTE lika lätta för att få svenskt kort, har du kört på "det lätta sättet" så blir det nog inte kort..


jag är väl inte dum. Jag har tagit både B och BE i Sverige och jag vet vad som krävs för A. Man kommer inte lyckas om man säger 'jag ska försöka ta körkort.'
Ett fast och definitivt mål krävs om man ska uppnå något.
 

sanntur

The botten is nådd
Gick med
2 Feb 2004
Ort
häggwall
Hoj
Gixxer 1100R -92:a
elvin2008 skrev:
Tjena!

Tog ett mc kort här i Australien förra veckan, från att aldrig suttit på en motorcykel till att ha lappen i handen, 1 dag. Det är barnsligt lätt att ta körkortet här och det syns på vägen oxå.
Allt vi behövde göra var reglera blinkers, tuta, heljus och reserv switch utan att titta på dom. En höger och vänster sväng. Stanna med framhjulet i 1 m2 ruta samt en nödbromsning från 20 km/h sen var vi licenserade och redo att köra själva.
Jag förstår att brickan inte gäller i sverige, blir svenskt kort i juli.

CALLE :fyllisar
Har för mig att en polare bytte in sitt när han kom tebaks???....
 

elvin2008

Ny medlem
Gick med
21 May 2004
Ort
hgjd
Hoj
adgd
sanntur skrev:
Har för mig att en polare bytte in sitt när han kom tebaks???....

Jag pratade med VV och dom säger för att kunna byta in sitt utlänska körkort till ett svenskt måste det vara utfärdat i en EES stat (EU plus ett par till).
Anledningen till att det inte gäller i sverige är för att jag är svensk medborgare, kommer en australienare till sverige så går det utmärkt att köra på det i sverige såklart.

hej så länge!
 

VILDING

Go o glad kex choklad.
Gick med
28 May 2004
Ort
Småland
Hoj
_
Mc-kort

Hejja ska oxå ta mc-kort väntar bara på lämpet ska godk...sedan ska det bli åka av :squid ...*L*...ha det så bra i Pingst....Vilding. :tuttar
elvin2008 skrev:
Tjena!

Tog ett mc kort här i Australien förra veckan, från att aldrig suttit på en motorcykel till att ha lappen i handen, 1 dag. Det är barnsligt lätt att ta körkortet här och det syns på vägen oxå.
Allt vi behövde göra var reglera blinkers, tuta, heljus och reserv switch utan att titta på dom. En höger och vänster sväng. Stanna med framhjulet i 1 m2 ruta samt en nödbromsning från 20 km/h sen var vi licenserade och redo att köra själva.
Jag förstår att brickan inte gäller i sverige, blir svenskt kort i juli.

CALLE :fyllisar
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top