Helt galet??

loofen

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2004
Hoj
Snart en motard...
Är det helt galet att köpa en kawa zx7r som första hoj o tro att man kommer kunna ta det lugnt i början?? elr?, anledningen till att jag var sugen på en sån är att den ser helt ok ut den, kostar lagom mycket+ att jag är rätt så tung (112kg) så jag vill gärna ha nåt med lite bottenvrid i, har spånat lite på zx6 an oxå, nån som vet om den drar nåt från lägre varv?? Elr så kanske det finns nån helt annan hoj som fyller kraven?? :confused: Vad tycker ni? förutom att jag ska köpa en offroadhoj från 1984 o lära mej på...

loofen skrev:
Är det helt galet att köpa en kawa zx7r som första hoj o tro att man kommer kunna ta det lugnt i början?? elr?, anledningen till att jag var sugen på en sån är att den ser helt ok ut den, kostar lagom mycket+ att jag är rätt så tung (112kg) så jag vill gärna ha nåt med lite bottenvrid i, har spånat lite på zx6 an oxå, nån som vet om den drar nåt från lägre varv?? Elr så kanske det finns nån helt annan hoj som fyller kraven?? :confused: Vad tycker ni? förutom att jag ska köpa en offroadhoj från 1984 o lära mej på...

Zx7-r är lite billigare i försäkring åxå pga dom väger ganska "mycket" så det är ju åxå bra.Sen är dom ju ruggigt fina åxå :tummenupp

Väger man 112 kan man lätt ha en ZX7R som första hoj.

O de är satans snygga de där sjuorna ;)

Jag köpte mig en ZX7:a som 1:a-hoj som 18-åring och lever fortfarande iaf. :)
Den går ju inte upp på bakhjulet på bara gas och och är grymt stabil så den är nog en rätt bra 1:a-hoj, om man nu inte beter sig som en idiot på vägarna. Fast då är nog ingen hoj en bra hoj för en..

Last edited:
Mago skrev:
Jag köpte mig en ZX7:a som 1:a-hoj som 18-åring och lever fortfarande iaf. :)
Den går ju inte upp på bakhjulet på bara gas och och är grymt stabil så den är nog en rätt bra 1:a-hoj, om man nu inte beter sig som en idiot på vägarna. Fast då är nog ingen hoj en bra hoj för en..

Det är bara för att du inte kan :hihi

Funderar själv på en ZX-7RR som gått i tävlingar nånstans. Min nia hade suttit fint i en sån superfullkitad grej :tungan

ähh mavve du vet väl att 7:orna går för sakta.. och lättare hojar kan man luta mer o knäääääskrapa me o sånt mää!! :7peta

köp vilken hoj du vill som första, spelar roll.. klart man kan ta det lugnt, det är inte hojen som kör sig själv..

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage