Helt förvirrad - vad ska man köra nu då?

eus skrev:
Naa det blir väl SuperStock?
det ser ut till att bli en hård förhandling om detta

PROTOKOLL VU 3/2004
2004-09-22
TELEFONMÖTE VU 3/2004
Tid 2004-09-22
Närvarande
Sture Fredell, ordförande
Stig Klemetz, vice ordförande
Per Westling, GS
Mötet var föranlett av brev från Richard Schultz, STCC AB, ställt till
Roadracingsektionen, om att få införa 1000 cc Superstock-klassen i STCC
2005.
VU har, för att stödja Roadracingsektionens förslag, beslutat enligt sektionens
förslag att inte tillstyrka att det körs 1000 cc Superstock i VEIDEC Trophy 2005
och följaktligen kan klassen inte heller få tävla om Svenskt Mästerskap.
Vid protokollet Ordförande
Per Westling 2004-09-22 Sture Fredell
Godkänt per e-mail 2004-09-22
Vice ordförande
Stig Klemetz
Godkänt per telefon 2004-09-27
 
Vore det inte vettigast för STCC att ta 600std, som ännu inte har SM-status?? Det låter så enkelt i mina öron.
 
Ang DQ:s 1:a inlägg i denna tråd:

Här kommer lite inside info om 600std.
Brudar å Bling-bling är det ont om i klassen, iaf om man inte äger en torso som du. Själv har jag försökt locka med extravaganser såsom takfläkt och jag har även observerat Mossbergs försök att med coccozbollar försöka muta till sig en fanclub. Mina slutsatser är att blingblinget inte finns i 600std så håll dig därifrån åtmonstone ett år till. Det gäller förövrigt alla andra också: SKIPPA 600std NÄSTA ÅR!!! HÖR NI DET!!!! FINNS INGET BLING-BLING!!!

Själv offrar jag mig och kör vidare i klassen men rekommenderar ingen annan att göra sammanlunda. Iaf ingen med bra ekonomi eller talang.
 
Johan skrev:
Ang DQ:s 1:a inlägg i denna tråd:
.....
Själv offrar jag mig och kör vidare i klassen men rekommenderar ingen annan att göra sammanlunda. Iaf ingen med bra ekonomi eller talang.


Du brukar ju ha brudar i ditt tält. Visserligen bara två st och upptagna är dom men ändå!
 
Chrille skrev:
Du brukar ju ha brudar i ditt tält. Visserligen bara två st och upptagna är dom men ändå!
Med Härenstamröst:
Och vi välkomnar Chrille tillbaks i leken....

Och ingen av dom kokar kaffe, det var annat på din tid.... :)
 
Johan skrev:
....

Och ingen av dom kokar kaffe, det var annat på din tid.... :)


Syrran tillhandahöll en markservice av yppersta klass. Sen snodde Micke henne när hon var färdigutbildad.
 
Kan inte alla Joppe wannabes ta på sig tröjorna så vi andra kan läsa en sån här tråd utan att må illa? :zpy
 
nr12 skrev:
det ser ut till att bli en hård förhandling om detta

PROTOKOLL VU 3/2004
2004-09-22
TELEFONMÖTE VU 3/2004
Tid 2004-09-22
Närvarande
Sture Fredell, ordförande
Stig Klemetz, vice ordförande
Per Westling, GS
Mötet var föranlett av brev från Richard Schultz, STCC AB, ställt till
Roadracingsektionen, om att få införa 1000 cc Superstock-klassen i STCC
2005.
VU har, för att stödja Roadracingsektionens förslag, beslutat enligt sektionens
förslag att inte tillstyrka att det körs 1000 cc Superstock i VEIDEC Trophy 2005
och följaktligen kan klassen inte heller få tävla om Svenskt Mästerskap.
Vid protokollet Ordförande
Per Westling 2004-09-22 Sture Fredell
Godkänt per e-mail 2004-09-22
Vice ordförande
Stig Klemetz
Godkänt per telefon 2004-09-27

Ja, jag har hört att kanske kommer att gå vilt till i helgen vid mötet. Anledningen att de inte tar 600 std som Crille nämner, är att generalagenterna och återförsäljarna inte är lika intresserade av det. Det är 1000 cc som säljer mest, och det är de hojarna som de vill visa.
 
Bennybåge skrev:
.... Anledningen att de inte tar 600 std som Crille nämner, är att generalagenterna och återförsäljarna inte är lika intresserade av det. Det är 1000 cc som säljer mest, och det är de hojarna som de vill visa.


Då är väl frågan:
Har SVEMO och förarna "råd" att jävlas genom att inte släppa NSB till STCC??
 
Chrille skrev:
Då är väl frågan:
Har SVEMO och förarna "råd" att jävlas genom att inte släppa NSB till STCC??

Klart intressant tanke.....
Jag ser ingen anledning till varför man inte skulle kunna göra så. Men samtidigt
så tycker jag man skall följa efter Europa lite, och där blir ju superstock bara
större o större. Själv tycker jag det är en perfekt klass, precis som standard
600. Varför skall alltid Svemo ha sin egna hittepå klasser, och inte följa övriga
välden? Nä, in med superstock i sverige. Sen om Superbike och superstock
byter plats med varandra skiter jag i... alltså om superbike går till STCC
och superstock ihop med övriga SM serien eller vice versa.
 
Bennybåge skrev:
Ja, jag har hört att kanske kommer att gå vilt till i helgen vid mötet. Anledningen att de inte tar 600 std som Crille nämner, är att generalagenterna och återförsäljarna inte är lika intresserade av det. Det är 1000 cc som säljer mest, och det är de hojarna som de vill visa.

Intressant!? Hur då "gå vilt till"? Kommer det att vara folk från STCC på mötet eller? Får gärna PM:a mig vad du hört om du inte vill skriva det här.
 
Chrille skrev:
Då är väl frågan:
Har SVEMO och förarna "råd" att jävlas genom att inte släppa NSB till STCC??

Frågan är ju hur många förare som vill vara köra 1000cc veidec och tillsammans med stcc nästa år?
Eller om många förare som kör SM/NM i NSBK vill köra veidec?
Nu vet jag inte alls hur stor del av tv-produktionerna Veidec betalar, men vi vet ju alla summorna förarna betalar i startavgifter, vilka är väldigt höga.
Hur många skulle åka NSBK i en SM-serie utan sm-status?
Sno över Veidec som klass-sponsor till sm/nm-serierna, och tv-sänd det, det är vad jag tror skulle vara bäst för svensk RR.
 
oFFkeFF skrev:
......
Hur många skulle åka NSBK i en SM-serie utan sm-status?.

Det vet vi ju redan. Första året med Synsam(utan SM-status) gav ett tydligt svar om hur viktigt den Svemo-sanktionerade SM-statusen är. Kör STCC en egen serie som de gjorde med Synsam så får Svemo slänga sig platt på rygg. Eller dela ut låtsas-titlar.

Bryr sig någon om vem som vann SM i SS600 när man körde första säsongen med Synsam??



oFFkeFF skrev:
......
Sno över Veidec som klass-sponsor till sm/nm-serierna, och tv-sänd det, det är vad jag tror skulle vara bäst för svensk RR.

Drömmar är bra att ha men där är vi inte på flera år.
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top