Helsystem??

Iceman79

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Vtr1000f -98
Skulle vilja veta om ett helsystem för ktm 640 sm passar en ktm 660 smc?? Snackat med ragnar på lelles han sa att det var någon skillnad på grenröret för 640 har elstart men trodde det inte var helt omöjligt men han hade ju inte provat så jag vore tacksam om nån som vet säkert kunde säga om det funkar!!!

Jag har ett Akrapovic helsystem till 640 på min 625 -03 som enligt förstsigpåarna inte skulle funka.Det tar i accpumpen på förgasaren(samma på 660 också).Men med ett insugsgummi till Husaberg 450 som vinklar förgasaren lite och flyttar den bakåt några mm finns det mer än tillräckligt med plats.Artnr:800.36.044.000 Kostar drygt 50:-.

Bifogat

• Akrapovic.jpg
    Akrapovic.jpg
    52.2 KB · Visningar: 137
Är det någon skillnad på avgassystemen på 640 mellan -02 0ch -03 årsmodeller vet att dom uppdaterade en hel del då!??

Iceman79 skrev:
Är det någon skillnad på avgassystemen på 640 mellan -02 0ch -03 årsmodeller vet att dom uppdaterade en hel del då!??
Inte mer än att det är en tvärare böj runt startmotorn på den nyare typen,just för att få frigång för FCR förgasaren.Bakgaveln på ljuddämparen ser olika ut också.Effektmässigt lär det inte skilja något.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman