helsystem??

jerry78

Medlem
Gick med
4 May 2005
Hoj
Yamaha Dragstar 1100
hej
undrar om man kan använda ett helsystems grenrör från ett märke och sätta dit en ljuddämpare från ett annat märke,, eller blir det helt fel??
mvh jerry

jerry78 skrev:
hej
undrar om man kan använda ett helsystems grenrör från ett märke och sätta dit en ljuddämpare från ett annat märke,, eller blir det helt fel??
mvh jerry

Det bör väl knappast vara några problem, men för att få lite hk ska du nog uppsöka en firma som bänkar och ställer in bränsle & luftblandningen.

Fotrally skrev:
Det bör väl knappast vara några problem, men för att få lite hk ska du nog uppsöka en firma som bänkar och ställer in bränsle & luftblandningen.
Känns lite som en gissning. Satt här själv och gissade tvärt emot, men ville inte skriva nåt som jag inte kunde garantera. Olika märken har väl skarvarna på olika ställen :va

Går utmärkt bara du har samma anslutningsdiameter på ljuddämparen som på grenröret, vanligast är 2" eller 2,5" anslutning.

jerry78 skrev:
hej
mvh jerry

yonsson skrev:
Känns lite som en gissning. Satt här själv och gissade tvärt emot, men ville inte skriva nåt som jag inte kunde garantera. Olika märken har väl skarvarna på olika ställen :va
Det skiljer oftast inte mer än att det funkar om det är samma typ av system (highpipe, seatpipe, chimneypipe...). Har själv kört med Micron R1-burk på ZXR750 originalrör.

Så på frågan om det blir helt fel: Nej, men det är lönlöst utan att justera in hojen efteråt, om du inte bara är ute efter ljudet.

yonsson skrev:

:) Det har du rätt i, jag förutsatte att det var samma anslutningar. Men jag antar att dom flesta har liknande som passar. Bara att mäta! :tungan

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år