Helsystem vs slipon vs halvsystem

RoDe skrev:
Ni som köper tillbehör till hojen från ebay. Hur betalar ni?

Har hittat ett Yoshimura Zyclon slipon helt nytt till min R6 för 200$ på ebay. Har hemsidan till företaget i USA. Kan man maila dom istället?
Jag använder PayPal, väldigt smidigt. Du ansluter ditt visa-kort eller liknande till paypal-kontot. Kolla även vilka betalningsmetoder som säljaren vill ha betalt via.

Ninja 9R skrev:
Jag använder PayPal, väldigt smidigt. Du ansluter ditt visa-kort eller liknande till paypal-kontot. Kolla även vilka betalningsmetoder som säljaren vill ha betalt via.

Okey. Jag har aldrig beställt grejer till hojen från utlandet. Kan företag från utlandet skicka via postförskott?

RoDe skrev:
Okey. Jag har aldrig beställt grejer till hojen från utlandet. Kan företag från utlandet skicka via postförskott?
Vet ej, men jag tror de flesta utländska företag vill ha betalt innan de skickar.

Ninja 9R skrev:
Vet ej, men jag tror de flesta utländska företag vill ha betalt innan de skickar.

Är företagen tvungna att sälja fast produkten klubbas till ett skambud?

Hur fungerar paypal?

Ninja 9R skrev:
Jag fick hem det för ca 1 månad sen. Värdet på innehållet och "gift" står på adresslappen på paketet (se bifogad bild). Det är dock ingen garanti att det slinker igenom tullen bara för att det är förkryssat som gåva. Oftast medföljer en följesedel i paketet med de korrekta siffrorna som tullen kan vara intresserad av om de öppnar paketet... :gnissla

Tullen gillar att öppna paket, iaf när paketen är till mig... :huvet

Det bästa är om man kan få dom att låta bli att lägga i någon lapp där värdet framgår, men ibland är det svårt att få dom att fatta det!

EDIT: det blev mycket "dom"...

Last edited:
Hindle Har lösa mellan rör både Highpipe och Std-dragning kostar runt 1000kr för ett sånt löst rör, sen kan man ju använda vilken ljuddämpare man vill med lite modd.
Blir ju betydligt snyggare änn bolton...

Gixxer Jonas skrev:
TRS är mer "standard" tyngre och tystare än RS3 vad jag har hört.

Någon som vet om det finns "race"-mellanrör av någon sort som passar ett standard "bolt on" fäste?

Annars blir det väl ebay. Verkar kanonbilligt.

Enligt konsumeteuropa.se så kvittar det om varorna skickas som gåva eller inte. de skall tullas o momsas allafall.

"Gåvor
Grundregeln är att du betalar tull och mervärdesskatt på alla varor som kommer till Sverige från ett land utanför EU. Det gäller oavsett om det är ett köp eller en gåva.

Hur mycket du ska betala i tull och mervärdesskatt är beräknat på gåvans värde, inklusive kostnader för frakt, eventuell försäkring och fraktbolagets administrations- och expeditionskostnader. Dessa kostnader ingår i ”tullvärdet”. Om avsändaren inte har angett värdet för gåvan, finns det alternativa sätt att beräkna tullvärdet. I de fall gåvans totala värde inte överstiger 500 kr behöver du inte betala tull och mervärdesskatt."

Det bidde ett Yoshi RS-3 hel från Ebay.
4250 + frakt.

Tackar för tipsen, för nu hinner jag om er innan knicken på Sviestad

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...