Helsystem till ZX10R. Lambdasond?

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Frösunda
Hoj
ZX10R -09
Tjena.

Någon som har installerat Yoshimura helsystem på zx10r eller liknande hoj och vet vad man ska göra med lambdasonden?

Jag har mailat Yoshimura men lär inte få svar förens tidigast i morgon och förmodligen först nästa vecka.'

// Anders
 
ZX 10 an måste ha sin sond kvar

Om du inte har Kitboxen

Den kräver sin lambdaåterkoppling annars får styrboxen fnatt
 
ZX 10 an måste ha sin sond kvar

Om du inte har Kitboxen

Den kräver sin lambdaåterkoppling annars får styrboxen fnatt

oki.

Men vad gör man med den?

För det finns inget uttag på grenröret att koppla in den i?
Ska man bara tejpa fast den under sadeln eller något?
 
oki.

Men vad gör man med den?

För det finns inget uttag på grenröret att koppla in den i?
Ska man bara tejpa fast den under sadeln eller något?

Man får svetsa dit en lambdamutter

Är det rostfritt eller titan?

Är det rostfritt så kan jag hjälpa dig
 
Hej.
Jag har en zx10r -10 där jag tänkte ha helsystem och justerbar bränslebox.
Så jag undrar oxå hur gör man med lambdasonderna?
Blir dom tosiga om man kopplar bort dom alternativt har dom kvar och höjer/sänker bränslet?
Hur brukar man göra? Tack på förhand.
 
Hej.
Jag har en zx10r -10 där jag tänkte ha helsystem och justerbar bränslebox.
Så jag undrar oxå hur gör man med lambdasonderna?
Blir dom tosiga om man kopplar bort dom alternativt har dom kvar och höjer/sänker bränslet?
Hur brukar man göra? Tack på förhand.



Vad menar du med justerbar bränslebox?? Race ECU?? Powercommander?

Den bästa combon på den hojen är Race ECU + Powercommander

I Race ecu kan man stänga av lambdaregleringen , men då denna box EJ är mapbar i Realtid
så görs detta bäst med Pc5an

Då är det bara att demontera lambdan

Kaworna är Jäkligt krångliga i sitt styrsystem , Det finns en o2 optimizer ( o2 controller ) som ihop med Pc5 funkar hyggligt
 
Ja eller så stänger man av lambdaregleringen i original ECUn och fortsätter att justera i original ecu eller med Powercommander.
/Henrik
 
Vet inte om det är så mycket att berätta.
Gällande ZX10R -08 - -10 så går det att med rätt verktyg läsa & skriva till original ecun.
Efter mycket arbete kan man sedan klura ut hur mapparna ser ut och var man stänger av lambda regleringen.
Så gör jag iallafall.
/Henrik
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top