helsystem till husa 650??

Guido

g
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Gsxr 1000-04 Honda 650 xr
Om man ska byta helsystem behöver man göra några inställningar i motorn eller är det bara att skruva på och köra sen?

Det är en husaberg 650 03

Guido skrev:
Om man ska byta helsystem behöver man göra några inställningar i motorn eller är det bara att skruva på och köra sen?

Givetvis så måste man bestycka om förgasaren.

Om du orkar leta, så finns det uppgifter om bänkning av min 03a med FP-system nå'nstans i mitten avHeda Fanclub-tråden. (Jag antar att sökfunktionen blir ypperlig att använda) Om du blir nå't klokare på det.

Körde för övrigt endast med större huvudmunstycke (200)

Yasha skrev:
Om du orkar leta, så finns det uppgifter om bänkning av min 03a med FP-system nå'nstans i mitten avHeda Fanclub-tråden. (Jag antar att sökfunktionen blir ypperlig att använda) Om du blir nå't klokare på det.

Körde för övrigt endast med större huvudmunstycke (200)

ja man tackar så mycket ska ut och leta lite :)

Guido skrev:

Nej det är inte alltid tvunget att göra några justeringar på ex. förgasaren.
Jag och fler med mig kör orginalbestyckning även efter att vi monterat FP alt. Akrapovic.

420 skrev:
Nej det är inte alltid tvunget att göra några justeringar på ex. förgasaren.
Jag och fler med mig kör orginalbestyckning även efter att vi monterat FP alt. Akrapovic.
Kan det inte vara lite annorlunda om man har en Dell'Orto eller en Keihin??? Eller har det mer med individuella exemplar och kombinationer att göra än speciella modeller och/eller årsmodeller? :confused:

/ Vera (som egentligen borde hålla tyst, men är lite nyfiken)

techern skrev:
Vet ni om det fins Akrapovic slipon eller helsystem for FE400? :va
Akra-helsystemen är eg. bara till 650n. Det skiljer lite i höjd p åcylindern mot de mindre modellerna så det blir inte den tokfina passningen till en 400 men med lite lagom våld så går de säkert.
Mindraper körde med ett FP som var avsett till en 550 på sin 650 förut och det passade efter lite våld men sprack lite efter ett tag. GHOST tog nån hundring för att svetsa det och nu är det tokfint igen...

Men det finns ett slipon som borde passa samtliga modeller. Kostar mellan 4500 och 5000:-
Kolla Husaberg Australiens hemsida.

Är ni ändå där så kolla kolla wallpapers och ölkylar. Vill ha sån :yoparty

Last edited:
Yasha skrev:
Kan det inte vara lite annorlunda om man har en Dell'Orto eller en Keihin??? Eller har det mer med individuella exemplar och kombinationer att göra än speciella modeller och/eller årsmodeller? :confused:

/ Vera (som egentligen borde hålla tyst, men är lite nyfiken)

Ingen aning tyvärr... :confused:

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back