Helsystem - KTM 625

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Honda CBR900RR
Håller på att sondera terrängen för att inhandla ett helsystem. Verkar ju inte vara helt dyrt i USA, speciellt inte när dollarn ligger i runt sju kronor. Någon som vet en bra pålitlig webbshop där man kan få ett helsystem för runt 5 tusenlappar? Har kollat lite på detta biggun. Är det märket något att ha och finns det några andra märken som ger mer effekt.

Acra blir för dyrt för mig men hur är det med Doma, Sebring, Leo Vince, Mivv, GPR eller då Biggun? Någon med en KTM som ägt och kan rekomendera någon av dessa? Eller finns det kanske andra prisvärda märken i USA eller Europa?

Biggun har kromade rör har jag för mig, de e ju inte så häftigt. sebring har jag hört har dålig passform o att de därför inte säljs på lelles av den anledningen. Leo vince har ju jag men den tråden har du nog läst. kolla efter begagnat akra på ebay.

Biggun har kromade rör har jag för mig, de e ju inte så häftigt. sebring har jag hört har dålig passform o att de därför inte säljs på lelles av den anledningen. Leo vince har ju jag men den tråden har du nog läst. kolla efter begagnat akra på ebay.

Öhhhh Lelles är väl den största säljaren av Sebring:va

Öhhhh Lelles är väl den största säljaren av Sebring:va

Har varit åtminstone... Men passformen är det si och så med, lite beroende på vilken modell man väljer. Fast det har jag ju sett även på andra system också :rolleyes:

Jag är nöjd med mitt Sebring. Funkar fint, men har börjat rosta på grenröret. Fastän metallen inte är magnetisk, vilket borde vara rostfritt då?

Vet några som har haft det på XR650, det låter hööööööööööööögt!

Tackar! Vissa av dom där sidorna hade ju en design i klass med mcpoolens :D .

Du skrev i ett tidigare inlägg att skillnaden inte var sådär jättestor med Leo Vincesystemet, håller du fortfarande fast vid det och har du prövat att bestycka om? Köpte du det helsystem som passar till en 640 -e ?

Det är en liten men inte obetydlig skillnad.
Jag köpte 640-e systemet, men jag kollade på leos hemsida o 660n hade samma artikelnummer.
Jag har inte bestyckat om, kollade på tändstiftet o det så gråbrunt ut och den går rent och bra så jag antar att bestyckningen är hyfsat rätt.

Jag tycker du ska försöka hitta ett begagnat akra. Ett leo vince för 4500:- är ju ingen dålig affär, men hade nog hellre tagit ett beggat akra för samma pris.

Fan vill ju inte låta för mycket speciellt inte när man är ute och kör i skogen. Hur var skillnaden effekt/vrid på dom då?

Kör inte med Biggun det låter på tok för mycket, är bara irriterande att åka runt och lystna på. Där är rätt ont om amerikanska system till LC4 då den säljs väldigt sparsamt där.

Last edited:
Fan vill ju inte låta för mycket speciellt inte när man är ute och kör i skogen. Hur var skillnaden effekt/vrid på dom då?

Det kommer jag inte ihåg men den killen jag kände hade bytt till högkomp kolv så visst gick den bra men fick f*n ont i öronen när jag låg bakom honom och körde!

Nu har jag sågat bort en del av det lilla s-formade röret i dämparen. Låter bättre (även om det är lite fiskebåtsvarning på tomgång) men framförallt så blev det bättre vrid längre ner i registret. Men fortfarande finns det en liten böjd rörbit kvar. Ska man ta bort den blir man väl tvungen att knacka bort allt. Blir vridet och ljudet ännu bättre/högre då? Någon som kapat av en bit först för att sedan ta bort allt och märkt någon skillnad?

Nu har jag sågat bort en del av det lilla s-formade röret i dämparen. Låter bättre (även om det är lite fiskebåtsvarning på tomgång) men framförallt så blev det bättre vrid längre ner i registret. Men fortfarande finns det en liten böjd rörbit kvar. Ska man ta bort den blir man väl tvungen att knacka bort allt. Blir vridet och ljudet ännu bättre/högre då? Någon som kapat av en bit först för att sedan ta bort allt och märkt någon skillnad?

Kommer märka knappt någon skillnad däremot kommer det låta mera! Låt din orig dämpare vara om du nu är ute efter en annan dämpare alt system!

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D