Helsystem ktm 525 passar inte riktigt..

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Köpte ett beggat helsystem till en ktm 525. Nu passar inte riktigt rören in i motorn. rören från helsystemet har samma dimension som rören ut från motorn. Går det att byta det fästet bara? Verkar ju finnas 2 olika 14 och 15 på sprängskissen i länken. Har liknande 15 idag går det att bara köpa en 14 och köra med det?

http://www.karlstrommotor.se/upload/reservdelsshop/images/KTM/03590362.gif

Det är ett seabring. Gamla passar i nya så det diffar på nån mm

Röret från helsystemet passar perfekt på röret från original där det ska in i toppen på hojjen. Alltså är det inte helt rätt storlek. Tänkte att enklaste borde vara att byta 15 59036039000 EXHAUST FLANGE CPL. RACING som sitter idag mot en 14 59836039100 EXHAUST FLANGE CPL. 250 4T 02 som ser ut att passa. Kan det funka?

hade exakt samma problem som dig, köpte en ny fläns, passade iaf inte, tröttnade och la undan skiten, ska kolla vad för fläns det var jag köpte så behöver du inte göra om samma misstag iaf...

Last edited:
Saknas bara en ynka millimeter så borde ju gå att lösa :huvet

Det löstes med hjälp av svets, vilja våld slit och mutor.. Dock funkar det inte med delen jag hoppades på utan fick modifiera systemet.

ok, jag köpte 59036039000 "exhaust flange cpl racing", och den har som du säger _samma_ diameter som grenröret... (mao det behövs typ en millimeter för det ska passa)

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...