Helsystem eller inte??

Jaja jag gillar dig också :kär

Men tror du verkligen att det Pc3an kan ta bort hela dippen.
Pengarna kan du glömma men lära mig åka på slangen kan du ju få göra då du verkar klart grym på sånt.

Får jag lära mig på din hoj då??

/M

Swedie skrev:
Köp helsystem, det som ser bäst ut (då du är en poser, och vi alla vet det ;)). Sen köper du en PowerCommander 3. Låter ett PROFFS (inte lokala byfånen kanske) göra mappningen åt dig. Vipps så har du en massa mer hästar och ingen "dipp" i hästar på låga varv. Iaf inget du kommer bry dig om.

Sen kan du få ta o skicka mig lite stålars så jag kan fixa min hoj så kommer jag ner o lära dig hur man wheelar ;)

Sen är väl frågan mer om man verkligen redan ledsnat på sina 180 hästar o vill ha fler?

Det låter ju en jävla massa med helsystem med som man ju kan undvika.
Jag förstår om man är duktig på banåkning o vill ha ut lite mer på topp för att ta ur det där lilla sista, men på gatan?

jag antar att det ligger en del prestige i grejorna iofs så har man stålarna så är det väl bara att handla, men jag tror inet det är värt pengarna.

Mike the bike skrev:
Jaja jag gillar dig också :kär

Men tror du verkligen att det Pc3an kan ta bort hela dippen.
Pengarna kan du glömma men lära mig åka på slangen kan du ju få göra då du verkar klart grym på sånt.

Får jag lära mig på din hoj då??

/M
:finger :rofl Nä, du får lära dig på din egen hoj. Eller att jag lär mig.. nya trix på din hoj och du lära dig wheela på min ;)

Kör en hoj med helsystem så får du se hur mycket du lägger märke till denna "dipp" vi pratar om. Du kommer troligen inte märka av den.

Nja, lite rätt har du ju i alla fall.

Jag har ett problem med saker som inte är perfekt eller optimerade om man nu vill.

Bara för att jag vet att det enkelt går och finns möjlighet så måste jag nästan göra det bara för att få lugn å ro då jag annars bara går å tänker på det mest hela tiden.

För att det går, för att jag kan, för att jag vill.

Sån är jag, knäpp om man så vill, som en del tycker.

Med all rätt kanske :va

/M

Silwer skrev:
Sen är väl frågan mer om man verkligen redan ledsnat på sina 180 hästar o vill ha fler?

Det låter ju en jävla massa med helsystem med som man ju kan undvika.
Jag förstår om man är duktig på banåkning o vill ha ut lite mer på topp för att ta ur det där lilla sista, men på gatan?

jag antar att det ligger en del prestige i grejorna iofs så har man stålarna så är det väl bara att handla, men jag tror inet det är värt pengarna.

Jag ananbefaller ett inköp av en lap timer istället, skippa posörprylar såsom lyxavgassystem och annat bjäfs.

Kom ner till SRW och gasa på Söndag och trivs med oss :tummenupp

Mike the bike skrev:
Nja, lite rätt har du ju i alla fall.

Jag har ett problem med saker som inte är perfekt eller optimerade om man nu vill.

Bara för att jag vet att det enkelt går och finns möjlighet så måste jag nästan göra det bara för att få lugn å ro då jag annars bara går å tänker på det mest hela tiden.

För att det går, för att jag kan, för att jag vill.

Sån är jag, knäpp om man så vill, som en del tycker.

Med all rätt kanske :va

/M
Jag förstår, men det finns ju hur många steg till att gå för att förbättra även din hoj, den blir aldrig klar om du ska tänka som du gör, det går nästan alltid att få ur en kuse till eller byta andra komponenter på hojen för att förbättra den.
Och vill du så gör det bara, vi bestämmer ju knappast vad du ska göra.

SRW, är det nåt på söndag denna vecka??

Vadå posörprylar?

Yepp laptimer står faktiskt överst på listan.

Tack för hjälpen i måndags.

/M

GSXR1100R skrev:
Jag ananbefaller ett inköp av en lap timer istället, skippa posörprylar såsom lyxavgassystem och annat bjäfs.

Kom ner till SRW och gasa på Söndag och trivs med oss :tummenupp

amullo skrev:
Av alla system som jag sett så har Akrapovic hållt högst kvalité.

Det finns budget system, Hyfsade system, Riktigt bra system och sen finns det akrapovic..

Hade jag haft pengar över hade jag bytt mitt termi system till Akra, men det känns som att slänga pengarna i sjön när jag redan har ett..

Du är tokig, Termignoni rullar!

/B

Precis, det är nog sant, men fn vet vilket som låter bäst och mest.
Hade ett Akra titan på 9an men tyckte det lät för lite, därav tveksamheten.

/M

uggla skrev:
Köp systemet med skönast ljud! Effekten i hojen lär du ju klara dig på! :tungan

Mike the bike skrev:
SRW, är det nåt på söndag denna vecka??

Vadå posörprylar?

Yepp laptimer står faktiskt överst på listan.

Tack för hjälpen i måndags.

/M
SRW nu på söndag :tummenupp

Jämförde min 10:a (orginal) mot en (bänkad samma dag i samma bänk) 10:a med enbart akra/titan helsystem, den fick ca 5 nm extra, samt en finare/jämnare effektkurva, han fick ut 10 hk mer. Han tappade inget på botten o fick ut met på topp. O Akrat ser rikti najs ut! :tummenupp

Ta dig tid och var med när dom justerar hojen, det va inte jag o de va ett jävla haffs jobb, av erkänd och rekommenderad firma!

Grymt, var det utan PC3an?

Vilket Akra var det Evolution eller Race, vet du??

Tack för hjälpen.

Bara av allmän nyfikenhet vad tycker du om hojen, hur länge har du haft den.

Jag har testat en del hojar i mina dar men den här slår allt enligt min mening.

Vikt effektförhållandet ger en sjuk acceleration som jag aldrig tidigare upplevt.
Första hojen man får hålla i sig under pådrag.
Samt lite väl Wheelievänlig, eller??

/Mike

Goffe skrev:
Jämförde min 10:a (orginal) mot en (bänkad samma dag i samma bänk) 10:a med enbart akra/titan helsystem, den fick ca 5 nm extra, samt en finare/jämnare effektkurva, han fick ut 10 hk mer. Han tappade inget på botten o fick ut met på topp. O Akrat ser rikti najs ut! :tummenupp

Du får med effekt på mellan om du tar bort avgas ventilen.Den sitter mest där för att ta bort ljud för besiktnings skull.När dom kör föbi och mäter ljudet.fick 10 hästar till på mellan på en RSV mille och det var bara slip-on(Akra)
#Olsson# skrev:
Tappar man så mycket verkligen? Kollade på akras web och enligt diagramen ser det ju ut att spela kvitta. Och från 5k är ju systemet effektivare helt utan avbrott än orginal. Köp! :tummenupp Om du jämför med att bara bulta-på ett system mot en med system+PC så lär du ju kunna kompensera "förlusten".

(från akra)
"..Also, all of the performance specifications which we measure and list for each exhaust system model are based on stock set-ups..."

Så om de inte blåljuger lär det finnas hp att hämta. Sedan kanske det finns interna mappar och för öppnare system för din hoj. Kanske redan bortkompenserad med denna, utan att behöva gå via PC.

Mike the bike skrev:
Grymt, var det utan PC3an?

Vilket Akra var det Evolution eller Race, vet du??

Tack för hjälpen.

Bara av allmän nyfikenhet vad tycker du om hojen, hur länge har du haft den.

Jag har testat en del hojar i mina dar men den här slår allt enligt min mening.

Vikt effektförhållandet ger en sjuk acceleration som jag aldrig tidigare upplevt.
Första hojen man får hålla i sig under pådrag.

/Mike

De var utan PC3:an (fast de jag har sett så skiljer det rätt mycket, på vissa hojar så har helsystemet inte gett önskat effekt osv)

Vet inte vilket Akra de var..

Haft hojen i ca 2 månader nu, helnöjd :tummenupp

Japp.. :Bugar

//Nöjd 10:a-ägare

spelar det någon roll om det fattas någon hk under 5000rpm?! Hur ofta är varvräknaren under 5t? aldrig! ställ tomgången på 5t så är problemet ur världen :tummenupp

Nä, ta nu och beställ ett helsystem till hojen :banana :banana

Back