Helsystem B-King

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Ort
Norrtälje
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
Hej.
Imorgon skall min motor lämnas till Mototspeed för uppborrning, portning, kam, högre komp osv.
Har idag Youshi slipon på den. Antar att jag borde minst ta bort "katten" och dit med nytt mellanrör, eller helst dit med ett helsystem.
Hittar varken det ena eller andra. Är det någon som har förslag? Kan Busans helsytem passa? Modda luftburken är kanske också något jag borde fixa? Hur i så fall?



Mvh
Patrik
 
Jo, det kanske de kan. Men finns det andra lösningar än att de gör det så skulle det inte vara fel.
 
Last edited:
De som uppenbarligen ska göra ett gigantiskt ingrepp i din motor kanske kan bidra med lite tips? Jag menar du ska ju ändå ge dem tjugo lax typ minst
 
Att ta bort katen ger på sin höjd en kvarts häst, mindre, myckte mindre, än att ha en ren å välsmord kedja.
Annars håller jag med Chronic, dom borde ju kunna den biten också!
 
De som uppenbarligen ska göra ett gigantiskt ingrepp i din motor kanske kan bidra med lite tips? Jag menar du ska ju ändå ge dem tjugo lax typ minst
HA HA HA,20 lax o motospeed i samma mening:D Det kostar det att e-maila dom ungefär.:tungan Toppjobbet o kammar lär lätt gå loss på dom pengarna.Lägg till 10000 för kolvsats+viktjustering av dom+borrning.Sen kommer dom sedvanliga förslagen -"när den ändå är isär så borde du.......lådan.......o veven.......o kopplingen..........helsystem.........m,m m,m.
 
Tråkigt med folk som skiter i sin egen startade tråd.

Var väl ett moppefuckotroll med konstig fantasi eller nåt...
 
bytt ut hull i filterboks til 54mm ,stora filterboks modden. et hel anlegg tror jeg du kan lage selv hvis du har tilgang på rørbøyer.ang cat ikke mye å hente der,juster opp bensin pumpe så den gir mer bensin.monter en motar tror det var det den het justerer selv blanding etter hver kjøretur
lykke til
 
Läste en mc-blaska idag och några tjommar hade gett han 1500cc, portad topp och högre komp. Det gav 202 hk på bakhjulet. Förjävla bra ökning!
 
Tråkigt med folk som skiter i sin egen startade tråd.

Var väl ett moppefuckotroll med konstig fantasi eller nåt...

Vad vill du jag ska säga?

Motorn är på Moto Speed.

Jag har som mål i vinter att få ut dryga 200 på hjulet. Och det hoppas jag de "trollar" fram.

Blir Busans grenrör, och har en klok "turboman" som vill hjälpa mig att få ihop det utan "kat" med mina Yoshiblås.

Moppefucko eller inte... Läser iofs gärna många trådar även på moppenet :pannkyss
 
Jag är lite nyfiken på vilket inlägg "Chronic" tyckte vara värt att över huvud taget kommentera. Ingen hade ju något helsystem att rekommendera.....
 
Tråkigt med folk som skiter i sin egen startade tråd.

Var väl ett moppefuckotroll med konstig fantasi eller nåt...

Vill du se den finaste B-kingen i landet just nu ( i mitt tycke), så kan du svänga förbi Din MC i Väsby. Men motorn tror jag är urplockad :tuttar
Så nästa år, är den både vackrast och troligen vassat (iaf med sugmotor). Möjligt att han som bröt kroppen i våras gör något riktigt häftigt med turbo i vinter. Vilket i så fall vore grymt.

Jag är lite nyfiken på vilket inlägg "Chronic" tyckte vara värt att över huvud taget kommentera. Ingen hade ju något helsystem att rekommendera.....

Finns tyvärr inget, har snackat med några i Helsingborg som bygget en B-King.
Fick iaf bra tips. Finns ju till Busan -08... Blir ett sådant, Andersson har lovat att få ihop det med "blåsen". Luftburken ska vi avakta med.
Så allt kommer att lösa sig tror jag.:tummenupp

Ojoj nu blir inte mor glad.

Jeppe.
Nu är du bara tyst hemma....
Detta är nästan gratis! :D
Om du är tyst så får du du dubbel månadspeng nästa månad.:pannkyss

Att ta bort katen ger på sin höjd en kvarts häst, mindre, myckte mindre, än att ha en ren å välsmord kedja.
Annars håller jag med Chronic, dom borde ju kunna den biten också!

Kan vara det som gör den 200 :tungan

HA HA HA,20 lax o motospeed i samma mening:D Det kostar det att e-maila dom ungefär.:tungan Toppjobbet o kammar lär lätt gå loss på dom pengarna.Lägg till 10000 för kolvsats+viktjustering av dom+borrning.Sen kommer dom sedvanliga förslagen -"när den ändå är isär så borde du.......lådan.......o veven.......o kopplingen..........helsystem.........m,m m,m.

Är bra om de jobbar med merförsäljning.:tummenupp
 
Last edited:
Vad vill du jag ska säga?

Motorn är på Moto Speed.

Jag har som mål i vinter att få ut dryga 200 på hjulet. Och det hoppas jag de "trollar" fram.

Blir Busans grenrör, och har en klok "turboman" som vill hjälpa mig att få ihop det utan "kat" med mina Yoshiblås.

Moppefucko eller inte... Läser iofs gärna många trådar även på moppenet :pannkyss


Sorry, löjligt inlägg från min sida. Hoppas du får fart på hojen:tummenupp
 
Läste en mc-blaska idag och några tjommar hade gett han 1500cc, portad topp och högre komp. Det gav 202 hk på bakhjulet. Förjävla bra ökning!

Det er mitt prosjekt den B-Kingen med 1500 kubikk.

Motoren er laget med 1 mål for øyet og det var NØYAKTIG 200 hk og ikke mere.
For å få det med standard kammar må man ha mere kubikk og 1507 er passe :)

Mankan få 200 hk med 1440 sats også og std kammar men da må man sette lobesenter til 108-109grader og da får man mindre på mellomregister.

Ser at SUPERBIKE endelig har sin Supercharger Boost-king på dynoen. Min 1507 har MYE mere hester helt til 8000 rpm og helt ærlig så er det jo under 8000rpm man oftest er med en naken sykkel.

Håper trådstarter lykkes med sin B-King men at det blir dyrt fra Motospeed... ja det blir det :)
 
Sorry, löjligt inlägg från min sida. Hoppas du får fart på hojen:tummenupp

Det är lugnt.
Ja, jag hoppas också få till hojen på det sätt jag önskar..:tummenupp

Det er mitt prosjekt den B-Kingen med 1500 kubikk.

Motoren er laget med 1 mål for øyet og det var NØYAKTIG 200 hk og ikke mere.
For å få det med standard kammar må man ha mere kubikk og 1507 er passe :)

Mankan få 200 hk med 1440 sats også og std kammar men da må man sette lobesenter til 108-109grader og da får man mindre på mellomregister.

Ser at SUPERBIKE endelig har sin Supercharger Boost-king på dynoen. Min 1507 har MYE mere hester helt til 8000 rpm og helt ærlig så er det jo under 8000rpm man oftest er med en naken sykkel.

Håper trådstarter lykkes med sin B-King men at det blir dyrt fra Motospeed... ja det blir det :)


Aha, så det är 1500 cc i din hoj? Blir bara 1440 i min.
Och dyrt blir det säkert, men allt är dyrt här i livet. Har iaf slutat snusa efter 25 år, så jag får väl spara de pengarna till Moto Speed.:)
 
Last edited:
Det er mye billigere å lage en 1440 enn en 1507.
Når man lager en 1507 må man ha ny vevaxel med lengre slag ( 68 mot 65 ) nye lager og i mitt tilfelle har jeg nye vevstaker med 20mm kolvbult ( det var ingen kolvar med 18mm kolvbult å få tak i når jeg begynte dette prosjektet så da brukte jeg Hayabusa kolvar med 20mm kolvbult ).

Så har jeg ny ”hi-flow”oljepumpedrev og forsterkede sylinderdrastenger , begge deler kanskje overkill men når man først har motoren i biter.

På toppen kommer prisen for å ta motoren ut av rammen og demontere den.

Så å gå fra 1440 til 1507 koster sikkert 20000kr… = ikke verd pengene men det ser bedre ut med 1507 enn 1440 
 
Det er mye billigere å lage en 1440 enn en 1507.
Når man lager en 1507 må man ha ny vevaxel med lengre slag ( 68 mot 65 ) nye lager og i mitt tilfelle har jeg nye vevstaker med 20mm kolvbult ( det var ingen kolvar med 18mm kolvbult å få tak i når jeg begynte dette prosjektet så da brukte jeg Hayabusa kolvar med 20mm kolvbult ).

Så har jeg ny ”hi-flow”oljepumpedrev og forsterkede sylinderdrastenger , begge deler kanskje overkill men når man først har motoren i biter.

På toppen kommer prisen for å ta motoren ut av rammen og demontere den.

Så å gå fra 1440 til 1507 koster sikkert 20000kr… = ikke verd pengene men det ser bedre ut med 1507 enn 1440 

Okey.
Men nu är 1440 beställt, så vi får stanna där denna gång. Jag hoppas iaf att det ska gå att knäcka 200 hk på slangen, även om det kanske bli på håret..
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top