Helställ mindre än delbart?

Sukka

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR -10
Satt just och skulle beställa ett hellställ (känguru) från fc-moto då tanken slog mig att dessa kanske är mindre (mer race :va) än motsvarande delbart?
Hade förra säsongen ett delbart i storlek 48 som var extremt litet från början men blev bättre och bättre under sommarns gång... Dock hade jag i år tänkt klämma in en safetywest under skinnet istället för den mindre variant jag hade förut...
Är 178 lång, väger 70 kg

storlek 48 eller 50 i helställ?? :confused:

jag har 48 å jag är 1.74 å66 kg å det har töjts en hel del under denna säsongen så köp ett 48

Har ett Vanucci halvställ i storlek 50. Är 183/76. Sitter fortfarande tajt, nästa ställ blir kanske en 52:a.

Ninjaboy skrev:
På Dainese fick jag gå upp en storlek från 50 till 52 med ungefär dina mått.
Helstället var alltså mindre då än det delbara eller går ut sig mindre? Märket är samma jag körde med förra sommarn - Arlen Ness. strlk 50 skulle då vara ett allternativ? :tomten

Sukka skrev:
storlek 48 eller 50 i helställ?? :confused:

Jag är 173 å har ett Vanucci strl 48... Det är precis rätt längdmässigt även om det blir rätt hygglig kameltå som ger lite enuck-känsla när jag försöker gå omkring i det..

Det finns inte en chans att komma i det om du är 178 och dessutom ska ha säkerhetsväst på dig.. det sklle vara helt omöjligt... men det är på Vanucci.. Storlekarna skiljer sig mellan märken så du bör nog försöka testa...

Passformen var så mycket tajtare att jag kunde omöjligt få på mig ett 50. Fortfarande efter flera år är 52:an framförallt svår att få av sig. Men det ska sitta tajt så att inte de hårda skydden vrider sig vid en vurpa.

Arlen Ness är ju vanliga i butik, ut och prova.

Ninjaboy skrev:
Passformen var så mycket tajtare att jag kunde omöjligt få på mig ett 50. Fortfarande efter flera år är 52:an framförallt svår att få av sig. Men det ska sitta tajt så att inte de hårda skydden vrider sig vid en vurpa.

Arlen Ness är ju vanliga i butik, ut och prova.
I butikerna där jag bor finns alla möjliga varianter av delbara Arlen Ness ställ, men har inte hittat ett enda helställ, tyvärr...
Men, vad jag kan utläsa från ovan blir nog 48:an lite overkill :3freak, 50 passar nog perfekt! :näsblod (varför finns ingen 49??! :4skrika :hihi)

Helställen är kortare än dom delbara.. Kan du inte testa något ställ innan du beställer?

Sukka skrev:
I butikerna där jag bor finns alla möjliga varianter av delbara Arlen Ness ställ, men har inte hittat ett enda helställ, tyvärr...
Men, vad jag kan utläsa från ovan blir nog 48:an lite overkill :3freak, 50 passar nog perfekt! :näsblod (varför finns ingen 49??! :4skrika :hihi)

Jag har ett helställ Arlen Ness - Supermoto, alltså motardvarianten i storlek 52. Jag är 1.87 väger 74-75 kg. Det hade inte vara några problem att använda ett 50, förutom att de hade blivit ännu kortare i ärmarna, lite kort redan nu. Så med dina mått så går det nog att använda ett 48. Men det kommer sitta tajt till tusen i början. Beror ju helt på användningsområde. Kör du sporthoj så gör det ju inget om det är för tajt i början, men vid motardåka så sitter man lite mera upprätt och rör sig lite mer så då hade jag nog satsat på ett 50. Har stora problem att få av mig mitt nu när man blivit lite varm. :)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park