Helsingborg...Stulen R1 -99

alisheik

R1 Killen!
Gick med
24 Dec 2005
Hoj
yamaha R1 -99
Så J_ _ _ _ tristtttttt. Min älskling har blivit stulen

Går till garaget idag för att kolla till hojen och garaget är helt TOMT!

Det är en blå yamaha R1 -99 års modell....

Yoshimura Rs-3 slip on på...Öhlinsstyrdämpare...Stålomspunna bak och fram...Ny undertail...vita miniblinker...

Bakkåpan har en ganska ovanlig dekal (har inte sätt någon annan med en sådan) den är köpt på motografix.com, är en vit Number board...Har inga fotton, jag han aldrig ta på det nya "utseendet".

Tacksam för alla tips om ´mc:n eller idioterna :fatta! som har tagit den

PS. Håll bra kolll på era cyklar det är en så jävla tom och äcklig känsla när man står i garaget.....som är helt tommmmmmmmm

alisheik skrev:
2130182 Så J_ _ _ _ tristtttttt. Min älskling har blivit stulen

Går till garaget idag för att kolla till hojen och garaget är helt TOMT!

Det är en blå yamaha R1 -99 års modell....

Yoshimura Rs-3 slip on på...Öhlinsstyrdämpare...Stålomspunna bak och fram...Ny undertail...vita miniblinker...

Bakkåpan har en ganska ovanlig dekal (har inte sätt någon annan med en sådan) den är köpt på motografix.com, är en vit Number board...Har inga fotton, jag han aldrig ta på det nya "utseendet".

Tacksam för alla tips om ´mc:n eller idioterna :fatta! som har tagit den

PS. Håll bra kolll på era cyklar det är en så jävla tom och äcklig känsla när man står i garaget.....som är helt tommmmmmmmm

vilket område blev den snodd i?

Aldrig kul när sånt händer, har fått behålla mina hojar men sämre med bilar jag haft!
Träffade på ett gäng i fjor med avsågade plåtar utan lås som låg och körde mot rött i stan, skulle haft tag på dom igen, kan bergis lösa många brott det!
Borde samla oss lite alla vi har som har intresse av hojar och att följa lagen (finns en del trafikregler som går bort bara), kanske ha nån telefon kedja eller nåt! Snuten kan man ju inte räkna med! E inte intresserad av att bli drabbad eller låta polare bli drabbade eller betala dyr försäkring för att folk utan respekt för andra skall kunna leka med våra pengar och prylar!
Bara att hissa giljotinen och skippa rättvisa!
Vet inte om det e nån dum ide eller vad andra tycker?

E inte intresserad av att bli drabbad eller låta polare bli drabbade eller betala dyr försäkring för att folk utan respekt för andra skall kunna leka med våra pengar och prylar!

håller med dig till 10000 procent,,,, det finns ingen rättvisa förutom den man skapar känns det som... Polisen skiter som sagt i vilket....och det är ju inte den billigaste hobbyn vi har!

[- sNaIjK -] skrev:
2130247 vilket område blev den snodd i?

Adolfsberg........

alisheik skrev:
2130372 E inte intresserad av att bli drabbad eller låta polare bli drabbade eller betala dyr försäkring för att folk utan respekt för andra skall kunna leka med våra pengar och prylar!

håller med dig till 10000 procent,,,, det finns ingen rättvisa förutom den man skapar känns det som... Polisen skiter som sagt i vilket....och det är ju inte den billigaste hobbyn vi har!

Adolfsberg........

Jag kan hälsa att polisen inte skiter i vilket.
Jag kom ut från en fast burger rest här om dagen och då kom sivil polis farbror blå och ifrågesatte min hoj eftersom jag inte hade nummerplåt på den.
efter han hade lugnat ner sig och kommit fram till att jag inte alls var kaxig och ville försvara mig så pratade vi länge och väl om stölderna i HBG med omnejd.
jag kan bara säga de är på hugget på stölderna nu.
så till er som är ute och kör.
Ta det lungt och kör som vettigt folk i stan och utkanten.
till de som tar våra ögonstenar.
Håll er undan jag vill inte vara i era skossingar om national gardet från HBG får tag på er.

ska hålla ögonen öppna.

dessutom skiter inte polisen i vilket.
fick ett samtal för en timme sedan från min polare (som är polis)
han var på span & ville ha lite uppgifter av mig. (gäller stulna hojar)

Kanske en framtida säkrare plats

http://www.blocket.se/vi/8070105.htm?ca=23_3_s

Pris: 500:-

Motorcykel förvaring/garage 10m2 låsbart utrymme/motorcykel. Tillgång till verkstad om man vill meka, tillgång till tvättmöjligheter.
Byggnaden övervakas dygnet runt med två vakthundar (Rottweilrar).
Ska bygga en fest/samlingslokal i byggnaden som man också kommer att ha tillgång till om man hyr mc-plats, kanske blir en mc-förening om intresse finns!
Vi söker seriösa mc ägare, gärna återfallsknuttar som vill ha en bra och pålitlig mc-förvaring åretrunt, givetvis är alla andra också välkomna att anmäla sitt intresse!
Ni hittar oss 4km från Välacentrum, 10 min från Helsingborgs centrum.
Maila in er intresseanmälan, med namn,telnr och vad ni har för förväntningar!
Priset/månad är 500kr.
Välkomna med er intresseanmälan!
Mvh
Peter Grapencrona

Försäkringsbolaget....IF......ringde idag och sa att de ska komma och träffa mig på onsdag! Brukar de göra så att de åker och träffar folk? jag har ingen erfarenhet av sånt här så jag vet inte riktigt hur det funkar.

Han sa att jag inte skulle skicka in något heller, alltså bilder, kvitton osv!

Har ni någon aning om vad det gäller, vad de vill alltså? Något man bör tänka på?

alisheik skrev:
2144695 Försäkringsbolaget....IF......ringde idag och sa att de ska komma och träffa mig på onsdag! Brukar de göra så att de åker och träffar folk? jag har ingen erfarenhet av sånt här så jag vet inte riktigt hur det funkar.

Har ni någon aning om vad det gäller, vad de vill alltså? Något man bör tänka på?

Jag har en bekant som arbetar som skadeutredare på ett försäkringsbolag. Han åker ut o kollar läget ibland så allt är rätt. Kanske det du råkat ut för.

Last edited:
alisheik skrev:
2144695 Försäkringsbolaget....IF......ringde idag och sa att de ska komma och träffa mig på onsdag! Brukar de göra så att de åker och träffar folk? jag har ingen erfarenhet av sånt här så jag vet inte riktigt hur det funkar.

De kommer att göra försök på dig samt lögn detektor.
Nä ärligt så tror jag de vill träffa dig för samtal,redogörelse hur det gått till.
De kanske granskar vart du haft hojen ståendes och att det verkligen är vad du uppgett när du försäkrade hojen osv.

Pratade med försäkringsmannen igår, han ställde lite frågor, tittade på garaget, tog med sig allt från nycklar, ägarbevis osv.

Skulle tänka och se vad han kommer fram till, sa han i alla fall. Han va ganska så trevlig också,, blev lite förvånad faktiskt......

Hur mycket tror ni att jag kommer få ut från dem,,,, samt när tror ni de kommer höra av sig,, det har gått snart 2 veckor sedan det hände. Jag vet att de väntar i en månad, men får man pengarna direkt efter månadens slut????

Om någon har råkat ut för det här så är jag tacksam för lite info...

Sommaren varar ju inte för evigtttt.....Hoppas bara jag hittar något nytt i samma prisklass, R1 -04 planerna får vänta tills nästa år

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back