Helrakad eller orakad???

Langis

Asfaltsget
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
Bandit 1250 och en kinky
När man ser en del kromslädar så sitter dem flesta inne med en fläta och ser cool ut, eller i alla fall en rejäl gräsmatta. Detta verkar som om dem som kör dessa knarrar har kommit överens om hur man ska se ut.. Hur ser det ut på renodlade sportknarrsåkare? Finns det nån oskriven lag hur man ska se ut på under hjälmen..

Jag klippte mig nyss. Tog hojen till frisören.
Nu är jag korthårig, innan hade jag långt hår.
Inte en enda har klagat på mitt hår på mc-parkeringen genom åren.
:va

Killar - helrakade, el möjligvis knullruffs. Tjejer - hissen upp = orakad, hissen ner = rakad.

oke oke oke, förlåt, måste ändra lite. ber om ursäkt för otydligheten. :tummenupp

Last edited:
Tillräckligt kort för att inte hjälmfrissan skall bli så framträdande....

Hmmm. knullruffs, förklara för en oinvigd?

Ser ut som fan när du tar av dig hjälmen. Ungefär som man gör efter att ha sovit eller lekt lite i sänghalmen en stund.

Är när man börjar få knullrufs när man tar av sig hjälmen man vet att det är dags att klippa sig igen :tummenupp

Ser ut som fan när du tar av dig hjälmen. Ungefär som man gör efter att ha sovit eller lekt lite i sänghalmen en stund.

Är när man börjar få knullrufs när man tar av sig hjälmen man vet att det är dags att klippa sig igen :tummenupp

Å så vet jag, så som man såg ut när man var långhårig och tog av sig hjälmen helt enkelt..Tack för klargörandet!!!

Haha, fast klarar sig en tjej med rakat så är hon fasen en bevisad 365 tjej... :)

portman.jpg

Är Natalie Portman godkänd då? :D

Oja, men lite hår på den pigen skulle inte skada...
Jag kanske var otydlig men det jag menade var mer riktat neråt och inte på huvudet, närmare bestämt på hakan...

men va fan, nu blev tråden totalt ointressant! hakan, vem bryr sig om hakan. fråga din fru va hon tycker istället. ;) :tummenupp

men va fan, nu blev tråden totalt ointressant! hakan, vem bryr sig om hakan. fråga din fru va hon tycker istället. ;) :tummenupp

Hehe, hon slängde jag ut idag faktiskt (vilket sammanträffande). så nu fick jag hela huset för mi själv...
Men det jag menade är att om du ser en kromsläde så kan man ge sig fan på att han (inte hon) har en fläta på hakan eller en rejäl skäggväxt.. Men vad har sporthojåkare för attribut. Ni spettor brukar ju ha en fläta utanför hjälmen, förmodligen för att håret trasslar sig ordentligt i farter. Har i alla fall upplevt det själv när jag hade långt hår..

Hon ser så liten och ömtålig ut. Som ett litet djur man bara vill lyfta upp i famnen och krama om. :katt

Som en liten klen pubertal trendängslig sporthojare som sitter och skrevar på 1000cc 09:an i sitt belowed daineeese. :brynad

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back