Help!...Yamaha TT 600 eller Honda XR 600?

An3Azz skrev:
Jo uppenbarligen, det är bara skit bakom styret i mitt fall :tungan jeje får träna.


Är den ombestyckad,öppnad luftburk,slipon och kablen under sadlen är klippt.

Så gasar du upp den på 2:an och på 3:an går det fint med lite kopplingshjälp.
 
Långa farbron skrev:
Är den ombestyckad,öppnad luftburk,slipon och kablen under sadlen är klippt.

Så gasar du upp den på 2:an och på 3:an går det fint med lite kopplingshjälp.


Jo det är den, men jag vetefan om den går som den ska. Den går ju rent och fint utan misständningar, men inte fan gasar jag upp den på 2:an. Beror nog på mig och inte hojjen, har dock inget och gå på då ingen annan har ttr. Bestyck sek145 prim166 org är 130/150
 
An3Azz skrev:
Jo det är den, men jag vetefan om den går som den ska. Den går ju rent och fint utan misständningar, men inte fan gasar jag upp den på 2:an. Beror nog på mig och inte hojjen, har dock inget och gå på då ingen annan har ttr. Bestyck sek145 prim166 org är 130/150


Utan att vara någon bestyckningsexpert,så låter det helt ok.


Bakåtvikt och gaspådrag bör lösa dina problem.
 
de vart fel
 
Last edited:
...vet ! tänkte på vår vän the DOC ...
Hmm japp fina dämpare, men TTn ser ju ut som den har
en fjädringsväg på 0,2 cm = :freak ... njae... jag kanske bara är
neggo nu ... ?

Långa farbron skrev:
<----Har redan en.
 
legionRider skrev:
...vet ! tänkte på vår vän the DOC ...
Hmm japp fina dämpare, men TTn ser ju ut som den har
en fjädringsväg på 0,2 cm = :freak ... njae... jag kanske bara är
neggo nu ... ?

:va snarare tycker jag den känns och ha en fjädringsväg på 2 m
 
legionRider skrev:
Men det är ju roligare att kunna ta upp på 5an ...
Köp en KTM :tungan

Häh!....vad snackar vi för pengar nu då? Måste ju ha flis över till flygcertet också ju... :4skrika
 
legionRider skrev:
Men det är ju roligare att kunna ta upp på 5an ...
Köp en KTM :tungan
Ta hit vilken ktm,husaberg mf , o dra ikapp med kompisarns tt600 från 87", Då får ni fara hem med svansen mellan benen :hihi Och den är endast lätt modifierad! TT har bättre trimmpotensial än husa,ktm,xr650, Hur? jo tt har dubbla gasare Dvs separata insugskanaler. Även gamla xl,xr600 från 83-88 har dubbla gasare! En tt som är trimmad för att spöa alla ktm o husaberg håller betydligt bättre och vibrerar mindre!
 
Boost 2 skrev:
Ta hit vilken ktm,husaberg mf , o dra ikapp med kompisarns tt600 från 87", Då får ni fara hem med svansen mellan benen :hihi Och den är endast lätt modifierad! TT har bättre trimmpotensial än husa,ktm,xr650, Hur? jo tt har dubbla gasare Dvs separata insugskanaler. Även gamla xl,xr600 från 83-88 har dubbla gasare! En tt som är trimmad för att spöa alla ktm o husaberg håller betydligt bättre och vibrerar mindre!

Kan bara hålla med då jag själv försökte sätta denna monstermaskin från kriget på plats med min 660... :3freak Jäklar vad en gammal TT kan gå... :näsblod

/G
 
Hmm... :va ok, då var det nog den jag körde ångdriven...
men så kanske är fallet... Hoppas det för din skull the DOC :brinnerup ...

Boost 2 skrev:
Ta hit vilken ktm,husaberg mf , o dra ikapp med kompisarns tt600 från 87", Då får ni fara hem med svansen mellan benen :hihi Och den är endast lätt modifierad! TT har bättre trimmpotensial än husa,ktm,xr650, Hur? jo tt har dubbla gasare Dvs separata insugskanaler. Även gamla xl,xr600 från 83-88 har dubbla gasare! En tt som är trimmad för att spöa alla ktm o husaberg håller betydligt bättre och vibrerar mindre!
 
Jag har en XR -93 med högkompkolv och helsystem + annat filter.
Går som ett skott (högst relativt), jag tar upp den på 4.an i 100-110 sittandes och på femman ståendes. Orginaldrevad.
Har inte kört TT(r), men vad jag hört är XR(efter -92) bättre än TTR på allt, även om det är ytterst marginellt. TTR ser ju mycket bättre ut dock.
Jag blir förvånad om en vanlig LC4 ångar ifrån min på styrka, de jag kört har ikke imponerat. 525 osv är ju en annan division såklart.
Jag är nog väldigt partisk i den här frågan, men jag tycker XR är en jävligt bra hoj för pengarna, och skulle inte byta en TTR mot min.
 
Exempel på en 2001a nedan...

ps - -PLM- Låter grym, gillar även XR eftersom jag haft en.. har ingen högkomp bara bestyckning och HXC på LC4an men den går att gasa upp
på 4an och koppling 5an stående...

Model: Yamaha TT 600 R
Year: 2001
Category: Enduro / offroad
Rating: 57 out of 100. Show full rating and compare with other bikes
Engine and transmission
Displacement: 595.00 ccm (36.31 cubic inches)
Engine type: Single cylinder
Stroke: 4
Power: 43.00 HP (31.4 kW)) @ 6500 RPM
Torque: 50.00 Nm (5.1 kgf-m or 36.9 ft.lbs) @ 5000 RPM
Bore x stroke: 95.0 x 84.0 mm (3.7 x 3.3 inches)
Fuel system: Carburettor
Valves per cylinder: 4
Cooling system: Air
Gearbox: 5-speed
Transmission type
final drive: Chain
Physical measures
Dry weight: 131.0 kg (288.8 pounds)
Seat height: 945 mm (37.2 inches) If adjustable, lowest setting.
Wheelbase: 1,500 mm (59.1 inches)
Chassis and dimensions
Front suspension travel: 280 mm (11.0 inches)
Rear suspension travel: 280 mm (11.0 inches)
Front tyre dimensions: 90/90-R21
Rear tyre dimensions: 130/90-R18
Front brakes: Single disc
Front brakes diameter: 267 mm (10.5 inches)
Rear brakes: Single disc
Rear brakes diameter: 220 mm (8.7 inches)
Speed and acceleration
Top speed: 155.0 km/h (96.3 mph)
Power/weight ratio: 0.3282 HP/kg
Other specifications
Fuel capacity: 10.00 litres (2.64 gallons)


-PLM- skrev:
Jag har en XR -93 med högkompkolv och helsystem + annat filter.
Går som ett skott (högst relativt), jag tar upp den på 4.an i 100-110 sittandes och på femman ståendes. Orginaldrevad.
Har inte kört TT(r), men vad jag hört är XR(efter -92) bättre än TTR på allt, även om det är ytterst marginellt. TTR ser ju mycket bättre ut dock.
Jag blir förvånad om en vanlig LC4 ångar ifrån min på styrka, de jag kört har ikke imponerat. 525 osv är ju en annan division såklart.
Jag är nog väldigt partisk i den här frågan, men jag tycker XR är en jävligt bra hoj för pengarna, och skulle inte byta en TTR mot min.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top