helmetcam på schyst hojväg

vafan är den där slingriga vägen enkelriktad eller?? Kul att få möte när man genar i vänsterkurvorna och inte ser om det kommer någon :död

SAJK: Jag trodde det var du å clifton som var ute å gled först. Tills den tredje dökupp. Kollade inte på filnamnet.

Skönt snabbt reagerande av kamerakillen att så snabbt komma upp och kolla efter polaren. :tummenupp

Teo skrev:
2057127 Skönt snabbt reagerande av kamerakillen att så snabbt komma upp och kolla efter polaren. :tummenupp

Ja alltså, bromsar han omkull sig medveten för att komma till kompisen fortare ? Går omkull gör han väl ? Förstod inte riktigt det, borde väl kunnat bromsa hårt till stillastående å sen kasta sig av hojen för att kolla polaren..

Fina vägar, dock i en skog och lite väl skymt ..

ser ut som om han tar snabbaste vägen till polaren då han reser sig omgående o hoppar ner till han...det e vad ja kallar polare...som slänger sig i backen själv... :tummenupp

MostWanted skrev:
2057103 SAJK: Jag trodde det var du å clifton som var ute å gled först. Tills den tredje dökupp. Kollade inte på filnamnet.

hehe, det kunde vart vi. jag med kameran clifton på sporthojen och du under trädet. ;)

jag vet inte om killen bromso omkull sig med flit men det verkar ju otroligt. men att han var efter polaren så fort var väldigt fint gjort, frågan är vem skulle inte ha gjort samma sak, om det var din polare för exempel?

jag tror dom flesta skulle springa genom eld för sina polare, men det var schyst att se det på cam!

gillar också musiken, har ingen aning om vilja det e.

okej..jag är ingen doktor i beteendevetenskap men:

Avståndet till framförvarande gjorde att det lätt kunde blivit ett lemmeltåg ner för kanten..kamerakillen hade bara mer "tur" än framförvarande.
har sett detta alldeles för många ggr...
kille1 klarar sig med nöd o näppe...(elr för att han kan vägen/kurvan sen innan)
kille2 klarar sig nästan...(körde lika fort som han som kunde men hade fel spår/ingång i kurvan)
kille3 ser skiten o "hinner" bromsa..
vanligt förkommande om man inte kan vägen o kör över sin förmåga.

och nä..jag är absolut ingen moralkärring..har gjort samma sak själv minst 1 gång och känner igen situationen.

STORT credit till Kamerakillens snabba reaktioner :tummenupp ...det kunde faktiskt varit 50 meter ner o klippor på botten.

men kamera kille bromsar om kull sig själv, ser inte ut att vara med flit, men resten bra gjort..!

Ett "nybörjarfel" att bromsa på sig så där istället för att svänga hårdare, men det är lätt att hamna där om man inte tillräckligt ofta legat på gränsen och varit nära att klanta till det (eller faktiskt kört av/omkull) och fått in rätt handlag :gnissla Det verkar nästan som om den andra hojen kommer för nära den första inför svängen och att det kan ha stört inbromsning och sväng.

Men jäkla vilken läcker väg! Synd på "avkörningszonerna" bara :)

Bazooka skrev:
2057676 men kamera kille bromsar om kull sig själv, ser inte ut att vara med flit, men resten bra gjort..!

stod ju något i stil med "det är ungefär nu som man inser att föraren framför en kommer krascha och därmed man själv lägger ner hojen för att visa sympati" :lol

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back