hellkropps skydd

crazy rider

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
ktm 690
hej ja unra vilket helkrops skydd som är bäst?

ja läste bike å vart lite orolig när ja såg att dä va kanappt nått rygg skydd som klara kraven så ja undrar om ni vet nått helkrops skydd som klarar kraven vilket ä bäst å så? och vad ni kör mä?

och om dä skyddar bra? tack på för hand:)

Jag kör med UFO Scorpion, klarar kraven o är hur bra o bekvämt som helst.

Scorpion är bra, klarat av att klyva en skjutfälts-grind i 60 km/h
samt ett bakåtöverslag i 100 km/h och diverse andra småolyckor som annars hade kunnat bryta en del ben och fördäva lite organ.
Det bästa är att skyddet lever fortfarande.:tummenupp
Värt varenda krona.

Det är väl lite att ta i.
Dom testade 12 stycken. Några av dom som påstods klara Nivå 2 klarade bara nivå 1 vilket ju är dåligt. Men av alla dom testade så var det ju bara 2 som inte klarade gränsen för CE certifiering.

Använder även jag Ufo Scorpion.
Helt nöjd, och ett av få kroppsskydd som finns med nyckelbensskydd (vilket jag gärna har i skogen.

Dessa kan dock vara lite obekväma ibland om man vill röra armarna uppåt (vilket man sällan gör när man kör men kanske om man ska ha en tröja på sig ovanpå) eftersom det då lätt krockar med axeskydden.
Men det är ju inget problem, bara en detalj.

Prisvärt, och ryggskyddet håller minst samma klass som ufos lösa ryggskydd som anses bra.

CE godkännande betyder typ inte ett vettigt skit. jag har CE godkända knäskydd i mina brallor och de består av tjocka skumgummiklumpar som halkar omkring någonstans nere i knäregionen när man kör. Värdelösa.

Jag har Alpinestars Bionic 2 och är helt suveränt nöjd, sitter absolut som ett extra lager skinn och kvaliteten är oövervinnerlig! Köp köp TJÖÖÖÖP

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon