Av tidigare trådar har framkommit att i princip alla som hänger på det här forumet tycker att det är ok att använda helljus dagtid i olycksförebyggande syfte. Större delen av sporthojförarna kör själva med helljus. Flera av helljusrävarna, vill jag minnas, menar att ytterst få mötande trafikanter irriterar sig på detta. En betydande del av antalet personer här menar att helljus är inte något man bara kan använda dagtid, utan till och med något man faktiskt bör använda.
Själv började jag med helljus den här säsongen. Det kändes lite ovant i början, men jag har upplevt många positiva effekter. Man får helt enkelt sina medtrafikanters uppmärksamhet på ett helt annat sätt. Något som jag dock inte vant mig vid är alla irriterade personer. Har inte åkt en enda tur i år utan att ett par tre bilister blinkat med helljuset mot mig.
Är det fortfarande inte allmänt accepterat att köra med helljus dagtid på hoj? Är det mina lyktor som är för starka?
Själv började jag med helljus den här säsongen. Det kändes lite ovant i början, men jag har upplevt många positiva effekter. Man får helt enkelt sina medtrafikanters uppmärksamhet på ett helt annat sätt. Något som jag dock inte vant mig vid är alla irriterade personer. Har inte åkt en enda tur i år utan att ett par tre bilister blinkat med helljuset mot mig.
Är det fortfarande inte allmänt accepterat att köra med helljus dagtid på hoj? Är det mina lyktor som är för starka?