Hell Yeeeeeah!!!

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Ort
@ Fornudden!
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Fick just ett brev från min bank, TYDLIGEN så tyckte Moderna Försäkringar att min Utrustning som SAMMANLAGT KOSTADE 5000 då jag köpte dom var värda 8000!!! kr!

Fick in det på kontot nyss... Hur kommer det sig? :S Har dom gjort fel eller?
 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Jo, du bör genast anmäla det till dom och betala tillbaka minst 4.000kr.:tummenupp
 

Dominator-Rocks

Guest
Såklart det har blivit fel :fakta


Jag slängde iväg ett mail till Moderna Försäkringar och länkade till den här tråden, dom kommer ställa allt till rätta igen, du behöver alltså inte oroa dig :pannkyss

Du behöver inte tacka mig, liksom inte gjort någon kraftanstränging men det är ju skönt att kunna hjälpa till.

Mvh
D-R
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Såklart det har blivit fel :fakta


Jag slängde iväg ett mail till Moderna Försäkringar och länkade till den här tråden, dom kommer ställa allt till rätta igen, du behöver alltså inte oroa dig :pannkyss

Du behöver inte tacka mig, liksom inte gjort någon kraftanstränging men det är ju skönt att kunna hjälpa till.

Mvh
D-R

:D Inget kol i din strumpa!

Henrik
 

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Ort
@ Fornudden!
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Såklart det har blivit fel :fakta


Jag slängde iväg ett mail till Moderna Försäkringar och länkade till den här tråden, dom kommer ställa allt till rätta igen, du behöver alltså inte oroa dig :pannkyss

Du behöver inte tacka mig, liksom inte gjort någon kraftanstränging men det är ju skönt att kunna hjälpa till.

Mvh
D-R

Shyst känner en SÅN skuld till idioterna som inte ville ersätta mig för hojen!
 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Såklart det har blivit fel :fakta


Jag slängde iväg ett mail till Moderna Försäkringar och länkade till den här tråden, dom kommer ställa allt till rätta igen, du behöver alltså inte oroa dig :pannkyss

Du behöver inte tacka mig, liksom inte gjort någon kraftanstränging men det är ju skönt att kunna hjälpa till.

Mvh
D-R

Fan va snabb du är, jag hade ju precis tänkt maila dom, men nu behöver jag ju inte. Tur det finns ärliga och förnuftiga människor som du som rådigt reder ut såna här situationer.:)
 

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Ort
@ Fornudden!
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Fan va snabb du är, jag hade ju precis tänkt maila dom, men nu behöver jag ju inte. Tur det finns ärliga och förnuftiga människor som du som rådigt reder ut såna här situationer.:)

Ja det är skönt med rötägg här på Sporthoj med ;)
 

H-son

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2005
Ort
Solkusten
Hoj
07 ER6-n (BMX hojjen)
listpriser...

Det är detta som är problemet med listpriser, some times you will, some times you loose...

De kollar i sin lista vad grejorna har kostat vid något tillfälle, hur gamla de är mm. sedan sätts priser och ersättningen...

/K
 

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Ort
@ Fornudden!
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Det är detta som är problemet med listpriser, some times you will, some times you loose...

De kollar i sin lista vad grejorna har kostat vid något tillfälle, hur gamla de är mm. sedan sätts priser och ersättningen...

/K

Jo men grejerna har ALDRIG kostat mer än 5000 kr TILLSAMMANS, liksom 8? vart fick dom de ifrån? :p
 

Invalido

Guest
hoppas du e medveten om att du kan bli återbetalningskyldig..
o om där skulle finnas en avunsjuk person här som skickar ett mail till dom lär dom höra avsig ganska anabbt...men det e nog lugnt...finns väl inte något avundsjukt folk här??
 

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Ort
Hörby
Hoj
KTM 150 SX 2012
Som försäkringsbolag ska dem utgå från att du får samma standard efter skadan som du hade innan skadan. Dvs varken bättre eller sämre men dem får ta så nära dem tror sig komma. Alltså, dem ska egentligen skita i om du betalt 20000:- för grejorna när du köpte dem eller bara betalt 4000:- för utan det är vad dem är värda idag som är intressant:tummenupp Men det är ju klart att det är positivt om lyckats få ut mer än vad du gav för det:tummenupp
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top