Heliumballonger sthlm norr

Ja det kan smälla under rätt omständigheter så - det kan även en ren syrgaskoppling göra för en idiot om man använder rent fett till att smörja gängorna , blanda acetylen och syrgas i ett trycksatt system.

Och så vidare.

Att det smäller betyder inte att det sker en detonation, det vet du säkert.

Vi kan ju stanna vid att det är lättare att få krut på nc-bas att detonera än vätgasballonger.....

Hyfsat ot i en tråd om barnkalas.:rofl

Att det smäller betyder inte att det sker en detonation, det vet du säkert.

Vi kan ju stanna vid att det är lättare att få krut på nc-bas att detonera än vätgasballonger.....

Hyfsat ot i en tråd om barnkalas.:rofl

Ja nu håller vi käften och inte snacka - en rutten ballong är inte så här:hihi

Bifogat

• Did_I_err.jpg
    Did_I_err.jpg
    45.7 KB · Visningar: 30
Jäklar va intressant med sprängning och handladdning. I min helium tråd!!!

Hade jag undrat om handladdning, dynamit och verkan så hade rubriken hetat nått åt det hållet.

Fan med väte - kan ju smälla som fan - faktiskt kan det deflagera (alltså detonera istället för brinna)
Nja, väte detonerar bara i blandning med syre eller annan stark oxidant. Eftersom TS inte ska blanda något syre i sina ballonger så är det lungt.

Till TS: Du väljer alltså väte. Ungarna får börja med att smälla små vätefyllda vattenballonger och sedan större. När du väl fått dem att gilla explosioner, död och förintelse går ni vidare till att bygga potatiskanoner.

Till TS: Du väljer alltså väte. Ungarna får börja med att smälla små vätefyllda vattenballonger och sedan större. När du väl fått dem att gilla explosioner, död och förintelse går ni vidare till att bygga potatiskanoner.

Kan jag inte bara öppna vapenskåpet och låta dom härja fritt? Dom är ju 2månader så det lär gå vilt till.
Det är till ett dop jag ska ha heliumballonger.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026