helicoil

Järnaffär borde väl ha tycker man...

Annars har du Würth på ringön och deras gänginsatser, mycket smidigt om man har lite material kvar att gänga i :tummenupp

Ifall det finns material kvar löser Würth gänginsats problemet med standard borr (hel och halv mm).... nästan så att det ekar här inne.

Wurth kör med något som heter Time-sert.

Men principen är samma som helicoil,tänk på att säkra insatsgängan med Loctite så är det mindre risk att den hänger med ut när du lossar skruven nästa gång.

okej loctite har dom kanske där på wurth också?? det e så att jag fått gäng knas i mitt motor fäste när ja skulle sätta på en krash puck. såg tyvär inte att bulten jag använde mig av var pytte lite skadad. min fråga e väl då om detta funkar lika bra på aluminium denna här time sert?

okej loctite har dom kanske där på wurth också?? det e så att jag fått gäng knas i mitt motor fäste när ja skulle sätta på en krash puck. såg tyvär inte att bulten jag använde mig av var pytte lite skadad. min fråga e väl då om detta funkar lika bra på aluminium denna här time sert?

Kan t.o.m. vara en fördel att stoppa i instatsgänga på aluminiuim.
Får du bara gängan att fastna ordentligt, så håller dem gängorna bättre än de mjuka alu-gängorna.

En helicoilsats hamnar sällan under 3000kr.
Om du behöver jobb utfört kanske jag kan hjälpa dig.
VAd för gänga är det som behöver fixas?

En helicoilsats hamnar sällan under 3000kr.
Om du behöver jobb utfört kanske jag kan hjälpa dig.
VAd för gänga är det som behöver fixas?

nu fick ja det precis fixat i en verkstad hos en kompsi kompis. ska ha dig i åtanke nästa gång man vet aldrig när man klantar till det nästa gång

Nyheter
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år