Helicoil M10x1

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
ZX9R, Duke
Någon som vet var man kan få tag på en helicoil gänga M10 med stigning 1mm ? Hittar bara med stigning 1,25 eller 1,5.

Würth har Time-Sert, vet inte om det är lika bra som helicoil. Ser ut att kräva större hål.

http://www.timesert.com/

(0063 nummren är Würths part#)
M10x1,0x6,2 0663 101
M10x1,0x9,0 0663 101 90
M10x1,0x15,0 0663 10 150

Även vissa bromsgrejer... men fan vet om jag skulle vilja ha helicoil i gängen till en bromsslang. :)

Det är väl inga problem med det, snarare säkrare, det är inte gängan som tätar slang/ok och Helicoilen gör att gängan är starkare än alugodset :tummenupp

Det är väl inga problem med det, snarare säkrare, det är inte gängan som tätar slang/ok och Helicoilen gör att gängan är starkare än alugodset :tummenupp

Om det är helt rätt gjort och nyinsatt så stämmer det. Har varit med om helicoils som ärjat loss, skurit och som släppt. Men jag har ju varit med om "riktiga" gängor som släppt med och bromsoljan lär väl ta bort alla chanser för oxidering... Jag vill nog inte ha det endå, vet inte varför men det känns nervöst. Jag är nog löjlig. :)

Tackar! Svettigt dyrt när man bara skall ha en. Ingen som har koll på något ställe där man kan köpa i en styck?

Den ena oljepluggen på excn har den stigningen om lelles register stämmer. Tänker inte skruva isär och kolla nu skall köra tills det är dags att byta oljan först, sen skall det skruvas och då vill jag helst ha saker hemma innan jag river isär.

Måste det bli samma efteråt då?

Tackar! Svettigt dyrt när man bara skall ha en. Ingen som har koll på något ställe där man kan köpa i en styck?

Den ena oljepluggen på excn har den stigningen om lelles register stämmer. Tänker inte skruva isär och kolla nu skall köra tills det är dags att byta oljan först, sen skall det skruvas och då vill jag helst ha saker hemma innan jag river isär.

Måste det ju iofs inte men kör helst med samma bult så slipper man hålla ordning på att det inte är org packning m.m.

Kolla www.tilka.se om det finns nån i din närhet som har köpt den där dimensionen och har monteringsverktygen för den oxå.
Colly Company i Kista grossade Heli förut oxå.

tyvärr är det inte bara gänginsatsen du behöver.
Gängtapp (special naturligtvis)
Monteringsverktyget

På Colly så fixade de min gamla A-karts sönderslitna gängor ett par gånger, förvisso så sprang jag där som it-konsult.

tyvärr är det inte bara gänginsatsen du behöver.
Gängtapp (special naturligtvis)
Monteringsverktyget

Kom med på det, blir till att försöka hitta någon som har prylar om jag skall komma undan att köpa ett kit. Var ju inga stora pengar om man relaterar till att lämna in jobbet. Men som sagt har någon i växjö trakten prylar att låna ut samt en gänginsats över hör av er...betalar självklart för mig. Kanelbullar och ÖL :tummenupp

Nyheter
Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC