Helgturer i Östergötland, sommar 2021

nasosrr

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2021
Ort
Vadstena
Hoj
Honda CBR600RR 2007
Hej på er.
Nasos heter jag och bor i Vadstena. Jag förstår att forumet heter Linköping/Norrköping och är således lite out-of-topic, men jag hittade inget forum för hela Östergötland. Man kan säga därmed att jag high-jackar det en aning... Hoppas det inte är straffbart. :) Jag gör det med hederliga avsikter i alla fall.

Jo, alltså, trådens ämne är ganska själv-beskrivande, men jag kan lägga till lite.
När jag bodde på Kreta var vi ett gäng som träffades på helgerna och åkte runt, när vädret tillät det (rätt så ofta faktiskt, det var Kreta trots allt).
Nu sitter jag i Vadstena och känner mig ganska isolerad. Jag har en kompis som jag kör tillsammans med då och då, men det vore kul med fler. Just nu var jag ute med vovven och såg ett gäng BMW-hojar (tillsammans med sina förare, de var inte ute själva alltså) parkerade bakom OKQ8 i Vadstena och tänkte gud, vad roligt det hade varit om det fanns något likadant, kanske lite mer inkluderande (jag äger ingen BMW) och eventuellt lite mer spontant.

Vad säger ni? Det borde väl finnas några människor även på Östergötlands västra del, som inte bara är intresserade av nostalgiafton (inget fel med nostalgiafton i sig, men jag har lite ont om tid på vardagarna)?

Hoppas vi ses. :)
 

nasosrr

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2021
Ort
Vadstena
Hoj
Honda CBR600RR 2007
God dag.
Jag åker från Vadstena om 15-30 minuter och ska åka den här turen:

Vid den punkten kommer jag att fota ruinen lite (jag har sett den flera gånger när jag åkte förbi med bilen men aldrig stannat) och därmed fortsätter jag till Linköping för att hämta några grejer från min särbos lägenhet och sedan tillbaka till Vadstena, via Motala dock, där jag ska handla på ICA maxi.

Superkort varsel, jag förstår det, men om någon är intresserad av att hänga på får ni skriva här eller ett PM.

DogOnWheels, jag ber om ursäkt för att inte ha svarat i nästan två månader. Jag skickar ett PM till dig nu.

Trevlig midsommar alla.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top