Helgen hjältar

CorbenDallas skrev:
Mannen har onekligen en poäng här. MEN, varför tävla om man är långsam?

Eller, är det kanske dags att starta SnigelCupen?? Då kan snart jag också vara med.... :cool:

De där ä bare DRÖL som dom säger i värmland. Att hitta ett rejsvärdigt tempo enligt mina förslag hittar du på några få träningar om du bara försöker. Plätt-lätt!
 
Last edited:
Chrille skrev:
De där ä bare DRÖL som dom säger i värmland. Att hitta ett rejsvärdigt tempo enligt mina förslag hittar du på några få träningar om du bara försöker. Plätt-lätt!

Just, och snackar man dröl är inte steget långt till att vara böckling.
 
CorbenDallas skrev:
Mannen har onekligen en poäng här. MEN, varför tävla om man är långsam?

Eller, är det kanske dags att starta SnigelCupen?? Då kan snart jag också vara med.... :cool:
Träning är bra men tävling är bäst, på tävling så får du rutin på att starta med lampa/flagga och dessutom kommer du att gasa mera på en tävling jämfört med en träning.

Sen finns det dom som skaffar rejshoj och bara kör ändå utan att känna suget av att tävla, man måste inte va snabbast i Sverige för att köra RRFA
 
GSXR1100R skrev:
Träning är bra men tävling är bäst, på tävling så får du rutin på att starta med lampa/flagga och dessutom kommer du att gasa mera på en tävling jämfört med en träning.
....

Du svarar hela tiden som att jag säger emot dig, men fundera på tiderna jag gett dig. De är skithöga! Det enda jag säger är att man bör ha en viss grundnivå innan man går upp på griden.
 
GSXR1100R skrev:
Träning är bra men tävling är bäst, på tävling så får du rutin på att starta med lampa/flagga och dessutom kommer du att gasa mera på en tävling jämfört med en träning.

Sen finns det dom som skaffar rejshoj och bara kör ändå utan att känna suget av att tävla, man måste inte va snabbast i Sverige för att köra RRFA

Skit i tiderna :4skrika
Det handlar om att ha en viss grund rutin, att känna sig komfortabel och säker ute på banan. När man har kommit så långt så kommer man dessutom att åka så pass fort att man håller idealspår,dessutom vet man hur man går in i och ur depån på ett säkert sätt osv.



GSXR1100R skrev:

dessutom kommer du att gasa mera på en tävling jämfört med en träning.
Kanske det men det finns stor risk att du inte kör snabbare för det.

#11
 
Chrille skrev:
Du svarar hela tiden som att jag säger emot dig, men fundera på tiderna jag gett dig. De är skithöga! Det enda jag säger är att man bör ha en viss grundnivå innan man går upp på griden.

Jag startar en ny tråd :hej
 
Madhonda skrev:
Tackar...tackar... :bow det va snällt att tänka på "pyggarna"... :D

Det är nog inga som helst problem för dig.

Den här gamle gubben är det värre för:
 

Bifogat

  • 147_4705.jpg
    147_4705.jpg
    60.1 KB · Visningar: 99
RRFA verkar ju intressat inför nästa säsong. :)
Tror ni en FZ750 från 85 kan va konkurenskraftig? :rolleyes: ;)
 
valmers skrev:
Det är nog inga som helst problem för dig.

Den här gamle gubben är det värre för:
Om farbror Valmers tar på sig läsglasögonen så ser han kanske att kurvan på bilden tar slut, jag ligger i utgången av långa högern, om man fortsätter att luta på raksträckan så ligger man snart i spenaten.
 
GSXR1100R skrev:
Om farbror Valmers tar på sig läsglasögonen så ser han kanske att kurvan på bilden tar slut, jag ligger i utgången av långa högern, om man fortsätter att luta på raksträckan så ligger man snart i spenaten.

Nu ska inte farfar hetsa upp sig bara för att Madde är med i diskussionen.
 
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Back
Top