Helgen hjältar

GSXR1100R skrev:
Helt rätt, RRFA måste formas så att alla som vill rejsa ska få den möjligheten, ....Dela upp gruppvis beroende på vilka tider man sätter som mål, jag spikar in mig på 59:0r så är jag säker på vinst.

Nu får vi inte bli löjliga heller. Målet med roadracing ska vara att åka fort och vi kan inte ställa upp villkor för att "diskvalificera" alla med mer än 125 kubik.

Så som det kördes på Sviestad funkade alldeles utmärkt. Alla fick köra och det var bara Gubbstuff som hamnade lite ikläm om man ser till klass och hoj.
Titta på killarna i R600 och se att det blev precis som avsett. Ett rejs för ALLA, även de som inte kör så himskans fort. Att sen Gubbstuff borde kunna få dispens för att köra R600 anser jag vara självklart men inte så viktigt i sammanhanget -hade det varit fler förare med hade han haft folk at tampas med också.

På banor som Åsen och Knutan kan man sen bunta ihop 600 o 1000 till stor debutant och köra flera heat. Då får man också ordning på grejerna. Man ska inte mekka för mycket med det här...
 
Macho Woman skrev:
Oh please, oh please, oh please! :crash RRFA måste bli kvar så att jag har något att köra nästa säsong! Jag lär ju inte kvala in till några rejs och det skulle kännas skönt att kunna utnyttja sin licens till något lite mer vettigt än att visa upp den på krogen...
Givetvis så kommer vi att jobba stenhårt i vinter med detta, Mumlan & HW och alla ni andra som vill se flera B-rejs får slå sina kloka ihop, det verkar ju ha funkat bra med premiär b-rejset på Sviestad, vad kan man göra för att få det ÄNNU bättre, Chrille har säkert många ideer.
 
Chrille skrev:
Nu får vi inte bli löjliga heller. Målet med roadracing ska vara att åka fort och vi kan inte ställa upp villkor för att "diskvalificera" alla med mer än 125 kubik.

Så som det kördes på Sviestad funkade alldeles utmärkt. Alla fick köra och det var bara Gubbstuff som hamnade lite ikläm om man ser till klass och hoj.
Titta på killarna i R600 och se att det blev precis som avsett. Ett rejs för ALLA, även de som inte kör så himskans fort. Att sen Gubbstuff borde kunna få dispens för att köra R600 anser jag vara självklart men inte så viktigt i sammanhanget -hade det varit fler förare med hade han haft folk at tampas med också.

På banor som Åsen och Knutan kan man sen bunta ihop 600 o 1000 till stor debutant och köra flera heat. Då får man också ordning på grejerna. Man ska inte mekka för mycket med det här...
Tumregel 1 är att ALLA som anmäler sig samt BETALAR i förskott ska få köra tävling, först till kvarnen gäller & efteranmälningar endast i mån av plats.
 
GSXR1100R skrev:
Tumregel 1 är att ALLA som anmäler sig samt BETALAR i förskott ska få köra tävling, först till kvarnen gäller & efteranmälningar endast i mån av plats.

Med undantag. Folk ska bevisligen kunna köra hoj!!

Det finns förare som är farligt långsamma och det får man inte glömma bort...
 
FÖr att återgå till hjältetemat så glömde jag ju bort Torkel som först dominerade med sin Merca, sedan dränkte depån med oljerök från RD:n och körde respektingivande på kvalet för att slutligen göra en grym uppkörning med Brittan där ombromsningen av Honda RS:en inför Bergskurvan var höjdpunkten. Från att ha legat ca 30 meter bakom när de började bromsas låg han sedan fem meter före in i böjen. Såg grymt coolt ut från sidan.
 
Torkel skrev:

Sen tycker jag att "Alexandra på tvåan" som är LMS superfunktionär ska ha en extra hjälteomnämning! Hon ställer upp och jobbar självmant vid alla rr-arrangemang och är oftast den som är först på plats vid avåkningar i esset för att släpa och dra hojar och förare ur fara! Härligt jobbat Alexandra om du läser det här!

Jag förmodar att Alexandra är den mycket trevliga o hjälpsamma tjej som hjälpte mig att släpa min skrothög ur sandlådan, o sedan gjorde så gott hon kunde för att hålla mitt humör uppe medan jag väntade på skamkärran, som denna gång var en skåpbil. Bra tycker jag för då slapp man synas :crash
 
Last edited:
Chrille skrev:
Med undantag. Folk ska bevisligen kunna köra hoj!!

Det finns förare som är farligt långsamma och det får man inte glömma bort...
Vilka då?
 
Konstigt jag kan inte läsa ovanstående inlägg?
 
GSXR1100R skrev:

Man bör, enligt mig, tex vara under 1,30-1,35 på Åsen innan man går ut i sin första start eller under 1,15-20(?) på Sviestad osv. ....

Man ska ju faktiskt visa intresse nog för sin hoj att försöka lära hantera den...
 
GSXR1100R skrev:
Konstigt jag kan inte läsa ovanstående inlägg?

Inte alls konstigt. Jag har satt dig på min ignorelista, vilket innebär att du inte kan läsa mina inlägg. Dock kan jag läsa dina. Nu har jag dock deaktiverat funktionen bara för detta inlägget och några till.
 
Goodstuff skrev:
:o

En annan hjälte var Eric Sjöström som på en lånad TZ250 som han provade i tisdags dunkar in en 55.5 tid på kvalet. Missar starten HELT och är sist iväg för att vara två på andra varvet när hojen pajar. Killen är 18 bast (?) och kommer gå långt. :Bugar

Killen tog en powernap i lecakulorna i bergskurvan 300m innan mål i 125-racet, sket i hojen och joggade till besiktningen för att bli godkänd och kunna ställa upp i nästa klass, och det vet vi ju att han gjorde!!! Hur många av er "gamlingar" skulle ens tänka tanken???

/HW
 
Chrille skrev:
Man bör, enligt mig, tex vara under 1,30-1,35 på Åsen innan man går ut i sin första start eller under 1,15-20(?) på Sviestad osv. ....

Man ska ju faktiskt visa intresse nog för sin hoj att försöka lära hantera den...

Nu snackar vi torrtider va, om det är blött då? hur mycket saktare får man köra då? 10% eller?

Jag håller med att man bör kunna hantera sin hoj först innan man rejsar, på Knudan kör dom flesta i R-600/1000 på 1.04-1.12 i torrföre = varvningar efter 8 varv, vad går då gränsen för att vara för långsam?

Om det blir för stor skillnad så kommer det att bli farligt många varvningar.

Om man sätter en kvalgräns på 1.12 så faller dom sämsta bort och då är det status q jämfört med R-600/1000.

Hur blir man snabbare om man inte får tävla.
 
GSXR1100R skrev:
Nu snackar vi torrtider va, om det är blött då? hur mycket saktare får man köra då? .......

Hur blir man snabbare om man inte får tävla.

Jo mina förslag var bara en rekommendation på just torrtider. Tider som det är LÄTT att komma under men som samtidigt innebär att du börjar köra ågot sånär konsekventa spår.

Du bör väl inte tävla förrän du har hyfsad rull åp grejerna? Träna är en annan sak.

Praktexempel - Falken i år. Att folk inte får starta när de har kör under 50 känns otroligt illa men bör de få starta om de inte kommer under minuten?
 
Chrille skrev:
Det finns förare som är farligt långsamma och det får man inte glömma bort...

Hupp.... :rodnar jag som så gärna vill prova ett B-rejs... !!

Har förstås inte den blekaste aaaaaaning om vad jag har för tider..!! :rolleyes:

Nää... det är vad jag ska börja med, på mina bankörningar nästa år. Få koll på tider... sen vet jag om det överhuvudtaget är nån idé att pröva vingarna. Ja...Hondas ni vet...!! ;)
 
Madhonda skrev:
Hupp.... :rodnar jag som så gärna vill prova ett B-rejs... !!

....

Du behöver bara ta i lite mer så är du bra emd i matchen. Snygga spår och mycket körvana. Det enda som behövs är kraschkåpor och lite attityd.

När jag säger FÖR långsam så menar jag MYCKET långsam! Har bara sett 2 elelr 3 aktiva som passar in på den beskrivningen på 3 år...
 
GSXR1100R skrev:
Hur blir man snabbare om man inte får tävla.

Mannen har onekligen en poäng här. MEN, varför tävla om man är långsam?

Eller, är det kanske dags att starta SnigelCupen?? Då kan snart jag också vara med.... :cool:
 
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Back
Top