Helgen hjältar

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
På Sviestad:

HW såg till att allt klaffade en sann hjälte och förebild

Offkeff fixade pallplats liksom Ola#11 :tummenupp

Goodstuff & Relapse genomför sin 1:a tävling

Zoulfly dirtbikar i torparn men håller sig på hjulen

Torkel är näääära pallplats med Brittan

På Knudan:

Tack till Åsa som trots att hon inte kunde tävla pga skada ställde upp med transport och annat.

Pålle går av i 150 blås i ingången till start/mål rakan, crosskörning på blöt gräsmatta i 200 meter och sen ut på banan igen, 1.16 i regn är respect :bow

Mossberg körde lika bra men hade en slow start :tummenupp

Brink, Fixx & Kullberg gav järnet i blötan och körde av efter start/mål, Brink klarade hojen och det tror jag Kullberg åxå gjorde, Fixx har lite att Fixxa med.

Sviestad
Chrille - för utlånat ryggskydd och silvertejp-mecket i bandepån
Mattias- För moraliskt stöd och uppmuntrande ord.
Jag själv- för att jag kom i mål

H-Klint skrev:
Sviestad
Chrille - för utlånat ryggskydd och silvertejp-mecket i bandepån
Mattias- För moraliskt stöd och uppmuntrande ord.
Jag själv- för att jag kom i mål

Det här går ju inte, två av tre på din lista är ju samtidigt på fegis-listan.. Man kan inte vara hjälte å feg samtidigt :fakta

/B

Bj.O.rn skrev:
Det här går ju inte, två av tre på din lista är ju samtidigt på fegis-listan.. Man kan inte vara hjälte å feg samtidigt :fakta

/B
WORD :fakta
Ta bort pudelrockaren så blir det bättre.... :D

Bj.O.rn skrev:
/B

Jora, i mina ögon. :himlarmedögonenochhjärtanSmiley:

Har inget med lila depåstöd att göra, om ni tror det.

Förutom de som redan nämnts så har jag ett tillägg:

Don Q - Att kvala in som tionde man med 58.4 (dryga 3 sekunder bakom toppen) och köra i mål som åtta i sitt andra rejs på en därtill helt ny bana visar på talang, potential och kyla. :tummenupp

Tycker den solklare hjälten i helgen var gubbstuff. Att ställa upp med 50-60hk mindre än de flesta i klassen och ändå hänga på så bra. Riktigt snyggt kört, goodstuff på en hoj med effekt hade nog slaktat många av "storpratarna" i r1000.

oFFkeFF skrev:
Tycker den solklare hjälten i helgen var gubbstuff. Att ställa upp med 50-60hk mindre än de flesta i klassen och ändå hänga på så bra. Riktigt snyggt kört, goodstuff på en hoj med effekt hade nog slaktat många av "storpratarna" i r1000.

:o

En annan hjälte var Eric Sjöström som på en lånad TZ250 som han provade i tisdags dunkar in en 55.5 tid på kvalet. Missar starten HELT och är sist iväg för att vara två på andra varvet när hojen pajar. Killen är 18 bast (?) och kommer gå långt. :Bugar

Goodstuff skrev:
:o

En annan hjälte var Eric Sjöström som på en lånad TZ250 som han provade i tisdags dunkar in en 55.5 tid på kvalet. Missar starten HELT och är sist iväg för att vara två på andra varvet när hojen pajar. Killen är 18 bast (?) och kommer gå långt. :Bugar

17 tror jag bara han är. Han, Niklas och Robin Hålen kommer nog alla tre bli ruskigt giftiga nästa år. Tror det var på tredje varvet han norpade andraplatsen för mig in i esset, men sen brakade växellådan. Riktigt synd faktiskt.

oFFkeFF skrev:
17 tror jag bara han är. Han, Niklas och Robin Hålen kommer nog alla tre bli ruskigt giftiga nästa år. Tror det var på tredje varvet han norpade andraplatsen för mig in i esset, men sen brakade växellådan. Riktigt synd faktiskt.

Faktafel från min sida. Det är skitkul att de här unga kommer fram och Robin imponerade när han körde ifatt och förbi dig, om du ursäktar. Hoppas de får bra maskiner och kan köra en hel säsong nästa år.

De riktiga hjältarna är ju som alltid de som ställer upp och jobbar som funktionärer för en hamburgare och lite läsk.

Utan dem inga rejs.

Goodstuff skrev:
Faktafel från min sida. Det är skitkul att de här unga kommer fram och Robin imponerade när han körde ifatt och förbi dig, om du ursäktar. Hoppas de får bra maskiner och kan köra en hel säsong nästa år.

Orken tröt för min del, och Robin körde ruskigt snabbt och snyggt, det var maskinellt inga problem att hänga med honom någonstans runt banan, bara fysiken som inte räckte till. Annars ska man inte få pisk av en 250sp. Men skulle han suttit på en racer igår hade jag inte haft en chans.
Robin sitter på en sprillans ny tz250-04 nästa år, så många av de "äldre" snabbare förarna i 250r får nog se upp litegrann för juniorerna som kommer med stormsteg nu ;)

Det finns potenial för en tempohöjning nästa år i 250R och med fler unga talanger i startfältet blir det ännu roligare!

Minihjälte iaf, ordföranden i LMS rr-sektion, 5:e plats R600 i sin första tävling, givetvis med putsat personbästa.

Riktiga hjältar, funktionärerna!!! Annars blire ju inget av tävlandet ju.

Jag är mest imponerad av Goodstuff och Torkel. Osannolika motorcyklar är alltid intressant och kul. Torkel tog ju till Britney när RD-n gjorde på sig, men det förtar inte hjältestatusen.

Stiffys seger var ju också imponerande, men inte sååå oväntat. Med den bästa depåpersonalen kan det ju inte bli annat än succé.

RRFA borde (som vi avhandlade igår) ha nån sorts omvänd kvalgräns, 115% åt fel håll, så att säga. De som är för snabba får åka hem utan att få köra. Eller bracket-racing. Man talar om hur snabbt man kommer att åka och ska försöka pricka in den tiden.

Danskracen brukar ju innehålla en "entusiast och motionär"-klass. Där skulle RD350 och TRX850 vara gjutna. Likaså rejspreppade gathojar av H-klintmodell. Han körde rejset med passagerarsadeln på! Det var en kille på R6 som körde till och från banan med hojen också.

oFFkeFF skrev:
Orken tröt för min del, och Robin körde ruskigt snabbt och snyggt, det var maskinellt inga problem att hänga med honom någonstans runt banan, bara fysiken som inte räckte till. Annars ska man inte få pisk av en 250sp. Men skulle han suttit på en racer igår hade jag inte haft en chans.
Robin sitter på en sprillans ny tz250-04 nästa år, så många av de "äldre" snabbare förarna i 250r får nog se upp litegrann för juniorerna som kommer med stormsteg nu ;)
Först: Tack Mattias, synd bara att jag inte fick chansen att gasa ordentligt med RD'n, slirande koppling och kokande motor i kombination satte stopp för det.
Sen 250SP: Hmm, varvtiderna från fjolårets vinnare Mattias Andersson i 250SP:
58.4 58.7 57.9 57.4 57.7 58.3 57.8 57.8 58.2 57.3 58.6 58.9 58.0 57.6 58.2 57.7 57.6 50.0 57.4
Tror nog att ganska många 250R hade fått pisk! Fattar inte hur de kan åka så fort, sjukt är vad det är! Men fränt! :rock
Robin har fått grym fart i år och med både Erik, Niklas och Robin på konkurrenskraftiga racers nästa år så blir det riktigt spännande, de är riktigt snabba och har ju åldern för sig så att säga! (Sagt av en grånad 38-åring...)
Sen tycker jag att "Alexandra på tvåan" som är LMS superfunktionär ska ha en extra hjälteomnämning! Hon ställer upp och jobbar självmant vid alla rr-arrangemang och är oftast den som är först på plats vid avåkningar i esset för att släpa och dra hojar och förare ur fara! Härligt jobbat Alexandra om du läser det här!

Torkel skrev:
Först: Tack Mattias, synd bara att jag inte fick chansen att gasa ordentligt med RD'n, slirande koppling och kokande motor i kombination satte stopp för det.
Sen 250SP: Hmm, varvtiderna från fjolårets vinnare Mattias Andersson i 250SP:
58.4 58.7 57.9 57.4 57.7 58.3 57.8 57.8 58.2 57.3 58.6 58.9 58.0 57.6 58.2 57.7 57.6 50.0 57.4
Tror nog att ganska många 250R hade fått pisk! Fattar inte hur de kan åka så fort, sjukt är vad det är! Men fränt! :rock

hehe, men det är ju just det, man ska ju _inte_ få pisk av någon som åker på en så mycket sämre hoj än en själv, det säger ju en del om en själv tyvärr.

Entusiast klassen är väl nerlagd i Danmark sedan något år. Tror det var pga för dåligt intresse, både hos förare, arrangörer och publik.

Sen kan man ju undra hur man kan vara en hjälte när man kommer sist?? :D

Mattias skrev:
Jag är mest imponerad av Goodstuff och Torkel. Osannolika motorcyklar är alltid intressant och kul. Torkel tog ju till Britney när RD-n gjorde på sig, men det förtar inte hjältestatusen.

Stiffys seger var ju också imponerande, men inte sååå oväntat. Med den bästa depåpersonalen kan det ju inte bli annat än succé.

RRFA borde (som vi avhandlade igår) ha nån sorts omvänd kvalgräns, 115% åt fel håll, så att säga. De som är för snabba får åka hem utan att få köra. Eller bracket-racing. Man talar om hur snabbt man kommer att åka och ska försöka pricka in den tiden.

Danskracen brukar ju innehålla en "entusiast och motionär"-klass. Där skulle RD350 och TRX850 vara gjutna. Likaså rejspreppade gathojar av H-klintmodell. Han körde rejset med passagerarsadeln på! Det var en kille på R6 som körde till och från banan med hojen också.

Mattias skrev:

Helt rätt, RRFA måste formas så att alla som vill rejsa ska få den möjligheten, allt ifrån RD 350 till Gixxer 1000 vill vi se, bracket-racing är en god ide, säg att Chrille & Mummelhumlan tuggar om att dom kan köra 55:0r på Sviestad så kommer det att vara deras riktmärke, låt dom köra ett rejs på 15 varv och plocka ut snittfarten av deras 5 bästa varv, allt över 55 sekunder ger minuspoäng, allt under 55 sekunder ger Svartflagg/diskning.

Dela upp gruppvis beroende på vilka tider man sätter som mål, jag spikar in mig på 59:0r så är jag säker på vinst.

Last edited:
Oh please, oh please, oh please! :crash RRFA måste bli kvar så att jag har något att köra nästa säsong! Jag lär ju inte kvala in till några rejs och det skulle kännas skönt att kunna utnyttja sin licens till något lite mer vettigt än att visa upp den på krogen...

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025