Helförsäkring

Vilken försäkring har du?

• Antal röstningar
    0

Showtime

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
R6 race -17, R6 race -13, z800 -15
Försäkringarna e ju så satans dyra idag ju så jag tänkte bara höra med er hur många det är som har helfrörsäkring? och hur många som bara nöjer sig med halv eller trafik?

Har haft halv på alla mina hojar, prisskillnaden har varit så stor jämfört med hel att det krävs regelbundna totalkvaddningar för att det ska "löna" sig.

erik skrev:
Har haft halv på alla mina hojar, prisskillnaden har varit så stor jämfört med hel att det krävs regelbundna totalkvaddningar för att det ska "löna" sig.
jo det brukar ju skilja en jevvla massa mellan hel/halv, så ja kör också bara halv..

Valde halv... ska till en ordentlig smäll för att hel ska löna sig... fick 1100.- på halv och 2900.- hel (/mån) :huvet

Kör halv på båda... men funderar varje år på att gå över till trafik. Fast prisskilnaden har varit för liten för att jag ska ha orkat ta tag i det än...

Fick 1851:- per ÅR för helförsäkring med lägsta självrisken :tummenupp , så det kändes inte som om halvförsäkring var ett alternativ :lol
Ibland har det sina fördelar att vara över 35 och ha haft hojkort i 19 år :3freak utan att utnyttja försäkringen.

Showtime skrev:
Försäkringarna e ju så satans dyra idag ju så jag tänkte bara höra med er hur många det är som har helfrörsäkring? och hur många som bara nöjer sig med halv eller trafik?

har halv. Känns ju knappst lönt att försäkra en båge som är värd under 40k med tanke på skillnaden på hel/halv samt självrisken.

Hur vågar man köra bara trafik??
Det finns ju ganska gott om klåfingriga människor som inte kan skillja på mitt och ditt. Även om man har hojjen i garage på nätterna så finns ju fortfarande risken att den blir stulen.

För mig var det viktigast att ha stöldskydd, så valet föll på halvförsäkring. Sen om jag skulle totalkvadda hojen får man väl leva med det, men sannolikheten är väl inte övervägande stor (ta i trä) så att det skulle vara värt att ha hel.

Motarden har jag halvförsäkrad och Suzukin är trafikförsäkrad när den är påställd. Har Suzukin hos folksam och där blir hojen helt oförsäkrad när man ställer av den (om man bara har trafik), går inte att ha en garageförsäkring då alltså....

Lite nervöst med tanke på alla tjuvar, men skillnaden mellan trafik och halv var alldeles för stor för att det skulle kännas motiverat.

Helförsäkring är löjligt när hojen börjar bli några år gammal.
Dessutom kostar det så jäkla mycket att man misstänker skenförsäkringar i många fall när folk envisas med att ha nån 4-5 år gammal plog med helförsäkring (detta då med tanke på klass7 hojar förståss).

Silwer skrev:
Helförsäkring är löjligt när hojen börjar bli några år gammal.
Dessutom kostar det så jäkla mycket att man misstänker skenförsäkringar i många fall när folk envisas med att ha nån 4-5 år gammal plog med helförsäkring (detta då med tanke på klass7 hojar förståss).

Ah, typ en gammal R1-02 och sån junk.

Jag kör på ½ 1240 i månaden.... Om hade fått för sig att ha hel så hade man betalt hojens värde efter två år.

betalar strax under 700:-/ månaden för halv på min R1 -99

men fick svar igår från olika försäkringsbolag, då jag funderar på att skaffa lite nyare hoj

R1 -05
1250:-/ månaden för halv
3000:-/ månaden för hel

1591:-/ Månaden för halv hos IF, men då avställningsbar med 291:-/ månaden för garageförsäkring

hel 38.800:- respektive 35.800:- hos IF resp. Folksam

tror inte Helförsäkring e ett alternativ för mig

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back