Helförsäkrat?

maccan#22

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
r1 -04
Funderar på & skita i helförsäkringen iår, tror jag kommer köra på endast trafikförsäkring, är inte det bästa alternativet?

Fan det är ju bara massa krångel & få ut pengar iallefall om någe händer!

NÅ vad säger folk!? kom med lite vassa svar nu! :va

later gator....

En halvförsäkring är bra om det händer något, om den te.x blir stulen eller så.

Bara trafik är inte så kul att ha den dagen hojen är borta :huvet

Tänk efter före är rådet.

amullo skrev:
:fakta

Vägrar köra utan åtminstone halvförsäkring.

Tänk om garaget brinner ner... :brinnerup
Jepp, enbart trafik känns allt för läskigt, men det är klart att om man aldrig någonsin ställer hojen utomhus och alltid har den inlåst i ett väldigt säkert garage så kan man ju kanske köra på trafik. Själv är jag alldeles för nervös för att göra det.

jag kör halv känns som att 2100 i månaden räcker hade fått pynta 4 om jag skulle ha hel + självrisk om det händer något!

enbart trafik är lite riskabelt om du inte har bra garage och alldrig lämnar hojen på stan eller liknande snor någon den har du ju 0

om du klotar har du en fräck fighter eller en racehoj eller lite pengar på skroten i alla fall!

Om du är rädd för att klota så kan du väl sätta in motsvarande peng som du spar på att köra halv på ett konto?
Jag kör juh gammal harv, men just pga att det finns långfingrade karaktärer.
Som utan att blinka skulle sno en moppe utan motor, så har jag valt att köra på halvförs.
Pengarna hade försvunnit iaf så att säga, så då kan du väl likaväl gömma dom för dig själv på banken?
Den dagen du klotar har du garanterat stålar till att bygga en fighter iaf :tummenupp
//Tobbe

tjena!!! jag skulle nog inte våga ha trafik jag kör med halv och den ligger på 780kr mån på min gixxer ändå är jag 21år det tycker jag är billigt helen skulle kosta 1780 och det tycker inte jag att det är värt då blir det fan inge kul att åka heller

Jag kör bara trafik kostar mig 746kr/månad... halv va för dyrt helt enkelt... 22år och har bågen ståendes på mig själv...och ja jag har låst garage och en massa kätting....

maccan#22 skrev:
Funderar på & skita i helförsäkringen iår, tror jag kommer köra på endast trafikförsäkring, är inte det bästa alternativet?

Fan det är ju bara massa krångel & få ut pengar iallefall om någe händer!

NÅ vad säger folk!? kom med lite vassa svar nu! :va

later gator....

Jag skulle få punga ut 15 000 för enbart trafik, -04 ZX6R om jag köpte en..

får se vad de vill ha för en 98-00 GSXR600 som förmodligen blir den hoj jag köper. Men troligen blir det bara trafik, då jag ska ha den hyfsat säkert och vara försiktig. Hel skulle väl kosta mer än hojen, så är det självrisk med mera.

Kör med helförsäkrat, räcker med en grusfläck på fel ställe så ligger man där i diket. Lite svårt att maskera olyckan när ambulansen och tillhörande karusell drar igång.

Vad är poängen med att köra R-hoj om man inte törs/har råd att öppna spjällen ordentligt?

kör halvförsäkrat ja :tummenupp börja finnas så mycket kraschade rettor nu så det går få tag på dom delar man behöver billigare än att punga ut med tusentals kronor i försäkring varje säsong!om man skulle klota alltså,det gör ju aldrig jag :D! sklle jag däremot ha en nyare cykel som det är svårare att få tag på beggade delar skulle jag nog köra helförsäkrat :va

Jag har kört mina hojjar med endast trafikförsäkring i alla år och iår blev premien för helförsäkring så låg så den blev mindre än vad jag pröjsade för trafiken förra året. Då tänkte jag välja Helförsäkring för detta år men då visar det sig att om jag byter upp mig i omfattning måste jag åka med hojjen till en Trygghansa-besiktningsstation innan de försäkrar...
(vilket jag ska göra i morgon)

Alltid kört helförsäkrat, är 28 år.Hoj R1 00:a
Hade 11486 kr tidigare men höjdes i år till 12820 kr,kunde varit billigare tycker man men känns ganska okej ändå för o vara en helförsäkring.

Fenix skrev:
Kör med helförsäkrat, räcker med en grusfläck på fel ställe så ligger man där i diket. Lite svårt att maskera olyckan när ambulansen och tillhörande karusell drar igång.

Vad är poängen med att köra R-hoj om man inte törs/har råd att öppna spjällen ordentligt?

Köpte min lätt repad och har själv lagt den en gång så det e inga problem med att våga gasa.. tycker att jag har lika kul på min lätt repade och trafik försäkrade som nån har med sin helförs.... frågan e om inte jag har roligare för jag skiter i om jag lägger igen......

Jag skulle aldrig våga chansa och köra med bara trafik,det skulle svida alltför mycket om hojen vart stulen eller man gick och klotade...

Kör hel försäkring med en årspremie på 11795:-
Detta på en Gixxer 1K -03 :tummenupp

korpe skrev:
tjena!!! jag skulle nog inte våga ha trafik jag kör med halv och den ligger på 780kr mån på min gixxer ändå är jag 21år det tycker jag är billigt helen skulle kosta 1780 och det tycker inte jag att det är värt då blir det fan inge kul att åka heller
Har du möjlighet att ställa av under vintern med den försäkringen eller är det året runt? Betalar 5 papp helår själv för halvförsäkring.

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2