Heldagsträning Gelleråsen, onsdag 18/7

Vanliga träningarna på KGA är oftast inget under av fria varv.
Är lite segt att de ska envisas att alltid köra ihop med bilarna också.
Hade vart vettigare om man kört varannan onsdag istället.
 
Fartskillnaderna var helt sanslösa i B-gruppen i dag. Bara en tidsfråga innan det sker en olycka pga detta.

Det blåste rejält idag. I snabbhögern blev man i princip blästrad av grusdammet :näsblod

Körde inte du i A-gruppen senast?

Jag provade förra onsdagsträningen, då fick jag tjata mig till att få köra i A-gruppen efter 3 pass i B-gruppen, de tyckte jag var för långsam för det men till slut sa de OK.
 
men idag fick man iallafall göra skäl för sitt nickname här... igen.
Jag kom in till ingången i S-et och skulle vika in när det kom en hoj och körde om på innern, cykeln jag tänkte köra om blir också omkörd, jag tror att han släpper av och jag har ingen vart att ta vägen så jag försöker att köra över gräset, Men där go'vänner kan jag berätta att det är spårigt. Jag tror jag han 5 meter innan vurpan var ett faktum.
 
men idag fick man iallafall göra skäl för sitt nickname här... igen.
Jag kom in till ingången i S-et och skulle vika in när det kom en hoj och körde om på innern, cykeln jag tänkte köra om blir också omkörd, jag tror att han släpper av och jag har ingen vart att ta vägen så jag försöker att köra över gräset, Men där go'vänner kan jag berätta att det är spårigt. Jag tror jag han 5 meter innan vurpan var ett faktum.

Igen? Då blir det två av två möjliga om jag räknar rätt? Full pott med andra ord. Jo, sanna Karin Boyes ord, det gör ont när knoppar brister. Hundåren är värst, men härda ut bara. Efter två /tre säsonger kommer du vara så fantastiskt trött på att slipa kåpor att du lägger locket på egot, sväljer stoltheten och förstår det fina i att glida runt i värdigt pensionärstempo. Kraschfritt är kanske inte Rock'n Roll men fan så skönt.
:)
 
Igen? Då blir det två av två möjliga om jag räknar rätt? Full pott med andra ord. Jo, sanna Karin Boyes ord, det gör ont när knoppar brister. Hundåren är värst, men härda ut bara. Efter två /tre säsonger kommer du vara så fantastiskt trött på att slipa kåpor att du lägger locket på egot, sväljer stoltheten och förstår det fina i att glida runt i värdigt pensionärstempo. Kraschfritt är kanske inte Rock'n Roll men fan så skönt.
:)

Två av två? nej förfan, SÅ kass är jag inte. Men 2/7 är inte så illa heller :näsblod :D
 
Jag tycker inte B-grupen var lika farlig som förra gången, mindre trafik idag men fortfarande mycket stora fartskillnader. Bytte till A-gruppen efter lunch och började jaga tider. Det slutade i nåt som liknade ett kärr efter att jag gått av i början på depåhögern, gick brett i utgången i högern efter snabbvänstern men lyckades hålla mig på hjulen iallafall :-)
 
Last edited:
Varför kör du på escapen, gubbe? "Hallaou, hallau, duo samm tjoer neire ei gaemle troeskurven, vaer vaenlig sloute oupp meid deit. Taekk."

Jag använde den tre gånger igår också, det var den där jävla blåstens fel, medvinden gjorde att mina bromspunkter inte stämde :mad: Taekk!
 
Varför kör du på escapen, gubbe? "Hallaou, hallau, duo samm tjoer neire ei gaemle troeskurven, vaer vaenlig sloute oupp meid deit. Taekk."
Jag brukar låtsas att missa Mikes corner bara för att få mysa lite själv i gamla trösen, jag saknar den gamla banstäckningen med velodromen.

Det var bättre förr i tiden....
 
Hur såg den ut "förr i tiden"? Varför byggde man om kurvan?

Har aldrig kört den gamla sträckningen men det var väl bara att rakan kortades för att få till en större avåkningzon. Så när man missar inbromsningen efter start/mål så är det gamla banan man hamnar på.
 

Synd att passet tog slut på det sättet men det händer ibland tyvärr.

Angående fartskillnader..

Jag skulle tycka det till och med skulle vara bättre om de delade in B gruppen.
10 min classic och mindre snabba förare/hojar
10 min snabbare B förare..

Som det var igår gick det knappt att få ett enda varv utan en eller flera långsamma ekipage i vägen..
 
Synd att passet tog slut på det sättet men det händer ibland tyvärr.

Angående fartskillnader..

Jag skulle tycka det till och med skulle vara bättre om de delade in B gruppen.
10 min classic och mindre snabba förare/hojar
10 min snabbare B förare..

Som det var igår gick det knappt att få ett enda varv utan en eller flera långsamma ekipage i vägen..

Jag skulle kunna tänka mig 4x15 min istället för 3x20. På så sätt skulle man kunna splitta B-gruppen i långsam och snabb.
 
Hur såg den ut "förr i tiden"? Varför byggde man om kurvan?
Så här såg det ut till för några år sedan samt en ännu äldre med själva velodromen som jag tror försvan för ca 20 år sedan eller något åt det hållet.
 

Bifogat

  • Karlskoga.gif
    Karlskoga.gif
    3 KB · Visningar: 56
  • Karlskoga%201958.gif
    Karlskoga%201958.gif
    2.8 KB · Visningar: 58
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top