Heldag på Sturup

Kurt skrev:
Merci! Verkar vara grönt alltså... Är det SSEMSE som arrangerar eller är det någon annan? De kräver att man går en introduktionskurs första gången, men det kanske inte gäller denna gång?

Det är Sydskanes Emse som arrangerar dessa körningar.

Introduktionskursen är till för att du som förare skall kunna ta dig hjälpligt fram tillsammans med de andra i den grupp du bokar dig till.
Vi kräver antingen en genomgången introkurs hos oss eller tidigare banerfarenhet från annan arrangör.
Det är mycket viktigt att alla som befinner sig på banan vet vilka regler och flaggor som gäller så att vi kan undvika missöden och olyckor.
Problemet just nui är att man som icke-medlem har svårt att komma till bokningen till våra körtillfällen.

Kurvmakaren skrev:
Det är Sydskanes Emse som arrangerar dessa körningar.

Introduktionskursen är till för att du som förare skall kunna ta dig hjälpligt fram tillsammans med de andra i den grupp du bokar dig till.
Vi kräver antingen en genomgången introkurs hos oss eller tidigare banerfarenhet från annan arrangör.
Det är mycket viktigt att alla som befinner sig på banan vet vilka regler och flaggor som gäller så att vi kan undvika missöden och olyckor.
Problemet just nui är att man som icke-medlem har svårt att komma till bokningen till våra körtillfällen.

Okay! Då bör jag alltså först gå en introduktionskurs innan jag kan deltaga på denna körning. Och det gör man lämpligast genom att först bli medlem menar du? Då ska jag bli medlem!

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025