Heldag på Knutstorp Onsdagen den 11 April

Skämtade med dig Aprillo, klart vi ska köra på R1:an, ville bara visa att Duccen håller för en heldag. :D :D

Varför inte köra ERF med den cykel som ligger dig varmast om hjärtat, i ditt fall en Ducce? Trevliga maskiner, och kunde visa dom andra att man faktiskt kan köra annat är dom tre godkända japanska racing-mopparna. Jag har sett några Duccar köra 6 timmar ERF och klara sig i mål utan problem. Om japse-hojen är ett par sekunder snabbare per varv, gör inte så mycket därför att:
1. Vi är ändå för gamla och långsamma för att bli världsmästare.
2. Det är större skillnad på körskicklighet än på materialet.

Vi heppar på er om ni kör Ducce i framtiden. Även om vi själva kör något annat.

P.S.
Jag har inget emot japsar. Dom är ruskigt bra. Mitt hjärta slår bara för andra cyklar, och tycker det är allmänt kul med stor variation och olika cyklar.

Varför inte köra ERF med den cykel som ligger dig varmast om hjärtat, i ditt fall en Ducce? Trevliga maskiner, och kunde visa dom andra att man faktiskt kan köra annat är dom tre godkända japanska racing-mopparna. Jag har sett några Duccar köra 6 timmar ERF och klara sig i mål utan problem. Om japse-hojen är ett par sekunder snabbare per varv, gör inte så mycket därför att:
1. Vi är ändå för gamla och långsamma för att bli världsmästare.
2. Det är större skillnad på körskicklighet än på materialet.

Vi heppar på er om ni kör Ducce i framtiden. Även om vi själva kör något annat.

P.S.
Jag har inget emot japsar. Dom är ruskigt bra. Mitt hjärta slår bara för andra cyklar, och tycker det är allmänt kul med stor variation och olika cyklar.
Mina kompisar kan inte hantera en sån snabb maskin... :näsblod

Tanken har funnits men då får jag allt hitta nåt annat än min 900 SL med 8000 mil på mätaren att köra på. Vet att det kommer att finnas två eller tre Ducati Team i ERF detta året och det ska bli kul att se vad dom kan prestera.
Vi får se, -07 är ett läroår sen får vi se. En 996:a hade inte varit helt fel! :tummenupp

Lycka till på er Trajja!

Mina kompisar kan inte hantera en sån snabb maskin... :näsblod

Tanken har funnits men då får jag allt hitta nåt annat än min 900 SL med 8000 mil på mätaren att köra på. Vet att det kommer att finnas två eller tre Ducati Team i ERF detta året och det ska bli kul att se vad dom kan prestera.
Vi får se, -07 är ett läroår sen får vi se. En 996:a hade inte varit helt fel! :tummenupp

Lycka till på er Trajja!

Ja, en 996'a hade varit snygg och med gott ljud.

Vår egen målstättning är att komma i mål, och försöka undvika sista plats. Blir nog lite svårare i år än förra året.

Vi ses.

Hur är det med ström på knutstorp hörde att det inte skulle finnas
stämmer det:va

Det blir halvklart väder men uppehåll. Temperaturen blir +10 till +13 grader. Vinden blir måttlig, västlig till nordvästlig, 6 till 8 meter per sekund

HÄRLIGT:)

Bifogat

• vdr_k1.gif
    vdr_k1.gif
    6.7 KB · Visningar: 179
Inte lika härligt...

Det blir halvklart väder men uppehåll. Temperaturen blir +10 till +13 grader. Vinden blir måttlig, västlig till nordvästlig, 6 till 8 meter per sekund

HÄRLIGT:)
Jag ligger med på HMS funktionärslista så därför får jag denna info. Nu ska jag ju begå premiär och kan inte flagga själv men HMS behöver funktionärer tills imorgon annars blir det nog inget alls. Vi får hjälpas åt att ordna detta.
Försöker på detta sätt ge lite draghjälp (hoppas ingen misstycker):

Saxat från mailet,

"Kallelse Träningsdag den 11 April samt ersättning

Hej Alla,

Jag har fått in två anmälningar för Onsdagen och det klarar vi oss inte på. I kväll har vi tagit ett beslut om ersättning om 250 kr för onsdagen i hopp om att flera ska nappa. Snälla se om ni kommer loss det vore kanoon!

Vi behöver minst 10 funkisar för att genomföra aktiviteten.

Ni som kan komma loss och vill vara med en heldag Ring eller maila till mig är ni snälla.

Här nedan kan ni läsa lite mera om vad som sker den 11 April.

Hälsningar Carsten

Hej alla mc-vänner.

Uppkörningen till mc-licens onsdagen 11 april är flyttad.

Hyllinge MS kommer att upplåta hela dagen till en öppen träningsdag för mc på

Ring Knutstorp kl. 09.00-16.00.

Träningen är öppen för alla licensierade A- (träningsklass 1) och B-förare (träningsklass 2).

Amatörlicensierade och olicensierade (träningsklass 3) kör tillsammans i 2 grupper

om max ca. 15 deltagare i varje grupp efter föråkare.

Träningsklasserna 1 och 2 skall vara försedda med läsbara startnr. Vid lika startnr. inom klassen skall en av förarna sätta en "1:a" framför ordinarie nr.

Prel tidsschema:

07.30-08.45 Ankomst och registrering.

09.00-12.00 Förmiddagspass, fördelat mellan klasserna.

12.00-13.00 Lunchuppehåll

13.00-16.00 Eftermiddagspass, fördelat mellan klasserna.

Detaljerat tidsschema anslås efter ankomst och registrering.

Kostnad alla klasser 1.000:-

Kortläsare finns för de flesta svenska betal- och kreditkort.

Välkomna!

Anders Gustavsson

Klubbsekreterare

Okej då, skall bara få klartecken från högre makter. Annars kommer jag och flaggar.

Edit: Tyvärr så får ni dras med mig längs banan i nån postering:)

Last edited:
Tyvärr är det lite sent att samla ihop folk med 1 dags varsel. HMS borde ha visst problemet långt tidigare. Hur skulle dom göra om det var Licenskurs?

Tyvärr känner jag ingen som kan komma loss så snabbt från arbete (känner ingen arbetslös heller, tyvärr) Vi får väl alla turas om och stå 1 eller 2 pass var.

Mvh//ZS

@ Maverick: Vet du om man kommer upp med slutgiltig info här eller på hyllingems.nu under dagen / kvällen?

Hade inte du informerat här hade man ingen aning om att det kanske blir inställt och hämtar släp, lastar, etc. kör iväg till Knutstorp för att bara vända hem igen.

Framförhållning, Hyllinge MS?:va

@ Maverick: Vet du om man kommer upp med slutgiltig info här eller på hyllingems.nu under dagen / kvällen?

Hade inte du informerat här hade man ingen aning om att det kanske blir inställt och hämtar släp, lastar, etc. kör iväg till Knutstorp för att bara vända hem igen.

Framförhållning, Hyllinge MS?:va
Till alla:

Jag vågar/kan och vill inte svara på något för HMS räkning, läser bara det som står i mailet till oss på funktionärslistan.

HMS får själv svara på alla frågor kring arrangemanget, jag ville bara hjälpa till att få dit funkisar så vi kan köra. Är så jäkla sugen på att komma igång med testerna av R1:an.
Så länge det inte kommer ut nån info här eller på HMS hemsida förutsätter jag att det blir körning.

Till alla:

Jag vågar/kan och vill inte svara på något för HMS räkning, läser bara det som står i mailet till oss på funktionärslistan.

Träningen på knudan kommer att hållas av mig och carsten som biträdande tävlingsledare eftersom situationen
är som den är med brist på funkisar så kommer träningarna bli avbrutna med rödflagg när någon åker omkull, då vi kör med minum med funkisar vad banlicensen tillåter.
tyvärr har denna situation uppkommit då klubben ej lyckats få fler att utbilda sig till tävlingsledare,men det håller på att bildas en roadracingkomittè som ska se över
hela roadracing biten och där jag hoppas vi kan få in lite nytt folk med lite nya idee`r så alla som vill vara med i roadracing komittèn eller bli utbildade som tävlingsledare eller besiktningsfrågor kan höra av sig till mig eller kennet lodnert eller micke sundgren eller per gustavsson då det är vi som just nu försöka få ihop roadracingen igen i klubben.
jag skulle själv kört denna träning men avstår för er skull
så se nu till att era oljepluggar samt oljefilter är låsta
så vi slipper sanerings biten, och ingen kylvätska i kylarn.

Last edited by a moderator:
Träningen på knudan kommer att hållas av mig och carsten som biträdande tävlingsledare eftersom situationen
är som den är med brist på funkisar så kommer träningarna bli avbrutna med rödflagg när någon åker omkull, då vi kör med minum med funkisar vad banlicensen tillåter.
tyvärr har denna situation uppkommit då klubben ej lyckats få fler att utbilda sig till tävlingsledare,men det håller på att bildas en roadracingkomittè som ska se över
hela roadracing biten och där jag hoppas vi kan få in lite nytt folk med lite nya idee`r så alla som vill vara med i roadracing komittèn eller bli utbildade som tävlingsledare eller besiktningsfrågor kan höra av sig till mig eller kennet lodnert eller micke sundgren eller per gustavsson då det är vi som just nu försöka få ihop roadracingen igen i klubben.

Alla träningar på Falken flaggas alltid av vid varje avkörning så det är inte nån stor grej. Men man vill ju inte komma ner imorgon för att få reda på att det är inställt. Fan vad det ska bli kul och köra om Hugo på hans nya fina R1:a. :D

Last edited by a moderator:
Till alla:

HMS får själv svara på alla frågor kring arrangemanget, jag ville bara hjälpa till att få dit funkisar så vi kan köra. Är så jäkla sugen på att komma igång med testerna av R1:an.
Så länge det inte kommer ut nån info här eller på HMS hemsida förutsätter jag att det blir körning.
Bra att många av er gör allt för att hjälpa till:tummenupp

Carsten har jagat efter funkisar i mer än en månad till denna dag.

Roy kommer att vara på plats som TL, jag har själv ingen möjlighet att deltaga p.g.a jobb men vi hoppas att allt kommer att rulla på.

Ta det lugnt på banan nu och tänk på att säsongen precis har dragit igång.

Last edited:

Hehe utan kylvätska i kylarn blir nog banan snabbt tom... :tungan

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...