Heldag på Gocartbana

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Fick bara en ide om att köra en heldag på gocartbana i samma form som på storbana och då i samma form som SMC:s kurser.

Så vad tror ni?
Vad skulle det få kosta?
Skulle du kunna köra en vardag under dagstid?

Fyll gärna på med åsikter:tummenupp

Låter intressent:tummenupp
Vet man om en tiden i förväg så är det OK för min del med en vardag oxå för min del. Kostnad? Tror kanske det är svårt att begära samma pengar som folk som vill åka iväg på kurser på storbana. MEN man får ju faktiskt mer valuta för pengarna att åka på gocartbana iform av mer aktiv träning, mera kurvor, och det ÄR jobbigare att jobba med hojen på en liten bana, och det är ju kurvorna man vill åt. 500-600 kr kanske börjar närma sig smärtgränsen:va
Beroende på hur långt bort el nära eventet kan tänkas bli, kanske man kan tänka sig en högre avgift om det är närmare...

Last edited:
Jag skulle inte ta ledigt från jobbet för en dag på gocartbana... (dvs vardag går bort) Och jag skulle nog hellre spara pengarna till en extra körning på stor bana istället.

Fast det är ju bara min personliga åsikt. Jag kör på Rörken rätt ofta, kan tänka mig att de som inte har möjlighet att köra så ofta på gocartbana kanske är mer intresserade.

Men ni kan räkna med att får ni till en helgdag till ett bra pris kommer jag att vara där och köra ändå, trots mina negativa åsikter ovan :D

Om körningen arrangeras på Hälla är det klart intressant med en hel dag även på en vardag. Avgiften kan vara ganska hög utan att avskräcka eftersom transportkostnaden är försumbar.

Håller med Sydney.
Jag liksom Sb har ju harvat Rörken rätt mycket - så just DEN banan skulle väl inte välta några kiosker för oss i just DETTA koncept. Jag kör oxå hellre storbana.

Men Hälla - helt klart.

Och Sportlover sammanfattar det hela bra med att småbanor faktiskt ger mer.
Förutom verklig fart då.
Jag har t.ex rörken och dess instruktörer att tacka för mycket.
Och jag undrar om inte fartupplevelsen är densamma på småbanor som stora? Allt blir ju lixom skalenligt.
Hälla - liksom Pepparroten har oxå de kvaliteér som påminner om en storbana med svpande böjar och lite omväxlande kurvor med olika radie vilket gör dem kul att köra.

Så ja - ide´n är bra!

Va!?? Menar ni köra "vanlig" hoj på gocart bana? Jag har provat på skoj någon gång och det var knöligt värre fast de kan ju ha berott på att banorna var små och trixiga, även för att vara gocart banor... Var ligger Hälla och Rörken? Själv bor jag i Göteborg...

Helt klart intressant. Beror som sagt på vilken bana det är. För min del så åker jag max 20 mil enkel för att komma till en bana. Hella-banan (i Västerås) och Pepparrotsbanan (i Enköping) är ju riktigt roliga och ligger nära till för många. Enköping är ju Sveriges närmaste stad. :tungan

Annars är ju tex banan i rättvik riktigt skoj.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti