Hela och rena?

4,40 på morgonen ??

stulen ?
street raceare ?
jobbpendlare ?

ingen annan normal människa kör vid den tiden.
tur att du skrev tråden vbk..

tragiskt att en människa mister livet oavsett. (även om den e stulen)

God morgon, tråkig nyhet att vakna upp till. I går kväll när jag gick hem från HIF- Kalmar matchen runt nio snåret verkade mötte jag två mc-killar som verkade vara tillsammans med ett par stycken "street racing" wannabe grabbar i sina bilar på väg från järnvägsgatan i hög fart på väg upp mot hälsovägen där polisen satt upp en alkohol kontroll. Från drottninggatan kom ett annat gäng med sporthojar och nakenhojar. Verkade vara något i farten igår. Kändes inte som det var cruising folk ute på söndagstur direkt. Hoppas det inte har något samband med singelolyckan i natt på motorvägen.

Kör försiktigt! Säsongen har knappt börjat för en del och redan många allvarliga mc-olyckor. Mer info om denna olycka kommer nog fram under dagen.

Jag blev omkörd på högersidan (jag körde bil) i 200+ av en med passagerare på vit gixxer tror jag det var. Stabilt såg det inte ut att gå och vänsterfilen var helt fri....

Jag höll hastigheten om det inte framgår.

Oavsett anledning har ytterligare en ung hoj broder lämnat oss. Tankar går till vänner familj och övriga sörjande. vif grabben.

Gått för fort, sömnig, oerfaren. Ingen bra kombination.
Han ville nog bara hem. Fy fan...

Tyvärr är det inte första dödsolyckan i norrgående vid erikslund. Kör man för fort och är trött och eller ovan så ser vägen ut som om den går rakt fram mot hotellet, fast vägen svänger svagt höger. Denna "synvilla" uppstår farmförallt i gryning/skymmning.
Ha det gott och kör försiktigt!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...