Hela min världsbild har ändrats! Spöken finns!

Flubber

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Honda VFR750F -92, KTM 125 EXC Motard -04
Satt och spelade dataspelet World of Warcraft till sent igår natt och ställde därför in klockan på rätt sent, 9 för att vara exakt men jag vet ju att jag gillar att snooza så jag lät ställa in ett till alarm klockan 10 (har en mobil så det går att ha flera tidpunkter). Men i morse så ringde inte alarmet förrän klockan 10, och då med en melodi som jag aldrig hört förut!! Har kollat igenom mobilen 2 gånger men fortfarande inte hittat den, har nämligen rensat de flesta originallåtarna för musik.

Här är en intervju om exakt likadan händelse!
http://www.expressen.se/noje/1.977255/mans-hemsoks-av-spoken

Nu har hela min bild om spöken förändrats då jag tidigare varit väldigt skeptisk till alla övernaturliga fenomen. Men nu är jag helt säker på att spöken finns och kan påverka vår värld. Förstår att ni måste tycka jag är knäpp och bara kliva ut skrattandes från den här tråden för precis så hade jag reagerat, och det får ni gärna göra för jag är iaf säker på vad som inträffade.

Hursomhelst så är detta spöke av snäll typ vilket jag kan känna då jag fick en varm känsla i kroppen när det inträffade, blev inte rädd osv.

Förhoppningsvis kan detta bli en tråd där det diskuteras huruvida folk tror på spöken eller ej, och kom gärna med argument om varför ni tror just så. :)

Om detta inte är tillräckligt med bevis om att du bör sluta spela WoW så är du bortom räddning. Tyvärr :(

Murlocsen i Azeroth har gjort dig galen...sluta wowa hela nätterna :fakta.

"Bring your friends to Azeroth but forget to go outside with em aswell"

EDIT: Tror snarare tråden kommer handla om ditt wowberoende (eller var det mitt) än huruvida spöken finns eller inte.

Last edited:
yes. ja har faktiskt det svar du söker :) i mitt tycke iaf :p 1:a mobiltelfoner e inte alltid perfekta, många mobiler som e i marknaden har faktiskt felprogramerad kod i sig från början, det kan va en anställd som lag in nått "roligt" elr ren fel programering, i ditt fall så e det nog en anställd som matat in en kod . för det andra 2:a så den varma känslan du fick i kroppen e en reaktions chock som hjärnan sändet ut vid sånna tillfällen. precis som när du har krockat elr nått. men tro inte fel ja tror på spöken . jag har sett ett :p

Tro på spöken eller inte är ju valfritt. Vi vill alltid ha förklaringar till allt som sker och vad gäller tekniska prylar brukar det vara lätt att skylla på program m.m.
Vi har antagligen nån typ av "spöke" i huset (förutom mig då alltså), men han/hon verkar inte på nåt sätt irriterad över vår närvaro. En av grabbarna vart dock lite rädd när han vaknade på natten och såg någon stå vid sängen och titta på honom, men det har vi bortförklarat som bara en dröm för honom. Alla behöver inte tro på "spöken" och många vill inte heller. Det finns väldigt mycket vi människor inte kan förklara och det gör oss rädda. Vi har lite tur eftersom våran inneboende inte är nån ilsken typ utan mest fiffar runt med sitt, men det skulle vara spännande att veta vem det är och varför han/hon inte fått frid ännu.

Intressanta svar där! Och tack för att någon moderator flyttade tråden, det gick lite fort i morse. :hihi

Klart andra sidan finns, jag har varit med om för många saker för att förneka det....sen finns det vissa som är mottagliga, andra inte.

Ja jösses, snart kommer väl någon stolle och tror på Gud också...

För helvete, släpp hörnflaggan och kom in i matchen, stäng av WoW, ta en promenad ner till videobutiken, Die Hard 4 finns ute nu, där har du lösningen.

Yippikayey, motherfucker!

Tro på spöken eller inte är ju valfritt. Vi vill alltid ha förklaringar till allt som sker och vad gäller tekniska prylar brukar det vara lätt att skylla på program m.m.
Vi har antagligen nån typ av "spöke" i huset (förutom mig då alltså), men han/hon verkar inte på nåt sätt irriterad över vår närvaro. En av grabbarna vart dock lite rädd när han vaknade på natten och såg någon stå vid sängen och titta på honom, men det har vi bortförklarat som bara en dröm för honom. Alla behöver inte tro på "spöken" och många vill inte heller. Det finns väldigt mycket vi människor inte kan förklara och det gör oss rädda. Vi har lite tur eftersom våran inneboende inte är nån ilsken typ utan mest fiffar runt med sitt, men det skulle vara spännande att veta vem det är och varför han/hon inte fått frid ännu.

Men tänk om det faktiskt var någon din unge såg då? (menar inte spöke nu)

Missade du religionsundervisningen?
"Gud" består av den heliga treenigheten.
Senior.
Junior.
Spöket.

Spöken kan aldrig göra nån illa mer än att man blir rädd och den biten. Vet man vad det handlar om och hur man driver ut dem så är det ju lugnt, men de första iaktagelserna kan ju vara lite skrämmande.

Finns spöken som suger ut ens energi, de vill man ju inte ha.
Jag ahde ett sånt i en gammal lägenhet jag hyrde för länge sen nu. Fick driva ut den med hjälp av lite folk. Det värsta är ju att det gör skillnad...

Tydligen är spöken rätt accepterat. De första gångerna jag kom i kontakt "med sån skit" så tänkte jag att alla var sjuka i huvet, rätt vanlig första reaktion har jag lärt mig nu.

Driv ut skiten ur huset så dina barn får sova och du med mobilen får ju med driva bort gasten.

Mycket inressant, kan dock inte säga att jag tror sånt utan att se det med egna ögon. Fast man vet aldrig...och förresten vet jag inte om jag vill se det med egna ögon, bättre att slippa bli vettskrämd =]

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT