Hela hojen stormar

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Idag, på väg till "en dag på strippen" i säve kände jag, precis efter en inbromsning att hela hojen började att vobbla, det kändes som att ramen helt plötsligt var gjort av gelé. samma sak hände sedan 2 ggr till. Även då precis efter en inbromsning och i låg fart, 5-15 km/h. Hade tjejen bakpå, hon väger 63 pannor och jag ligger på stabilare 90 :rofl .

Jag har kollat däcktrycket, det låg på ung 2500.
Min vänstra framgaffel lägger lite olja, kan det bero på det? Jo, jag vet att den behövs bytas men de finns inte tid för det förren den 25:e :gnissla .

detta gäller en gixxer 750, från 95.

Jag tänkte åka till Varberg ikväll med bågen och vill ju veta om de är nåt man kan justera eller om den ska parkeras :va

/Mark

EDIT: Det känns både när jag svänger och kör rakt fram.

Vet inget, tänkte bara påpeka att det står -96 till i profilen o 95 i tråden, det är ju olika modeller så kanske är värt att veta vilken!

HanneZ skrev:
Vet inget, tänkte bara påpeka att det står -96 till i profilen o 95 i tråden, det är ju olika modeller så kanske är värt att veta vilken!

Ojda, menar naturligtvis 96 men skrev fel.

thanks för the påpekande!

prova lossa på skrapringen och ta ett bladmått och dra mellan tätning och "gaffeln", kanske bara är ett litet sandkorn som ställer till ditt olje läckage..

har du tittat hur det är med fram och bak däcket ? det kan ju vara så att däcket sitter löst eller nått lager som måste bytas

Mark skrev:
efter en inbromsning att hela hojen började att vobbla, det kändes som att ramen helt plötsligt var gjort av gelé. samma sak hände sedan 2 ggr till. Även då precis efter en inbromsning och i låg fart, 5-15 km/h.
Skumt, börja med att kolla över så att allt är fastsatt ordentligt(hjulaxlar, bromsok o s v). Problemet uppstår menar du i låg fart efter inbromsning... det är inte så att du har skeva bromsskivor??? Kan ju vara så att det bromsas lite stötvis innan bromskolvarna slås tillbaka ordentligt efter inbromsningen. Upp med hojen på depåstöd och kolla framskivorna. Kör sen till en annan kompressor så att du kan mäta lufttrycket i hjulen med en annan mätare, de är inte alltid tillförlitliga, om det nu inte visar sig vara nåt fel på bromsskivorna. Annars kan jag inte komma på nåt... :confused: Hjälper inte detta så ge mer info.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra