Hejsan

Pannkakan

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2012
Hoj
2008, Suzuki GSX-R 750
Jag är en tjej på 26 år och jag funderar på att köpa en sporthoj till våren. Den senaste säsongen körde jag en Triumph Tiger 800, men är nu sugne på en sportigare maskin. Tips på snygga, snabba, sköna, säkra och bra hojmodeller med låg sitthöjd mttages tacksamt :)

När jag inte kör hoj lyssnar jag på metal, kollar på film och tränar, så även tips på bra musik är välkomna :yoparty

Tack och hej :)

Hej och välkommen!
Hojstips kommer säkert. Själv har jag lite för dålig koll på sitthöjd för att ge några tips.

/J

allt som är sportigare än en Tiger är åxå lägre sitthöjd :)

Hej

Om du gillar Triumph så har du ju Triumph 600TT, mycket lättkörd och trevlig, billig försäkring.

Tja!

Välkommen! Har för mig daytonan är högst av alla sporthojar, dock inget jag kan garantera, har för mig den var högst då jag kollade hoj till mig för ett par år sen. Dåligt minne. :tungan
Tänk på att det inte bara är höjden som gör skillnaden utan bredden på sadeln oxå. Lycka till! :)

Välkommen hit! Jag tycker du ska ta dig en tur till återförsäljarna som vi har i sthlm och pröva hojen på plats. Sitter jag bra på denna? Hur känns körställningen? Gillar jag utseendet osv? De flesta hojar idag har så mycket effekt och är så välbalanserade att en normal förare aldrig kommer använda den fullt ut. Men något jag personligen skulle välja är en motorcykel med ABS det räddar många gånger misstag vi gör som förare. Sen valde jag motorcykel med hjärtat och inte med huvudet.

Lycka till!
/Try

Honda hornet. sänkningsatsen kostar 1500:- så blir den ännu lägre...

Jag är en tjej på 26 år och jag funderar på att köpa en sporthoj till våren. Den senaste säsongen körde jag en Triumph Tiger 800, men är nu sugne på en sportigare maskin. Tips på snygga, snabba, sköna, säkra och bra hojmodeller med låg sitthöjd mttages tacksamt :)

När jag inte kör hoj lyssnar jag på metal, kollar på film och tränar, så även tips på bra musik är välkomna :yoparty

Tack och hej :)

Bra tips, jag åker till mc-mässan nästa helg, då kan man ju kolla på de flesta på samma dag :)
Vad gjorde att du valde S1000 rr? Jag är riktigt sugen på en sån, men den kändes lite för hög senast :)

Välkommen hit! Jag tycker du ska ta dig en tur till återförsäljarna som vi har i sthlm och pröva hojen på plats. Sitter jag bra på denna? Hur känns körställningen? Gillar jag utseendet osv? De flesta hojar idag har så mycket effekt och är så välbalanserade att en normal förare aldrig kommer använda den fullt ut. Men något jag personligen skulle välja är en motorcykel med ABS det räddar många gånger misstag vi gör som förare. Sen valde jag motorcykel med hjärtat och inte med huvudet.

Lycka till!
/Try

Bra tips, jag åker till mc-mässan nästa helg, då kan man ju kolla på de flesta på samma dag :)
Vad gjorde att du valde S1000 rr? Jag är riktigt sugen på en sån, men den kändes lite för hög senast :)

Hur lång är du? Har själv kört en sån och det var inte så farligt.

<====Snygg, snabb, skön, säker och bra. Sitthöjden kan upplevas hög däremot. ;D

Jag vet faktiskt inte varför jag valde den, men en sak är ju att försäkringen inte är så blodig som på alla andra sporthojar. Sen gillar jag att det är massa ny teknik i den som hjälper mig som förare att bli bättre/snabbare. Men innerst inne så var det nog hjärtats röst som sa, "Den måste du ha". Fick ett bra pris på en ny 2011 den 22 dec pga att Bavaria ska lägga ner mc-försäljningen. Så då slog jag till på min dröm-motorcykel.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026