Hejsan Hoppsan gott folk! Handledare..någon?

Nektergal

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2011
Hoj
Street Triple R -13
God afton!

Jag har tidigare letat lite lätt här men inget funnet. Tänkte att jag gör ett sista försök så man kanske kan lyckas norpa sitt kort innan kölden når landet.

Detta är inget sympatisökande, så dont take it wrong.

Jag är relativt nyuppflyttad till Göteborg, 20 år och arbetar som elektriker. Håller just nu på att ta mitt körkort på Kramérs och allt flyter på fint. Krypkörningen har jag inga problem med och manöverbanan går också bra, lite filande bara.
Men innan jag började övningsköra hade jag en arbetskamrat som lovade att hjälpa mig och vara min handledare - sagt och gjort. Jag gick och köpte mig hoj + alla personliga tillbehör och tänkte att det lönar sig för jag kan nu "spara" in pengar genom att minska trafikskolelektioner.
Dock har han haft lite personliga förhinder nu så vi hann bara köra en gång tillsammans och han verkar har tappat intresset totalt + att jag är trött på att tjata (känns bara löjligt).

Men det finns få övningskörningstider och det hade varit skönt att få in trafikvanan på mc privat iallafall så man kommer undan med ett par tusenlappar åtminstone. Jag kör bil flera timmar om dagen oftast i arbetet så lite sitter det i, vill bara ha själva vanan fast med hoj.

Förstår självklart att det känns osäkert att lägga ut sitt eget kort på detta sättet, men jag kan absolut tänka mig att fixa handledarintyget och sen "bevisa" att jag inte är någon testosteronstinnad andrenalin-dude innan någon ev. åtar sig något.

Självklart kan jag ge en ekonomisk kompensation för erlagd tid, betala bensin och ev lite käk ;).

Så mina herrar och damer, finns det en vänlig själ som vill ställa upp för några lektioner? Kräver absolut inte mycket och förhoppningsvis ska som sagt kortet vara i hamn innan säsongens slut.

Tack på förhand :)!

//R