Hejsan 35 + ??????

klassegbg

klassegbg
Gick med
17 Apr 2005
Hoj
triumph sprint-09
Hejsan
Jag sitter o försöker navigera mej genom sporthojsidorna.
Finns det några som precis som jag är 35 + och har barn men vägrar att börja köra glidare för det?
Tyvärr får inte mina kompisar hänga med ut köra båge för sina fruar o flickvänner .
Så jag har bara en stilla undran om det finna nån i ungefär samma situation som jag som vill hänga med ut o köra båge .............?

Jag är inte en i din situation, fel ålder, för få barn, och kör så nära glidarbåge man kan komma med en plastraket, och jag får köra hoj för min flickvän.

Men jag vet att det finns flera här med barn och så.
Du får väl följa med på någon av samkörningarna på helgerna och kolla.

Ja för vi andra som inte är i samma situation duger ju inte att köra med... :va

Tycker inte det spelar så stor roll just vilken livssituation man har, bara man har samma intresse och mål med körningen så räcker väl det?
Jag kan förstå om det är så att du tror att vi andra som inte har familj och barn mm kanske kör som blådårar som nästan är ute efter att köra halvt ihjäl sig, men i så fall känns det som ett ganska enkelspårigt och ogenomtänkt synsätt.

Vill du va med och köra så kom till GP på lördagar och söndagar eller läs i Stora Körtråden och se när det är körning. men du får nog acceptera att det inte bara är folk mellan 35 och döden.....

så, nu har jag sagt mitt. :hej

Ja för vi andra som inte är i samma situation duger ju inte att köra med... :va

Tycker inte det spelar så stor roll just vilken livssituation man har, bara man har samma intresse och mål med körningen så räcker väl det?
Jag kan förstå om det är så att du tror att vi andra som inte har familj och barn mm kanske kör som blådårar som nästan är ute efter att köra halvt ihjäl sig, men i så fall känns det som ett ganska enkelspårigt och ogenomtänkt synsätt.

Vill du va med och köra så kom till GP på lördagar och söndagar eller läs i Stora Körtråden och se när det är körning. men du får nog acceptera att det inte bara är folk mellan 35 och döden.....
:hej

Ok när är nästa körning från G-P?

Hejsan
Finns det några som precis som jag är 35 + och har barn men vägrar att börja köra glidare för det?
Tyvärr får inte mina kompisar hänga med ut köra båge för sina fruar o flickvänner .
Så jag har bara en stilla undran om det finna nån i ungefär samma situation som jag som vill hänga med ut o köra båge .............?

Hej :)

Det finns ett gäng som brukar hänga med på helgkörningarna som kanske inte är i samma familjesituation som du men iaf i samma ålder :tummenupp .
Så sist jag var nere på GP så var det en salig blandning av åldrar så det är bara att dyka ner och spana läget :)

Hej :)

Det finns ett gäng som brukar hänga med på helgkörningarna som kanske inte är i samma familjesituation som du men iaf i samma ålder :tummenupp .
Så sist jag var nere på GP så var det en salig blandning av åldrar så det är bara att dyka ner och spana läget :)

Hej Lynn
Va kul att jag fick respons på mitt inlägg det var väl nästan syftet
Väldig kul att hålla kontakten med andra mc-intreserade när jag sitter o räknar på offerter .
Jag har en byggfirma , så tiden till mc-körning blir väöl inte så stor som jag vill

Hej Lynn
Va kul att jag fick respons på mitt inlägg det var väl nästan syftet
Väldig kul att hålla kontakten med andra mc-intreserade när jag sitter o räknar på offerter .
Jag har en byggfirma , så tiden till mc-körning blir väöl inte så stor som jag vill

Instämmer *ler*
Alltid kul att kunna snacka med andra som har samma intresse... tyvärr står hojen just nu då huset har fått högsta prio... spikar på det varje kväll just nu... men snart är det dags för körning igen :yoparty

Hejsan

+37 med sambo som kör hoj även hon dock UTAN kids än, den dagen jag inte kan grensla min båge slutar jag åka helt, GLIDARE ÄR INGET ALTERNATIV!!!!
bara pm;a om du ska ut o smaka asfalt:yoparty /p

Jag fyllde 31 igår så jag är också över 30 :D
Har familj som består av min Tjej och hennes dotter(4år), så jag är plastis varannan vecka.
Jag å tjejen ska bara få ihop en fazer som står i garaget så kommer vi å
kör vi me.
Sen lite längre ner på gatan bor en gammal fulfarbror och en skruttig tant :D :tungan som också brukar vara med ute å åka.

Vi syns i sommar på GP.

Last edited:
Hejsan

jepp samma sits...:D

Även jag är 30+ och har barn. Kör som synes oxå en kul sporthoj. Har samma problem med att hinna med att köra lika mycket som jag vill, men några gånger har man vart med från Götaplatsen.
Får väl se om man kan komma loss någon helg i närheten igen.

2931150 Jag fyllde 31 igår så jag är också över 30 :D
Har familj som består av min Tjej och hennes dotter(4år), så jag är plastis varannan vecka.
Jag å tjejen ska bara få ihop en fazer som står i garaget så kommer vi å
kör vi me.
Sen lite längre ner på gatan bor en gammal fulfarbror och en skuttig tant :D :tungan som också brukar vara med ute å åka.

Vi syns i sommar på GP.
Haha skuttig tant passade bra tyckte jag... :lol Fick bara en så skön bild i hövet... haha

Jag och den skuttiga tanten är 35+ (nåja Skrutten är bara 27)

Sen finns det en jättegammal gubbe lite längre bort på gatan med sin kärring :rolleyes:

Sedan finns det två lika gammal ännu lite längre bort i samma område,dessa två luktar dessutom illa.

Jojoman och Mookie.

Vaddå skruttig? Jag?

Skulle väl aldrig...

Jag och Mi-Ni blir bara snyggare med åren, som fint vin..

35+

Har oxå passerat dom 35. Med 4 barn i åldrarna 13-17 blir det tyvärr inte så mycket tid över till mc-åkning. Var med på en SH-tur sommaren 05. Var riktigt trevligt även om man inte låg i täten på något vis. Täten stannade vid varje korsning där det fanns chans till felåkning. Avslutade med en fika på avenyn. En riktig toppendag helt enkelt.

Tror att det är så att när man har fru och barn tar man det gärna lite lugnare och i alla fall jag försker att inte köra fortare än att jag kan stanna på den del av vägen jag ser framför mej. Att köra fort genom villaområden man passerar längs vägarna ser jag inte som en utmaning utan väntar hellre med att dra på tills risken för barn och annat är mindre. (Fan, man låter ju dom en gammal gubbe)

Skall försöka komma med ut några gånger tillsammans med er andra i sommar.

Tony

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...