Hejdare

Per

YOU MEET THE NICEST PEOPLE ON A HONDA
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650HRC SM CR500
Var köper man kvalitétsbromsar fördelaktigast?

Tack för ditt svar.

Jag behöver ett stalltips på var man handlar, central wheels i UK svarar inte ens på mail..
Är det någon som köpt bra grejer billigt på något ställe och det har funkat bra med leverans o dyl??

Ps. Hur går man med i din fan-club? Vart ska jag sätta in pengar?

tom_byron1.jpg

:cool:

HAHAHAHA !!!

Då har jag associerat till fel gubbe.......

Jag ska snoka lite......

Kan du inte muppa in bilden i Fanclubtråden som en gåva?

eisbaer skrev:
Porrstjärnan Tom Byron?

Hmm åter till frågan tack.

Alla kan väl inte blivit födda och utrustade med centralmonterad tumme så ni köpt mopparna fix färdiga? Någon här inne bör statistiskt ha inhandlat lösa prylar..
Erfarenhet / tips / ljug - framåt!

Per skrev:
Hmm åter till frågan tack.

Alla kan väl inte blivit födda och utrustade med centralmonterad tumme så ni köpt mopparna fix färdiga? Någon här inne bör statistiskt ha inhandlat lösa prylar..
Erfarenhet / tips / ljug - framåt!

För å citera nån innan ...

Beringer e soft å prisvärda ...
... annars finns ju ISR som alltid gör bra grejer till helt oki priser.

Vill du lyxa så dyk på Brembo och AP ... riktigt bra grejer för riktiga pengar ;-)

Braking e ju hippa å ser bra ut (viktigt de me :-) ... men jag vet inte hur de funkar, de har färdiga kit till SM.

PVM kanske kan vara någe !?

självklart ska du skaffa 340mm skiva och sexkolvsok från svenska ISR! (nån som vet pris på dessa?) de bettar nåt förjävligt när de sitter på en Highland 950 V2 Motard iaf!!!!! :tummenupp

6kolvsok är för posers, det räcker med fyra annars tappar man tydligen känslan, blir lite av/på......motarder är för lätta för att 6kolvsok ska komma till sin rätt... på tynger moppar funkar det...

Jag har inte sett någon som åker med 6kolvsok eller 8.......

Rätta mig om jag har fel...... :confused:

johanp skrev:
självklart ska du skaffa 340mm skiva och sexkolvsok från svenska ISR! (nån som vet pris på dessa?) de bettar nåt förjävligt när de sitter på en Highland 950 V2 Motard iaf!!!!! :tummenupp

haha, jag har bara provat 6kolv en gång det var på en higland demohoj.... men orginalpumpen..... den hojen hade nog sett sina bästa dagar..... men man lär nog ha en hygglig size för att det ska bli någon känsla......

johanp skrev:
har testat 6 och sett 8... :D men 4 räcker.... (men är inte värst vid McD heller)

tja det var nog ett fyrkolvs jag var ursprungligen ute efter.. Vart köper man ett stycke sådant till bäst pris? Hur ligger ISR till med sina priser? Är beringer/brembo mer för pengarna?
Hemsida ISR?

Funkar det med en bromspump från en bättre beg (krashad) sporthoj? Vilken storlek i så fall rekommenderas? 14,15mm? Från ngn specifik hojmodell?

Per skrev:
tja det var nog ett fyrkolvs jag var ursprungligen ute efter.. Vart köper man ett stycke sådant till bäst pris? Hur ligger ISR till med sina priser? Är beringer/brembo mer för pengarna?
Hemsida ISR?

ISR ... sidan e inte så aktuell bara, ring å surra med Acke istället.
http://www.isr-brakes.se/

Beringer ligger väl på runt 5000:- för skiva och ok.
Brembo troligtvis dyrare än så, har för mig att en skiva till Duccen kostar 3500:- sen tillkommer oket.

*/ ?>
Nyheter
Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa