Hejar ni på bågesnuten??

Rock-Star

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2007
Hoj
KTM 640sm -03
Vissa Mc åkare brukar ju hälsa på varandra i trafiken som alla vet.

Men finns det nån som hälsar på bågesnuten??
Å då menar jag inte hälsningen med ett finger i luften :tungan

Vissa Mc åkare brukar ju hälsa på varandra i trafiken som alla vet.

Men finns det nån som hälsar på bågesnuten??
Å då menar jag inte hälsningen med ett finger i luften :tungan

Jag skulle nog hejat, har nog inte mött en när jag kört hoj hittentils.

Jag har mött en och den hejade jag på och han hejde tillbaka :)

Jag har hejat på flera stycken och alla har hälsat tebax!

En av gångerna utan körkort :hihi då vart jag lite skraj :gnissla åkte runt 130 knyck på 90 väg. :näsblod

har hört att "hälsningen" betyder att vägen är fri från snutar.. hmm då blir det ju jobbigt....

men jag gör det för att heja bara.. skulle hejat på snuten.:tummenupp

dom e stroppiga..
skulle haft gynhojar med massor av fransar samt en bad boy attityd.. iaf i denna stad.
har alltid hejat men aldrig fått någe tillbaks :gnissla

jag hejjar alltid. en gång kom jag med DT å gjorde en stoppie på typ 5 meter å stannade vid rödljuset, då fick jag syn på en mc snut som står på andra sidan å tittar på mig, jag vinkar lite försiktigt, han vickade lite med handen mot mig.
vet inte om han menade på att stoppein var dålig eller att det var på gränsen på att han skulle ta mig. hur som hällst så åkte jag bara därifrån när det blev grönt.

2961550 vet inte om dom gillar att man hejar på dom, tror jag provat, risk att dom haffar en för att man hejar, kör bara med en hand - trafikfarligt beteende :gnissla
jävlar va sur han ska vara om han sätter dit dig för en sån grej.
tror inte risken är så stor.

Har länge velat göra det.

Så kommer polaren och jag mot rödljus och möter en snut på MC.

Polaren hejjar glatt och snuten vinkar tillbaka.

Jag? Jag höll på att växla ned :mad:

De flesta verkar väl rätt sköna så länge man sköter sig (och det gör man ju trots allt när farbror blå är nära)

Jag hejar på dem som de flesta andra mc åkare jag möter, de mc poliser jag mött hittills hejar då tillbaka.:tummenupp

Enda gången jag inte hejar på hojåkare är när trafiksituationen inte medger det. Hälsa och riskera att inte få en hälsning tillbaka..so what? De flesta tror jag blir glada, inkl snutarna.

klart man hälsar! enda gången man inte gör det är ju om trafiksituationen inte "tillåter" det, typ man måste hålla kopplingen inne/växlar ner/whatever.

jag har t.o.m. slängt ut näven i 130 km/h för att hälsa på motorvägen... men det hade jag inte tänkt göra om, man vart inte så katig när man upptäckte hur nära gränsen till potentiella konsekvenser man var :)

(p.s "hatar" människor som hälsar men inte kan/vågar släppa styret med höger hand... klarar man inte av att släppa styret med ena handen i någon sekund så vet jag inte om man bör ha på allmän väg att göra...)

Har bara stött på en än så länge, jag hejade och han hejda tillbaka :)

Varför inte heja? :hej

Jodå jag brukar vinka, men har hänt flera gånger att dom inte har vinkat tillbaka. :gråta

Ja, givetvis!!

Jag ser hälsningen som 50% trevlighet mot hojfränder och 50% som tecken på att vägen är fri från snutar.

Och jag unnar MC-poliserna de förstnämnda 50% :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT