Heja Sverige!

EasyRider skrev:

Jag brukar kasta sand på de andra barnen när de är dumma och säger emot mig eller inte tycker nått annat än det jag tycker!

...och en gång.. en gång så tyckte jag en sak.. ah.. å då då.. hade jag faktiskt rätt, jag veeet att jag hade rätt men då sa dom ändå att jag hade fel... och då blev jag arg så då puttade jag dom!

:rolleyes:

korvgubbe skrev:
Jag brukar kasta sand på de andra barnen när de är dumma och säger emot mig eller inte tycker nått annat än det jag tycker!

...och en gång.. en gång så tyckte jag en sak.. ah.. å då då.. hade jag faktiskt rätt, jag veeet att jag hade rätt men då sa dom ändå att jag hade fel... och då blev jag arg så då puttade jag dom!

:rolleyes:
:tummenupp
:yoparty

det som är fel i det hela är att många verkar "be om att få avtjäna sitt straff i sverige" detta är fel, ingen ska få välja var man skall avtjäna straffet, detta bör slumpas fram, ingen möjlighet till val i detta fall.
klart som fan att dom vill ha semester i sverige... :rolleyes:

Fluxir skrev:
det som är fel i det hela är att många verkar "be om att få avtjäna sitt straff i sverige" detta är fel, ingen ska få välja var man skall avtjäna straffet, detta bör slumpas fram, ingen möjlighet till val i detta fall.
klart som fan att dom vill ha semester i sverige... :rolleyes:

Bättre mat i svenska fängelsen än de gammla får:mad:

är det inte dags att sänka standarden lite grann i fängelserna ? de intagna kan få rester från skolmaten , ingen el i rummen, byt sängarna mot skumgummimadrasser på golven,mindre rum och ingen tillgång till soljus . Då undrar jag om lika många vill avtjäna sitt straff i Sverige :jisses

Tysken skrev:
Finns det bättre mat? Gamla får är min absoluta favorit, finns inget som slår det.

"Bättre mat i svenska fängelsen än de gamla får"

om jag hade syftat på djuret "får" hade jag haft nååååågot problem med gramatiken :rolleyes:

Tysken skrev:
Finns det bättre mat? Gamla får är min absoluta favorit, finns inget som slår det.

Orontes är min favorit, Folkets har bra käk men jobbiga gäster och Hjorthagen Kebab funkar.

Ogre skrev:
är det inte dags att sänka standarden lite grann i fängelserna ? de intagna kan få rester från skolmaten , ingen el i rummen, byt sängarna mot skumgummimadrasser på golven,mindre rum och ingen tillgång till soljus . Då undrar jag om lika många vill avtjäna sitt straff i Sverige :jisses

Eller ännu bättre, den fuktiga grottan med rostiga galler. :tummenupp

Själv tycker jag vi ska vara stolta över att Sverige ses som ett av de mest humana,rättvisa och civiliserade länderna.

Chris Ash skrev:
Själv tycker jag vi ska vara stolta över att Sverige ses som ett av de mest humana,rättvisa och civiliserade länderna.

Frågan är av vem det ses på det viset, är det brottslingarna vi vill ha trånande blickar från verkligen?

Sverige får väl dessutom årligen kritik från ett antal instanser för att vi är så otroligt inhumana, så jag tror inte alls vi har så bra rykte.

När de väl är på insidan är det ju ändå mest gnäll om än det ena och än det andra. Det ska rymmas och strejkas och slås sönder och leva rövare.

Jag är imponerad över hur stor kunskap det finns om svenska fängelser här på SH! Hur många av er är det som suttit inne??? :va

bonny skrev:
Jag är imponerad över hur stor kunskap det finns om svenska fängelser här på SH! Hur många av er är det som suttit inne??? :va
Ganska ovidkommande, vore som att säga att man måste vara rik för att uttala sig om ekonomi eller att man måste vara brottsoffer för att tala om brottsbekämpning. Fånigt.

Markus skrev:
Ganska ovidkommande, vore som att säga att man måste vara rik för att uttala sig om ekonomi eller att man måste vara brottsoffer för att tala om brottsbekämpning. Fånigt.
Ibland mår man bra av att tänka lite kring vilken information man har, var den kommer ifrån och hur man vet att den är sann. Så frågan kvarstår: Vad vet du om svensk kriminalvård och var har du fått den informationen ifrån och hur vet du att det är sant??? Trots allt är du ju en av dem som menar att det i sotrt är behagligt att sitta inne. Personligen jobbar jag inom vården och jag känner inte igen den bild som bl.a. du målar upp. Jag ser inte att detta är en lyxhotell med "fri uppfostran" och avsaknad av regler elelr att dem som är här njuter av det. Ni har iofs rätt i att dem får mat men vad är det som är fel med det? Nu vet jag inte om vår skilda uppfattning beror på att jag missuppfattar allt jag ser eller läser om ämnet eller om det kan vara så att din information kommer från en mer reliabel källa. Du kanske har någon utbildning i kriminologi eller något liknande!? Så jag undrar bara lite ödmjukt hur du kan uttala dig så tvärsäkert om hur det är att sitta inne och jag tycker att det är befogat att veta om du fantiserar eller verkligen har kunskap om ämnet.

bonny skrev:
Så jag undrar bara lite ödmjukt hur du kan uttala dig så tvärsäkert om hur det är att sitta inne och jag tycker att det är befogat att veta om du fantiserar eller verkligen har kunskap om ämnet.

För det första så har du gått händelserna lite i förväg, vad gäller den här tråden i alla fall. Jag har inte ens hunnit säga att det är som att bli dömd till en livslång vistelse på Hasseludden än.

Jag vet en del om hur det är på insidan i fängelse, har inget som helst behov att utveckla det på ett internetforum, och jag poängterar än en gång att man behöver inte vara fängelseintern för att veta, man behöver inte vara aktiemäklare för att köpa aktier, man behöver inte vara polis för att uttala sig om brottsbekämpning, man behöver inte vara musikstudent för att ha en musiksmak och man behöver inte ha 27cm balle för att uppskatta amerikansk hårdporr.

Markus skrev:
För det första så har du gått händelserna lite i förväg, vad gäller den här tråden i alla fall. Jag har inte ens hunnit säga att det är som att bli dömd till en livslång vistelse på Hasseludden än.

Jag vet en del om hur det är på insidan i fängelse, har inget som helst behov att utveckla det på ett internetforum, och jag poängterar än en gång att man behöver inte vara fängelseintern för att veta, man behöver inte vara aktiemäklare för att köpa aktier, man behöver inte vara polis för att uttala sig om brottsbekämpning, man behöver inte vara musikstudent för att ha en musiksmak och man behöver inte ha 27cm balle för att uppskatta amerikansk hårdporr.
Jag tänker inte gå in i någon djupare debatt med dig om relevansen av dina liknelser eftersom dem missar poängen i det jag har framfört. Vi är helt eniga i att vem som helst får ha synpunkter på eller tycka vad som helst. Fast det finns t.ex. en kvalitativ gräns mellan personliga uppfattningar/upplevelser och fakta. I linje med det är det väl ok att jag frågar efter vlken bakgrund någon har för att presentera svepande uttalande i olika ämnen. Trots allt så finns det ju ofta folk som är bättre insatta än andra. Ett ex: Får jag fel på hojen så tar jag ju den hellre till en utbildad mc-mekaniker än bysmeden. Det förhindrar inte att bysmeden kan ha en åsikt om felet, han kan t.o.m. ha rätt, precis som att jag nog hade lyssnat mer på en aktiemäklare än en taxiförare om jag skall köpa aktier.
I detta fallet så hade det kanske varit intressantare att höra på en som har suttit inne på en hårdare anstalt hur det är en någon som inte har gjort det.
Med detta sätter jag alltså punkt för min del i denna tråd och ser fram emot nya trådar!

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra