Heja Kalla!!

Dags att legalisera tacklingar i damhockey.
Sett rent ur ett genusperspektiv är det ju helt idiotiskt att inte "små söta tjejer" ska få tacklas. De är ju föffan där av en anledning, så låt alla hockeyspelare spela på samma villkor! F.ö. tycker jag nog Kallas farsa är en av de coolaste OS-farsor jag hittills sett...

Vad menar du, får de inte tacklas...??men då är det ju inte hockey, ja de borde ju klara av det, är ju inte direkt "små och söta"...:D

Vad menar du, får de inte tacklas...??men då är det ju inte hockey, ja de borde ju klara av det, är ju inte direkt "små och söta"...:D

Det är precis det jag menar.
Det är inga små bräckliga småtjejer vi pratar om.
Nej, de får inte tacklas egentligen, bara "visa sig i vägen".
Och jag tror inte hockeytjejer är mer bräckliga än Foppakillar.
Liiiite jävla jämnställdhet ska vi väl ha ändå?

Det är precis det jag menar.
Det är inga små bräckliga småtjejer vi pratar om.
Nej, de får inte tacklas egentligen, bara "visa sig i vägen".
Och jag tror inte hockeytjejer är mer bräckliga än Foppakillar.
Liiiite jävla jämnställdhet ska vi väl ha ändå?

Alltså är det olika definition på damhockey och hockey, intressant:confused:, annars är det väl inte så många sporter som det är "olika" regler (förutom längd och vikt mm) beroende av kön, får erkänna att jag aldrig sett en hel damhockey match, måste kolla hur det fungerar med att "visa sig i vägen" :D...vilket uttryck, ja ja bra att Kalla visar vägen :tummenupp

Om jag inte har missuppfattat reglerna i Damhockey så får de tacklas i riktningen som motspelaren rör sig, dvs det blir inte allt för hård tacklingar eller s.k. Open-Ice-tacklingar.

1. Varför i hela friden har de galler?
2. Varför i hela friden är tacklingar otillåtna?
3. Hur i hela helvete kan damhockey vara OS-gren?

Om jag inte har missuppfattat reglerna i Damhockey så får de tacklas i riktningen som motspelaren rör sig, dvs det blir inte allt för hård tacklingar eller s.k. Open-Ice-tacklingar.

Eftersom jag aldrig var nån skönlirare var tacklingar en av de viktigaste ingredienserna i ishockey när jag höll på. Kunde göra ont, men skitkul när någon stor jävla snubbe fick en propp av en liten fjant som jag :)
Ja, min uppgift var främst att ta ut de stora dispenskillarna...

De är så sjukt snygga! MÅSTE KOLLA! Riktigt bra hockey är det också.

De är så sjukt snygga! MÅSTE KOLLA! Riktigt bra hockey är det också.
Ja, exakt. Åtminstone om man får tro könskvoterade (S)(V)T, vars kommentatorer verkar ha en kontraktsklausul som innebär omedelbart avsked om man ens knystar en negativ åsikt om damhockey.

Damhockeys tacklingar är samma som för juniorer för herrar, man får i princip markera med kroppen men inga openice tacklingar etc, samma gäller vid sargen. riktigt piss men med en sån regel för dom kan ändå inte tacklas, dom saknar muskelstyrka för att verkligen kunna flytta på någon, Tyvärr. Men Kim Martin är bra i mål, har spelat med henne när hon var yngre :yoparty

Damhockeys tacklingar är samma som för juniorer för herrar, man får i princip markera med kroppen men inga openice tacklingar etc, samma gäller vid sargen. riktigt piss men med en sån regel för dom kan ändå inte tacklas, dom saknar muskelstyrka för att verkligen kunna flytta på någon, Tyvärr. Men Kim Martin är bra i mål, har spelat med henne när hon var yngre :yoparty

Åfan. Kudos to you.
Men hockey är för mig (som är skitdålig på att dribbla) väldigt mkt kontaktsport/kamsport.
Kanske därför jag gillar Murray så mkt.
Man vill inte skada, men man vill SKADA lite då å då...
Det bästa var när man hjälpte en 90-kiloskille upp och frågade hur det var.
"Ba luften gick ur" fick man höra.
I min hela mördarkarriär har jag suttit utvisad totalt 18 minuter tror jag.

Åfan. Kudos to you.
Men hockey är för mig (som är skitdålig på att dribbla) väldigt mkt kontaktsport/kamsport.
Kanske därför jag gillar Murray så mkt.
Man vill inte skada, men man vill SKADA lite då å då...
Det bästa var när man hjälpte en 90-kiloskille upp och frågade hur det var.
"Ba luften gick ur" fick man höra.
I min hela mördarkarriär har jag suttit utvisad totalt 18 minuter tror jag.

haha ja, tror 90% av alla som spelar hockey, av grabbar gillar tacklingar. Det är en del av hockeyn och inget kan få publiken igång som en fet tackling kan :P Så det är lite därför många inte tycker att damhockey är roligt att kolla på, tack vare lägre tempo och inga tacklingar. Det är som juniorhockey i princip. Men det är många av damerna som spelar med herrarna, just för tempot och tacklingar. :tummenupp

haha ja, tror 90% av alla som spelar hockey, av grabbar gillar tacklingar. Det är en del av hockeyn och inget kan få publiken igång som en fet tackling kan :P Så det är lite därför många inte tycker att damhockey är roligt att kolla på, tack vare lägre tempo och inga tacklingar. Det är som juniorhockey i princip. Men det är många av damerna som spelar med herrarna, just för tempot och tacklingar. :tummenupp

Jag är faktiskt impad av USAs damer.
Tror de skulle kicka ÄSS på många i elitserien.

Ja, exakt. Åtminstone om man får tro könskvoterade (S)(V)T, vars kommentatorer verkar ha en kontraktsklausul som innebär omedelbart avsked om man ens knystar en negativ åsikt om damhockey.

det roliga är att det är Wikegård som är kommentator :) vi alla vet ju han språkar om samma spel som det damerna spelar.. eller? :va :D

för övrigt älskar jag Wikegård, som tränare och som kommentator, helt grym. Precis sånt tugg man vill höra när man kollar bra matcher. :tummenupp

Inte bra koll på dom, men som alltid så är jänkarna förjävliga när det är hockey :p

Men fan, vi är ju LITE :felämne om nu inte Kalla också spelar hockey dvs :tummenupp

Last edited:
Ja, Wike har varit en total fjopp.
Men Jag gillar honom mer och mer. Däremot är jag skitless på Lemann, eller va hon heter. (träffat henne IRL)
Nog fan har vi bättre?

EDIT:
Vill vi inte pussas med Kalla???

Ja, Wike har varit en total fjopp.
Men Jag gillar honom mer och mer. Däremot är jag skitless på Lemann, eller va hon heter. (träffat henne IRL)
Nog fan har vi bättre?

EDIT:

Kanske för att det ska vara lite kvinnofolk bland gubbarna :tuttar

Edit: jo jag hade inte bangat på kalla:näsblod

Lätt, typ 10-1 mot Frölunda. Både i åkningen, tekniken och styrkan är USA:s damer överlägsna Frölunda (-s P98)

EDIT:

Har hon inte lite stora tänder? Tycker ni ska hångla upp Lina Andersson istället. :hihi

Last edited:
Lätt, typ 10-1 mot Frölunda. Både i åkningen, tekniken och styrkan är USA:s damer överlägsna Frölunda (-s P98)

Har hon inte lite stora tänder?

Är det förjävligt eller är det bara inse att hockey snart blir genuslös?
Intressant tanke.

Men GO, Schelefte!:yoparty

Har hon inte lite stora tänder? Tycker ni ska hångla upp Lina Andersson istället. :hihi

Grindar bra mot...
Jag ska försöka att inte vara dumpervo här.

Last edited:
Har hon inte lite stora tänder?

mouth_of_sauron.jpg

:va

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu